Bedankt Walter!
Hoi Staan er goed op. Probleem had ik ook altijd dat er soms te veel vogel op stond  en iets minder omgeving. Nadeel van meer omgeving is minder vogel :-) dus dat bijt elkaar nogal eens.
Mijn probleem is inderdaad een beetje dat de vogel echt superscherp op de foto staat, maar ik wil de foto gewoon niet teveel verkleinen zodat de scherpte compleet teniet wordt gedaan. Maar ik hou me wel in in de 800 pixels die mij ter beschikking staan...
(Ik speel de laatste tijd soms wel vals en post steeds vaker foto's van 800x800 pixels, wat natuurlijk lekker vlakvullend is

Het zwart is her en der wat dichtgelopen (net zoals het wit) maar dat is onoverkomenlijk met dit soort licht.
Op de witten heb ik gelet (als het goed is, is wit niet dichtgelopen), de zwarten mag ik inderdaad meer aandacht aan besteden. Misschien meer opkrikken met curves...
enn he kan ik eerdaags een uitnodiging verwachten voor een vogelshoot vanuit laag standpunt?
Hoezo? Ik heb er gewoon voor gezorgd dat de vogel uit zichzelf op een hoog standpunt kwam te staan. Want daarom lijkt het alsof ik op de grond lig: de vogel staat op een verhoging

Maar je bent altijd welkom hoor! 8-)