Auteur Topic: Op z'n minst opvallend  (gelezen 1242 keer)

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Op z'n minst opvallend
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2012, 15:39:50 »
Ook ik ben gelukkig nog nooit met de reparatieafdeling in contact geweest maar ik ga wel met Eric mee, hij kan uit elkaar zijn gehaald en daardoor is er mss een vuiltje verdwenen of iets verholpen. Komt niet alleen bij lenzen of computers voor, ook bij motoren maak ik het vaak mee. Veelal een gebrek aan smering of vuilophoping, even schoonmaken en wat olie et voila :)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2012, 15:39:50 »

Offline Wytze

• Super Pentaxian
  • PENTAXTIC
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2012, 15:27:53 »
Dank je, Eric! Je hebt gelijk, het gaat uiteindelijk om het eindresultaat, en dat is in deze een goed werkende zoom. Vanzelfsprekend blijf ik over de gang van zaken toch een apart gevoel houden, maar dat zal met zo'n fraaie 17-70 snel verdampen!

Groet,

Wytze

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2012, 13:51:31 »
Gelukkig heb ik zelf nog geen ervaring met reparatie van lenzen, dat is nog niet aan de orde geweest.
Helaas is het een onhebbelijkheid van menig leverancier, dat men fouten niet graag toe wil geven.
Er kan ook sprake zijn geweest van iets kleins, wat bij een 1e onderzoek door een technicus 'onbewust' is hersteld.
Beide scenario's zijn bekend en komen ook in de computer reparatie praktijk nog wel eens voor.

Het is wel prettig dat de lens nu doet, wat hij moet doen, maar ik zou er ook niet blij van worden.
Liever wil je horen dat probleem X is gevonden en oplossing Y is toegepast.
Dan heb je er meer vertrouwen in dat het niet binnen korte tijd weer terug zal zijn.

Ik wens je wel veel plezier in de komende jaren met een soepel werkende lens, mooier kan ik het niet maken.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Wytze

• Super Pentaxian
  • PENTAXTIC
Op z'n minst opvallend
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2012, 13:25:35 »
Forummers,

Vandaag heb ik bij Kamera-Express mijn DA 17-70 opgehaald nadat ik 'm een aantal weken terug voor reparatie had aangeboden. Ik heb eerder geschreven dat de lens met name op 70mm weigerde te focussen. Een blijkbaar typisch lensprobleem waarover al heel wat is geschreven. Uit de brief van KE blijkt dat 'er geen fout is vastgesteld; het toestel is in orde'. Een opvallende uitspraak over de lens waaraan ik mij vreselijk heb geërgerd. Ik heb een uurtje terug - pak hem beet - een tweehonderd testfoto's gemaakt en slechts één keer deed het oude probleem zich weer voor, maar dat was tegen een scherpe grijze lucht, dus op zich niet zo heel vreemd. In elk geval lijkt het probleem zich niet meer voor te doen, daar gaat het uiteindelijk om. Maar de opmerking in de brief blijft me wel bezighouden: zoals ik het nu ervaar, is er wel degelijk iets aan de lens gerepareerd.  Wie heeft dezelfde ervaring? Ik lees het graag!

Groet,

Wytze
« Laatst bewerkt op: 10 september 2012, 14:23:04 door Wytze »