Auteur Topic: 'Bolletje' op de diafragmaring Pentax M-objectief ?!  (gelezen 1452 keer)

Offline Koos

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
Re: 'Bolletje' op de diafragmaring Pentax M-objectief ?!
« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2014, 21:01:33 »
Klopt helemaal. Kun je in het donker op de tast van objectief wisselen. Zo deed ik dat in het goede analoge tijdperk  ;)
Met m'n Pentax ben ik nooit alleen....

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2014, 21:01:33 »

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2014, 19:04:48 »
Als ik me goed kan herinneren kan je zo op het gevoel de bajonet van de lens in de juiste stand brengen. Bolletje tegenover lens-release knop dacht ik.
Dat klinkt inderdaad bekend, slim trucje....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

newmikey2

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2014, 16:51:17 »
Als ik me goed kan herinneren kan je zo op het gevoel de bajonet van de lens in de juiste stand brengen. Bolletje tegenover lens-release knop dacht ik.

Offline RiPex

• Senior Member
  • **
'Bolletje' op de diafragmaring Pentax M-objectief ?!
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2014, 16:41:52 »
Ik ben mij aan het oriënteren op een Pentax M-objectief bijvoorbeeld de M 50mm/f2 om zo in combinatie met een paar tussenringen een macro-objectief te verkrijgen.

In mijn zoektocht valt mij op dat de M-objectieven die ik heb gezien een (licht)groen of wit 'bolletje' hebben ter hoogte van de diafragmaring. Wat is dit (voor een 'bolletje')??
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd