Vandaag naar de beurs geweest en natuurlijk bij Pentax langs gegaan. Dit was voor mij een zeer positieve
ervaring. Ik werd er zeer vriendelijk ontvangen en heb leuk gesproken met de aanwezige personeelsleden.
(ik was nog vroeg dus dat was goed te doen). Ik heb ze natuurlijk ook een aantal vragen gesteld en ervaringen gedeeld:
De Theta:
Allereerst even leuk mee gespeeld en bekeken. Erg leuke camera met een zeer hoog fun gehalte. Een aantal bedrijven had in Nederland al interesse getoond. Hij is nog niet verkrijgbaar maar hij komt eraan. Ze willen eerst hem draaiende hebben op alle systemen en dan komt hij naar Nederland (nu nog alleen IOS). Dit is enkel een kwestie van geld en tijd.
De stand:
Dit keer wat klein en in een hoekje. De reden hiervoor was het feit dat de beurs dit jaar een andere opzet heeft. Ze waren er een beetje bang voor en hebben dus geen risico genomen. Volgende keer zetten ze er een grote stand neer en pakken ze groots uit was de belofte. Dit jaar durfde ze het echter niet aan met de nieuwe opzet. Desondanks een leuke opvallende stand met alle kleuren K50 en een ingevroren compact. Hiernaast was Mike aanwezig met tips en dergelijke (hem snel tussen alle andere mensen door hem een hand kunnen geven

)
De prijsstijgingen:
Ik gaf hierna aan dat de prijsstijgingen niet handig waren en ook te groot. De reden had ik gehoord maar daar hebben de klanten weinig verklaring aan. Ze gaf hierna aan dat ze er zelf ook erg van balen. Ze konden echter weinig doen aangezien het van hogerhand kwam.
Hierna natuurlijk DE vraag gesteld

Het was zoals ze al zei de vraag van het weekend..... Hoe staat het met de FF? Ze moest er wel om lachen en gaf aan dat ze er naar kijken met het onderzoek. Hierna gaf ik aan dat dit natuurlijk al 2 jaar zo is. Dat er veel mensen zijn weg gegaan of op het punt om weg te gaan en dat er in ieder geval nieuws zou moeten komen. dus niet de camera uit laten komen gehaast maar in ieder geval melden: Ja we zijn bezig en het doel is 2015 bijvoorbeeld. Hier was ze het erg mee eens en ook een beetje hun oproep richting het hoofdkwartier.
Voor mij persoonlijk een positieve ervaring. Ze weten wat ze nog "fout" doen en willen er hard aan werken. Er heerst een zeer positieve sfeer en er lijkt nog erg veel in het vat te zitten.