Ik wil hier even mijn eerste ervaringen met Profotonet delen. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik ronduit positief ben.
Twee weken terug heb ik mijn eerste fotoopdracht gedaan voor een grote organisatie, en natuurlijk wilde ik goede afdrukken tegen een bewscheiden prijs, Op internet kwam ik erg vaak de naam Profotonet tegen. Natuurlijk duurder dan de Kruidvat of Hema, maar nog steeds niet de prijzen van een vaklab, dus daar mijn foto's naartoe geupload, met inachtneming van alle adviezen op die site.
De foto's die ik terugkreeg, zagen er erg goed uit, maar huidtinten neigden toch iets te veel naar zalmroze, in vergelijking met mijn gecalibreerde monitor. Contact opgenomen met Profotonet via e-mail, situatie uitgelegd, informatie gevraagd over wat ik er aan kan doen om de situatie bij mij thuis nog beter te krijgen zodat ik een betere match krijg. Binnen 5 minuten reactie terug met al mijn vragen beantwoord. Ze gingen ook nog mijn bestelling nakijken en hebben een foto opnieuw afgedrukt en opgestuurd. Om een lang verhaal nu kort te maken: het waargenomen kleurverschil lijkt grotendeels te liggen aan een verkeerde kijkhoek van mijn monitor! Via een website de juiste kijkhoek ingesteld, en de kleuren op mijn monitor zijn nu in overeenstemming met de afdruk.
Eén minpuntje van Profotonet: om een of andere bizarre reden was mijn opdracht in de wachtrij blijven "hangen". Ik na anderhalve dag maar even bellen, want de opdracht moest wel op tijd aangeleverd worden bij de klant. Dat probleem hadden ze binnen 5 minuten opgelost. Kortom: goede service.
Mijn aanbeveling is dus Profotonet.nl