Ik wil graag mijn DA 40mm Limited verkopen. Qua brandpunt zit deze toch te dicht tegen mijn FA 43mm aan. En ik dacht ’m aan te houden voor de K-01 maar ik merk dat ik daar constant de F28 op heb zitten. De DA 40mm is natuurlijk een heerlijke lens: licht en compact en daardoor onopvallend. AF is heel snel. Deze lens karakteriseert zich met een vrij gelijke scherpte over de hele frame. Vanaf f/2.8 meer dan bruikbaar scherp en daarna loopt het nog op.
Op
Photozone is heel goed de gelijkmatige scherpte te zien. En op
pentaxforums is te zien hoe vreselijk goed de lens door gebruikers gewaardeerd wordt (9.6).
De lens wordt compleet verkocht: met originele doos, de pouch, alle originele lensdoppen, etc. Zoals je op de foto's kan zien is op sommige plekken het zwarte lak een beetje verweerd waardoor het metaal doorkomt, dat gebeurt als je deze lens gebruikt.
Mijn vraagprijs is €199. Je bent van harte welkom om de lens rustig uit te proberen (ik woon in de buurt van Zwolle) maar ik kan ook zeer goed ingepakt versturen. De kosten voor aangetekend versturen zijn €8,60.
Hieronder staan eigen foto's van de lens. Als je een vraag hebt PB gerust!
1.

2.

3.

4.