Auteur Topic: Front Focus  (gelezen 1601 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Front Focus
« Reactie #5 Gepost op: 1 juni 2013, 12:43:40 »
Je kunt het beste contact opnemen met Sigma of zij de calibratie van de lens kunnen doen.

In de camera is het vrij simpel. Als je op+10 (of -10, weet ff niet welke kant je op wil) er niet komt ligt het buiten het bereik van de correctiemogelijkheden van de camera.

Ik begrijp dat de "in camera correctie" niet functioneert omdat de lens niet herkent wordt?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 1 juni 2013, 12:43:40 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2013, 11:16:32 »
Je kunt het beste contact opnemen met Sigma of zij de calibratie van de lens kunnen doen.

In de camera is het vrij simpel. Als je op+10 (of -10, weet ff niet welke kant je op wil) er niet komt ligt het buiten het bereik van de correctiemogelijkheden van de camera.

JohnnieS

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 1 juni 2013, 00:55:56 »
Ik ben vrij recent van de K10D overgestapt op de K5-2.Nu was het zo dat op K10 mijn Sigma 150-500 perfect werkte.Geen front- of Back focus.Op de K5-2 is er nu sprake van Front focus.Ik heb het geheel mee gehad naar chipclean in Heumen om het te laten calibreren.Dat lukte niet omdat de camera de lens niet herkende of,zo was de opmerking,kon het ook nog te maken hebben  het feit dat de laatste firmware er nog niet opzat.Dat laatste,1.04,zit er nu wel op.Ben nog niet terug geweest naar Heumen.Ben dat wel van plan.
Herkent iemand dit probleem en zo ja zijn er dan nog oplossingen te bedenken in geval het met de nieuwe firmware ook niet lukt?.
Gr,Gerard.

Dat blijft een lastige vraag, de communicatie tussen K-5 en Sigma gaat niet helemaal zoals dat zou moeten.
Ik heb daar ook de nodige energie ingestoken,contact met Sigma en Pentax gehad, maar die hadden ook geen oplossing.
Ja ,je word weer van het kastje naar de muur gestuurd ;)
Ik denk zelf dat er geen oplossing voor is,dan alleen maar de oudere Body's ervoor te gebruiken,zoals de K10D, K-x, of de K-m
Het is helaas niet anders ::)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2013, 15:44:56 »
In de camera zelf instellen gaat op zich heel goed.
Er zijn tooltjes voor uit te printen, anders de Spider Lenscal kopen of zelf een liniaal onder hoek van 45 graden zetten.

Er zijn op dit forum al wat topics over dit onderwerp geplaatst en ook met nadere uitleg hoe dit in te stellen.
Ik heb zo zelf ook mijn 18-135 mm op de K5 gecalibreerd, was op de K5IIs daarentegen weer niet nodig.

bisschop

• Gast
Front Focus
« Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2013, 15:39:49 »
Ik ben vrij recent van de K10D overgestapt op de K5-2.Nu was het zo dat op K10 mijn Sigma 150-500 perfect werkte.Geen front- of Back focus.Op de K5-2 is er nu sprake van Front focus.Ik heb het geheel mee gehad naar chipclean in Heumen om het te laten calibreren.Dat lukte niet omdat de camera de lens niet herkende of,zo was de opmerking,kon het ook nog te maken hebben  het feit dat de laatste firmware er nog niet opzat.Dat laatste,1.04,zit er nu wel op.Ben nog niet terug geweest naar Heumen.Ben dat wel van plan.
Herkent iemand dit probleem en zo ja zijn er dan nog oplossingen te bedenken in geval het met de nieuwe firmware ook niet lukt?.
Gr,Gerard.