Auteur Topic: Nieuwe layout Flickr  (gelezen 1544 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #14 Gepost op: 25 november 2013, 22:44:08 »
Vind de nieuwe lay-out ook maar niks. Gelukkig kreeg ik nog wel de mogelijkheid to opt out. Gelijk maar ff FB gegeven.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #14 Gepost op: 25 november 2013, 22:44:08 »

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #13 Gepost op: 25 november 2013, 08:00:18 »
Nou Annelien,

da's inderdaad geen feest, ik heb een heel tijdje terug inderdaad die beta aangezet en na 2 dagen weer uitgezet, maar zie nu nog steeds de oude layout (dus kennelijk ben ik niet geforceerd naar de nieuwe layout gegaan, een raadsel....)

Hoop ook dat ze niet besluiten om dit door te duwen, want het bemoeilijkt nou net datgene wat ik bij Flickr leuk vind, het geven  van comments op foto's van allerlei mensen (niet alleen contacts) en ontvangen van comments. Lijkt er een beetje op dat men meer op het favoriseren (aan je favorites toevoegen) van foto's aan wil sturen en zo naar een wat snellere (yuk..want facebookachtige) doorloop van foto's met alleen een vluchtige favorite,..een comment is na drie opvolgende comments al verdwenen naar de bodem van de lijst...

Zoals gezegd, ik hoop dat ze bij zinnen komen, maar reken er maar niet op..

Als ik heeeel zweverig redeneer is dit in zekere zin wel weer goed want het stuurt me er weer meer opaan om puur voor en vanuit mezelf foto's te maken en helemaal niks op internet te zetten, toegegeven ik vond het laatst supertof toen een foto van mij op #18 in de explore terechtkwam en meer dan 12.000 keer bekeken is en 200+ fav's kreeg, maar eigenlijk betekent het geen ruk... :lolk:

Mocht je willen kijken of ie nog in de oude layout te zien is: (even doorklikken)

Zeeuwsch Licht [Explore 14-11-2013] by Kickmansch, on Flickr
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #12 Gepost op: 24 november 2013, 22:55:14 »




maar geen onderschrift meer blijkbaar

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Alien

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #11 Gepost op: 24 november 2013, 22:35:18 »
Update:

De bug (en vele anderen) zijn nog steeds aanwezig! Maar inmiddels mbv het flickr forum is eea wel weer werkzaam gekregen........

Bij de grote foto zie je 2 pijltjes rechts boven in, klik hierop


De foto wordt vergroot weergeven. Klik nu op de share button en zie hier het scherm werkt hier wel............ omslachtig maar het werkt
K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #10 Gepost op: 24 november 2013, 20:29:34 »
Hmm... ik vroeg me al af hoe dit nu zat. Dus nu net toch maar eens op Flickr ingelogd via IE, wat blijkt, met Opera krijg ik heel de Beta melding niet. Wist dus niet eens dat je deze kon testen.  :angel:  :D

Offline Alien

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #9 Gepost op: 24 november 2013, 18:05:05 »
Beetje gek dat dit hier pas een kleine maand na intro doorsijpelt, goed, wat ik ervan weet/vind:

> Nieuwe Layout is bagger, comments en extra info slecht leesbaar.  Het primaire doel, meer aandacht voor de foto sec, wordt wel behaald maar ik vind de comments nou net leuk..
> Je kunt gewoon nog terug, volgens mij doe je dat vie dezelfde button waarmee je ook feedback kunt geven als je in de beta versie zit.
> Ik heb hem twee weken geleden weer terug gezet en hij staat nu nog steeds op oude layout.
> Heb zo even geen alternatief hoor, vind het nog steeds prima werken.

Ps, de belangerijkste man bij Flickr /Yahoo is een vrouw…. Melissa Mayer

Groeten Sander

Dat de layout bagger is daar ben ik het mee eens!
Jij geeft aan dat je gewoon terug kan schakelen, dat kon tot afgelopen vrijdag dus ook. Nu niet meer.......... 2 weken geleden ben ik ook overgezet en heb direct eea terug gezet natuurlijk want, tja bagger!
Nu is de knop voor het terugzetten niet meer aanwezig. Onder feedback staat alleen feedback en FAQ........ als die terugzet-knop er nog was geweest had je mij niet gehoord.

Ik vermoed dat veel mensen juist de beta versie niet hebben ingeschakeld door de vele problemen. Dus heeft flickr een groot aantal mensen gewoon overgezet. Ik heb goede hoop dat eea nog verbetert word omdat het nog steeds om een beta versie gaat........... misschien tegen beter weten in.

De Beta versie is voor mij niet werkbaar. Ben ondertussen opzoek naar een vervanging, maar tsja als je flickr gewend bent............

En vrouw aan het roer of niet........ dit is bagger en dat zegt deze vrouw!!
K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #8 Gepost op: 24 november 2013, 17:58:44 »
Dat klinkt bekend dat de belangrijkste man van Yahoo een vrouw is.
Het hoofd van Flickr is sinds een paar maanden toch een man: Bernardo Hernández  ;)
 
Dat je de layout terug kan zetten heb ik nu ook gezien en gevonden, thanks.
 
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #7 Gepost op: 24 november 2013, 17:34:33 »
Beetje gek dat dit hier pas een kleine maand na intro doorsijpelt, goed, wat ik ervan weet/vind:

> Nieuwe Layout is bagger, comments en extra info slecht leesbaar.  Het primaire doel, meer aandacht voor de foto sec, wordt wel behaald maar ik vind de comments nou net leuk..
> Je kunt gewoon nog terug, volgens mij doe je dat vie dezelfde button waarmee je ook feedback kunt geven als je in de beta versie zit.
> Ik heb hem twee weken geleden weer terug gezet en hij staat nu nog steeds op oude layout.
> Heb zo even geen alternatief hoor, vind het nog steeds prima werken.

Ps, de belangerijkste man bij Flickr /Yahoo is een vrouw…. Melissa Mayer

Groeten Sander

 
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2013, 21:56:53 »
gelukkig heb ik er niet zo veel staan. Maar eens op zoek gaan naar een ander.

Iemand suggesties?

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2013, 21:41:54 »
Ik heb net wat feedback gegeven, maar ik begrijp uit de algemene tendens dat er weinig kans is dat Flickr (en Yahoo) gaan luisteren naar het commentaar.
Onvoorstelbaar dat ze dit niet fatsoenlijk getest hebben, de belangrijkste man bij Flickr vindt waarschijnlijk dat hij het beter weet....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2013, 19:42:13 »
Ich bin ein .... 

maar dat ziet er alweer beter uit ik heb het zelfde probleem .. die windo duikt ook bij mij onder het fotoraampje .....  zeeer irri !!!

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2013, 17:31:20 »
Ik zie slimme mensen op het Flickr forum die hun taalinstelling bv op Duits hebben gezet.
Dat kan je doen onderin de pagina, daar staat een rijtje talen.
Die schijnen nog wel de volledige oude lay-out te hebben, het is een poging waard....
 
Edit: aanvulling van eigen praktijk - ik wil net een foto plaatsen op het forum.
Kan ik dus ook niet meer de gegevens zien, omdat ze onder de foto vallen - Chips.
Ik zet de taal even op Deutsch en dan werkt het weer op de oude manier.
Eerst even eten en dan verder testen.
« Laatst bewerkt op: 23 november 2013, 18:05:13 door OudjesEric »
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Nieuwe layout Flickr
« Reactie #2 Gepost op: 23 november 2013, 17:26:46 »
Ik had de Beta knop al langer gezien, maar eigenlijk niet over nagedacht.
Bij mij is de lay-out nog niet over, maar de Beta ziet er bij mij prima uit (op een 22 inch breedbeeld).
Ik vind het wel netjes en het werkt goed, maar ik vermoed dat je niet terug kunt, ik ga nog even zoeken....

 
Ik kan 3 dingen bedenken waarom het niet past of elkaar overlapt, maar ik weet het niet zeker.
Een 17,1 inch beeldscherm heeft ws een resolutie van 1024x1280 of is dat minder? - dat kan een reden zijn, dat de foto's niet passen.
Ten tweede zie ik dat Flickr bij doorklikken 4 instellingen heeft voor de grootte van de foto's, het kan zijn dat daar de kneep zit.
Als je bij de FAQ kijkt, zie je daar een onderwerp en kun je naar jouw instelling kijken, ik zou denken dat 'Best Display Size' goed moet zijn.
Tot slot kan het ook nog zijn dat je Internet browser niet zo goed werkt.
Je kan eens kijken met Google Chrome als je Internet Explorer gebruikt en andersom.
Als je nog wat hulp nodig hebt, mag je wel een PB sturen om even door de opties te lopen....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Alien

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
Nieuwe layout Flickr
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2013, 16:58:58 »
Flickr heeft een nieuwe layout.
De afgelopen maand kon je de beta versie al gebruiken en testen. En vandaag is ie bij mij online gegaan.
In de photostream is niks veranderd, maar zodra je vanuit de photostream op een foto druk is het wat mij betreft drama. Met met 17,1 inch beeldscherm zie ik maar de helft! De foto is mega groot dat is wel mooi, maar zodra je een foto wilt delen via facebook, of andere sociale media zoals forums wordt het bij mij lastig.

Aan de rechterkant moet er dan een pop-up verschijnen waar je de foto wilt delen, bij mij verdwijnt een groot gedeelte van deze pop-up onder de foto (grgrg) en ik kan er dus niks mee...... Natuurlijk flickr hiervan in kennis gesteld via de feedback knop. Maar ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn met dit 'probleem'

En wat zijn jullie meningen over de nieuwe layout?? En weet iemand toevallig of de oude layout nog teruggezet kan worden?




 
K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/