Dank jullie voor medeleven.
Medicijnen slaan goed aan, nog wel aften maar ik kan alweer wat zacht brood eten en lauw warme rijst eten.
Het blijkt dus inderdaad een schimmelaanval te zijn, te weinig weerstand, gewicht (68 tegen normaal 80) stofwisseling niet optimaal en dan ben je wel eens de klos.
Het hoeft ook niet allemaal het beste van het beste te zijn, maar ik moet ook zorgen dat het systeem niet te snel tekortkomingen gaat geven. Liever nu wat meer uitgeven dan over een poos mij te lopen ergeren, maar inderdaad wat niet nodig is gaat er niet in, een 1000 watt voeding

en een game videokaart zal zeker nooit nodig zijn.
Ik heb gelezen dat GPU genoeg is voor het normale grafische werk en video´s.
Ik heb nog tijd genoeg, hier verkopen ze weinig componenten dus zal ik denk ik alles uit Nederland moeten halen en dan moet ik eerst helemaal fit zijn, ondertussen zullen de prijzen alleen maar zakken

Even terug naar Imac, vergeten daar antwoorden op te geven.
Imac mini is wel een leuk ding, maar als ik een vergelijkbare setup neem ben ik een hoop geld kwijt en zit ik met een stuk minder aanpasbaar systeem dan een zelfbouw pc.
Ik ben zeker gecharmeerd van Apple, maar de prijs is best hoog en er zijn belemmeringen ten opzichte van soft en hardware. Op zich is dat een goed gedaan van Apple want in principe werkt alles goed samen en heb ik eigenlijk geen problemen met het systeem gehad, op de mighty mouse na, dat scrollwieltje is echt waardeloos. Maar aangezien ik al 6 jaar geen muis meer gebruik heb ik daar weinig last van.
Ik heb nog steeds de Imac 5.1 staan, ik moet zeggen een mooi systeem voor die tijd en het kan nog redelijk mee met zijn 2 Gb aan geheugen, maar aanpassen is er niet meer bij, ook software updates worden soms niet uitgevoerd omdat de OS (Snow Leopard) te oud is.
Op de vraag wat ik zoek voor vervangende programma´s, ShiftN, Faststone, Panasonic videobestanden, OziExplorer zo snel uit mijn hoofd.
Met vriendelijke groet,
Albert