Er zijn ook plugins waarbij je meerdere sidebars kunt maken en die koppelen aan specifieke pagina's. weet niet meer welke uit mijn hoofd maar google weet het vast wel;)
Ik gebruik nu het Mantra-thema en dat is een behoorlijk aanpasbaar thema. Ik kom een flink eind in de buurt van wat ik wil (en dat is toch echt een eenvoudig design).
Pagina's met één column en een blog-pagina met twee columns (blog met sidebar) met dezelfde afmetingen en waar op de één column-pages ook content geplaatst kan worden op de plek waar op de blog-pagina de sidebar zit. Wellicht was ik in mijn vorige post niet duidelijk maar dat is gelukt met het Mantra-thema.
Ik krijg het alleen niet helemaal zoals ik wil.......
- de naam van de hoofdpagina verschijnt niet in het tabblad van de browser, alleen "-" staat er. Van de andere pagina's komt de naam wel in de tabbladen. Het is een thema gerelateerd probleem want switchen naar een ander thema is een oplossing voor dat probleem (maar dan krijg ik de lay-out niet zoals ik wil);
- ik krijg het menu niet zoals ik wil: de kleuren gaan precies contra aan de rest van de site (de oplossing lijkt simpel: omdraaien van de kleuren, maar dat is het niet want een van de kleuren komen uit het kleurenschema en wijziging daarvan leidt ook tot ongewenste aanpassing van de tekstkleuren in de rest van de site);
- ik krijg het menu ook niet op de plek waar ik wil, namelijk gedeeltelijk overlappend in de header;
- ik wil tekst in de header plaatsen die klikbaar is overeenkomstig het kleurenschema; lukt niet wel met een klikbare afbeelding maar die heeft vanzelfsprekend geen "hoover"kleur;
- tussen het blog en de sidebar komt een stippellijn die ik niet verwijderd krijg (voor als ik de sidebar een iets andere kleur geef) of qua kleur kan aanpassen (als ik de sidebar zelf in dezelfde kleur laat zoals het nu is);
- ik krijg in de blog-pagina de post-seperatie-lijn niet in de kleur die ik wil (ik kan 'em niet terug vinden in de css).
Enfin, dit zijn nog mijn belangrijkste aandachtspunten en ik had de hoop dat met een eigen template te kunnen oplossen maar mijn belangrijkste eis (verschillend uiterlijk tussen de pagina's en de blog-pagina) is al een probleem.......
:angel: