@Andre. Het percentage uitval voor door missers (er totaal naast zitten met de AF) en onscherpe foto's is veel minder dan bij de K-5. De K-3 is veel beter in staat de schaatser te volgen, de burst snelheid gaat wel drastisch naar beneden. Met de K-5 mocht je blij zijn als er 1 scherpe in de frame zat. Bij de K-3 is alleen de eerste en de laatste meestal onscherp. Bij de K-5 moest ik het menu azo instellen dat snelheid boven scherpstellen gaat, ander kwamen er geen foto's uit. De K-3 reageert toch wel anders. Moet me nog eens beter in het menu van de K-3 storten vwb de AF.
Het was trouwens niet mijn eerste schaatsshoot. Was al in Haarlem geweest bij een Gewestelijk Kampioenschap. Maar daar waren totaal andere omstandigheden: gele natriumlampen en veel, zeer veel, minder licht.
@Eric. Dit is gewoon van de tribune af gefotografeerd. Tweede rij. Als je met je neus vooraan wil staan moet je echt veel vroeger wezen.
Bij deze hoge snelheden van boven de 60 km/u is de 70-200 niet de ideale lens. Je staat er te kort op. De AF kan het maar moeizaam bijhouden. Voor de betere foto's heb je meer mm-ers nodig. Dan pak je ze aan de overkant en het je minder last van de snelheid. Maar ja, mm-ers zijn duur.
Volgens mij was de verlichting veranderd en verbeterd. Ik kon nu met lagere ISO fotograferen dan voorgaande jaren.
Nog bezig geweest met pannen. Maar dat geeft geen mooie resultaten. De schaatser beweegt gewoon te veel. Het is geen sportwagen