Auteur Topic: Flash of Java voor fotopresentatie op website  (gelezen 5286 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Flash of Java voor fotopresentatie op website
« Reactie #36 Gepost op: 16 oktober 2012, 00:03:05 »
Dan gebruik je toch gewoon Opera daar zit zo een tool ook in.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #36 Gepost op: 16 oktober 2012, 00:03:05 »

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #35 Gepost op: 15 oktober 2012, 08:00:27 »
Nog een laatste tip voor als je in de css gaat duiken.
Ik ben geen fan van IE, maar daarin zit wel een handige Deleverop Tool (F12) waarin je precies kunt zien welk stukje css code aangeroepen wordt door met een pijltje op het paginaonderdeel te klikken.
Heel handig!

Cees

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #34 Gepost op: 14 oktober 2012, 18:52:51 »
1. heb je in de settings wel de pagina home gekozen als "home" of geeft hij het op geen enkele pagina weer?
2. Zou moeten kunnen, anders misschien een speciaal stukje css erbij voor het menu/die andere dingen die veranderen.
3. heeft iets te maken met margins, vaak te vinden in de css of in header.php margin -10 ijv is ook een mogelijkheid bij de meeste thema's.
4. Tekst zou kunnen via en widget in de header en daarin een content box, via de "Custom post widget".
5. persoonlijke ervaring met stippellijntjes is dat het vaak afkomstig is van een foto, misschien hadig om even in je image folder te kijken naar iets dergelijks?
6. tip, screenshot mken, via photoshop de exacte rgb waarde uitlezen van die lijn, via: http://www.javascripter.net/faq/rgbtohex.htm omzetten in een hex code en die zoeken in je css file.

Hopelijk heb je wat aan de tips!

TnX!
1. Ja, het gaat alleen mis in het mantra-thema. Bij bijv. twenty-eleven gaat het wel goed; Het betreft alleen de "home". Andere pagina's gaan goed.
2. Vast, maar ik kom niet uit de csscode van het main menu. Ik dacht het goed gedaan te hebben maar kan het nog niet aanpassen zoals ik wil.
3. Ik het margins etc geprobeerd maar dan wordt ook de header verplaatst.........
4. ga ik naar kijken
5. neen, heeft niets te maken met een foto; is een scheiding tussen de site-bar en het 'post-gedeelte' van de blogpagina. Zit vast in de css maar kan het niet vinden.
6. Idem. kan het niet terug vinden in de css. Ik weet inmiddels wel hoe ik kleuren kan aanpassen en aan de juiste kleurcode ben ik ook achtergekomen.

Daar liep ik ook al snel tegenaan.
Tsja en dan ontkom je bijna niet aan wat PHP kennis opdoen, tenzij je die al hebt.
Want voor dat soort specifieke zaken kun je niet in Artisteer of iets dergelijks terecht.

Ik heb dat opgelost door de php scripts naar mijn eigen idee aan te passen.
Het wel of niet tonen van een sidebar bijvoorbeeld, wordt namelijk in die php scripts geregeld.
Je vind die scripts in ...\wp-content\themes\naamvanjetheme\
Indien je een eigen php script hebt gemaakt, of er bijvoorbeeld een hebt aangepast en onder een andere naam hebt opgeslaan, kun je in Wordpress een bepaalde pagina naar je eigen aangepaste php script laten verwijzen.

Al met al wordt het natuurlijk allemaal wat ingewikkelder op deze manier, maar neem er gewoon je tijd voor en pak dingen een voor een op.
Anders verzuip je in de informatie.
En... voor Wordpress is heeeel veel informatie met voorbeelden te vinden op internet.

Tnx!
Dat van die verschillende opmaak schijnt toch te kunnen: http://www.artisteer.com/Default.aspx?post_id=201496&p=forum_post&forum_id=13

Maar wat je zegt, niet te veel tegelijk. Eerst in de huidige opmaak het goed werkend krijgen en dan later aanpassen of eigen thema maken.

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #33 Gepost op: 14 oktober 2012, 13:26:55 »

Ik wil dat mijn pagina's één column hebben en mijn blog-pagina twee columns (dus met een sidebar) maar dat alle pagina's (inclusief de blog-pagina) even breed zijn. Simpelweg de sidebar verbergen in de andere pagina's doet het het dan niet volgens mij. Ik zie in het forum vam Aristeer meerdere vragen/suggesties hierover maar ben er nog niet uit of wat ik wil nu ook kan........
Anders is het zonde voor mij om het aan te schaffen.

Daar liep ik ook al snel tegenaan.
Tsja en dan ontkom je bijna niet aan wat PHP kennis opdoen, tenzij je die al hebt.
Want voor dat soort specifieke zaken kun je niet in Artisteer of iets dergelijks terecht.

Ik heb dat opgelost door de php scripts naar mijn eigen idee aan te passen.
Het wel of niet tonen van een sidebar bijvoorbeeld, wordt namelijk in die php scripts geregeld.
Je vind die scripts in ...\wp-content\themes\naamvanjetheme\
Indien je een eigen php script hebt gemaakt, of er bijvoorbeeld een hebt aangepast en onder een andere naam hebt opgeslaan, kun je in Wordpress een bepaalde pagina naar je eigen aangepaste php script laten verwijzen.

Al met al wordt het natuurlijk allemaal wat ingewikkelder op deze manier, maar neem er gewoon je tijd voor en pak dingen een voor een op.
Anders verzuip je in de informatie.
En... voor Wordpress is heeeel veel informatie met voorbeelden te vinden op internet.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #32 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:35:55 »
Er zijn ook plugins waarbij je meerdere sidebars kunt maken en die koppelen aan specifieke pagina's. weet niet meer welke uit mijn hoofd maar google weet het vast wel;)

Ik gebruik nu het Mantra-thema en dat is een behoorlijk aanpasbaar thema. Ik kom een flink eind in de buurt van wat ik wil (en dat is toch echt een eenvoudig design).
Pagina's met één column en een blog-pagina met twee columns (blog met sidebar) met dezelfde afmetingen en waar op de één column-pages ook content geplaatst kan worden op de plek waar op de blog-pagina de sidebar zit. Wellicht was ik in mijn vorige post niet duidelijk maar dat is gelukt met het Mantra-thema.

Ik krijg het alleen niet helemaal zoals ik wil.......
- de naam van de hoofdpagina verschijnt niet in het tabblad van de browser, alleen "-" staat er. Van de andere pagina's komt de naam wel in de tabbladen. Het is een thema gerelateerd probleem want switchen naar een ander thema is een oplossing voor dat probleem (maar dan krijg ik de lay-out niet zoals ik wil);
- ik krijg het menu niet zoals ik wil: de kleuren gaan precies contra aan de rest van de site (de oplossing lijkt simpel: omdraaien van de kleuren, maar dat is het niet want een van de kleuren komen uit het kleurenschema en wijziging daarvan leidt ook tot ongewenste aanpassing van de tekstkleuren in de rest van de site);
- ik krijg het menu ook niet op de plek waar ik wil, namelijk gedeeltelijk overlappend in de header;
- ik wil tekst in de header plaatsen die klikbaar is overeenkomstig het kleurenschema; lukt niet wel met een klikbare afbeelding maar die heeft vanzelfsprekend geen "hoover"kleur;
- tussen het blog en de sidebar komt een stippellijn die ik niet verwijderd krijg (voor als ik de sidebar een iets andere kleur geef) of qua kleur kan aanpassen (als ik de sidebar zelf in dezelfde kleur laat zoals het nu is);
- ik krijg in de blog-pagina de post-seperatie-lijn niet in de kleur die ik wil (ik kan 'em niet terug vinden in de css).

Enfin, dit zijn nog mijn belangrijkste aandachtspunten en ik had de hoop dat met een eigen template te kunnen oplossen maar mijn belangrijkste eis (verschillend uiterlijk tussen de pagina's en de blog-pagina) is al een probleem.......

:angel:

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #31 Gepost op: 13 oktober 2012, 19:29:24 »
Fijn om te horen, het is vaak zo een gepuzzel met sites als je ze niet zelf heb gemaakt.
Idd...prutsen in je eigen werk is toch fijner ;-)

Inderdaad een nadeel van bijvoorbeeld Artisteer is dat die een css file genereerd waar bijna niet doorheen te komen is.
Ontzettend veel lagen en afkortingen waar je aan moet wennen.
Ik heb die css van mij later helemaal uitgekleed en leesbaar gemaakt.

Het voordeel is wel dat je direct een basis hebt van waaruit je verder kunt gaan.
Heb het even bekeken en het ziet er best aardig uit.....alleen ik zie nu al een groot bezwaar en dat is dat alle pagina's dezelfde lay-out hebben en dat wil ik niet.
Ik wil dat mijn pagina's één column hebben en mijn blog-pagina twee columns (dus met een sidebar) maar dat alle pagina's (inclusief de blog-pagina) even breed zijn. Simpelweg de sidebar verbergen in de andere pagina's doet het het dan niet volgens mij. Ik zie in het forum vam Aristeer meerdere vragen/suggesties hierover maar ben er nog niet uit of wat ik wil nu ook kan........
Anders is het zonde voor mij om het aan te schaffen.

Nadeel van de proefversie: je kunt niet saven. Dus werken aan een thema tot dat die is zoals je wilt hebben (en dat kan dus meerdere sessies duren) is nog niet mogelijk. Jammer.
Ok, ik heb ook versie 3.x met crack uit de piratebay geslingerd dus het niet kunnen saven kan dan opgelost worden.

Enfin, mss eerst maar even verder met wordpress en het thema dat ik nu gebruik om mijn site toonbaar te maken.......

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #30 Gepost op: 13 oktober 2012, 19:14:19 »
Inderdaad een nadeel van bijvoorbeeld Artisteer is dat die een css file genereerd waar bijna niet doorheen te komen is.
Ontzettend veel lagen en afkortingen waar je aan moet wennen.
Ik heb die css van mij later helemaal uitgekleed en leesbaar gemaakt.

Het voordeel is wel dat je direct een basis hebt van waaruit je verder kunt gaan.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #29 Gepost op: 13 oktober 2012, 18:46:43 »
Fijn om te horen, het is vaak zo een gepuzzel met sites als je ze niet zelf heb gemaakt.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #28 Gepost op: 13 oktober 2012, 18:10:56 »
[...]
Maar je kunt bijvoorbeeld een programma als Artisteer gebruiken om een Wordpress template te genereren. Er zijn vast wel meer.
[...]
Dat ziet er interessant uit....een wysiwyg-template-maker. Ik heb niet zo een moeilijk ontwerp maar het is net niet wat ik wil......wellicht kan ik later nog eens een eigen thema maken met dit programmaatje. Ga een proefversie downloaden.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #27 Gepost op: 13 oktober 2012, 17:41:36 »
Vreemd dat die slideshow niet werkt. Geef je wel een bestaande gallery id op waarin ook foto's staan?[...]
Ja....maar dat wordt iets voor later

[...]#cboxSlideshow{position:absolute; bottom:4px; right:30px; color:#0092ef;}[...]
Dat is 'em! :dankk2:
Ik had gekeken in PlugIn "bewerken" in wordpress zelf maar daar stonden alleen php-files en geen css-files. Good-old filezilla en het kladblok deden na jouw tip de rest ;-)

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #26 Gepost op: 13 oktober 2012, 16:42:01 »
Yep, die bedoelde ik. Bij mij blijft alleen dat draaiende wiel zichtbaar.........
Maar goed, werk eerst maar even met JQuery Colorbox, dat werkt namelijk wel  :) Nog ff uitvogelen hoe ik de tekstkleur van "start/stop slideshow" kan aanpassen......
En dan de foto's opnieuw laden met aangepaste afbeeldingen en juiste titels. Dan de albums vullen en de website draait......
Vreemd dat die slideshow niet werkt. Geef je wel een bestaande gallery id op waarin ook foto's staan?
Om die tekstkleur van jQuery aan te passen, moet je toch in de css files van die plugin duiken.
Die kun je vinden in ...\wp-content\plugins\jquery-colorbox\themes\theme(x)
Daarin staat een colorbox.css.
Ik denk dat het om deze waarde gaat:
#cboxSlideshow{position:absolute; bottom:4px; right:30px; color:#0092ef;}
Dus enige kennis van css is dan wel nodig.

Cees

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #25 Gepost op: 13 oktober 2012, 15:39:23 »
Ik gebruik alleen de NextGen optie voor mij slideshow:
[slideshow id=15 w=900 h=600]
waarbij 15 het id nummer is van de gallery waarin de foto's staan die getoond moeten worden.

Althans, dit is de slidehow die op mijn homepage direct getoond wordt.
Ik neem aan dat je die bedoeld.
De andere zit min of meer standaard in jQuery Colorbox en werkt bij mij zonder verdere aanpassingen.

Yep, die bedoelde ik. Bij mij blijft alleen dat draaiende wiel zichtbaar.........
Maar goed, werk eerst maar even met JQuery Colorbox, dat werkt namelijk wel  :) Nog ff uitvogelen hoe ik de tekstkleur van "start/stop slideshow" kan aanpassen......
En dan de foto's opnieuw laden met aangepaste afbeeldingen en juiste titels. Dan de albums vullen en de website draait......

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #24 Gepost op: 13 oktober 2012, 14:40:01 »
He, dat is nieuw.......want dat was eerst niet zo. Heb wel aan de opties zitten prutsen en JQuery Colorbox als plugin toegevoegd om de slideshow werkend te krijgen. Daar zal het vast aan liggen. De foto's zijn max 900px aan de langste zijde en worden nu dus ook opgeblazen.......en nog steeds werkt de slideshow niet.....
Het zou zo simpel moeten zijn, maar waarom werkt het niet zoal ik wil........... :-[   :(     
 :)
Ik gebruik alleen de NextGen optie voor mij slideshow:
[slideshow id=15 w=900 h=600]
waarbij 15 het id nummer is van de gallery waarin de foto's staan die getoond moeten worden.

Althans, dit is de slidehow die op mijn homepage direct getoond wordt.
Ik neem aan dat je die bedoeld.
De andere zit min of meer standaard in jQuery Colorbox en werkt bij mij zonder verdere aanpassingen.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2012, 14:43:34 door cemi »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #23 Gepost op: 13 oktober 2012, 13:06:23 »
Hij opent bij jou elke keer een nieuwe als je verder klikt.. Ik moet elke keer twee foto's afsluiten.. Je moet ook nog even kijken naar de grootte van de foto's in de portretstand. Zelfs fullscreen op mijn iMac past het niet.

He, dat is nieuw.......want dat was eerst niet zo. Heb wel aan de opties zitten prutsen en JQuery Colorbox als plugin toegevoegd om de slideshow werkend te krijgen. Daar zal het vast aan liggen. De foto's zijn max 900px aan de langste zijde en worden nu dus ook opgeblazen.......en nog steeds werkt de slideshow niet.....
Het zou zo simpel moeten zijn, maar waarom werkt het niet zoal ik wil........... :-[   :(     
 :)

Serpiente

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 13 oktober 2012, 11:09:52 »
TnX. Ben over naar wordpress-only. Nog wat issues op te lossen. Zo krijg ik geen werkende slideshow. Als ik een slideshow wil, blijft alleen een draaiend wiel zichtbaar. En ik wil geen flash-oplossing  8) ;D
Yep, openen in een box lukt maar van de portfolio wil ik een slideshow maken en dat wil niet lukken. De overige albums kunnen gewoon open in een box en dan handmatig door de foto's scrollen.....

Tnx!
Hij opent bij jou elke keer een nieuwe als je verder klikt.. Ik moet elke keer twee foto's afsluiten.. Je moet ook nog even kijken naar de grootte van de foto's in de portretstand. Zelfs fullscreen op mijn iMac past het niet.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2012, 23:17:06 »
Volgens mij is dat niet zo moeilijk (alhoewel teveel werk voor mij op het moment  ;D ).
Maar je kunt bijvoorbeeld een programma als Artisteer gebruiken om een Wordpress template te genereren. Er zijn vast wel meer.
Een andere optie is een template downloaden en die eventueel aanpassen. Kennis van CSS is dan wel nodig.

In Wordpress zelf kun je gemakkelijk (in plaats van een blog) meerdere pagina's maken, aangeven of je die wel in een menu wilt en eventueel koppelen als sub pagina en dergelijke. Voor jouw site moet dat geen probleem zijn.

Voor je foto slideshow en dergelijke zijn diverse plugins. Ik gebruik Nextgen in combinatie met jQuery.
Die zijn in Wordpress heel simpel te importeren en aan de praat te krijgen.

Tsja, je zult je er toch op een of andere manier in moeten verdiepen en keuze moeten maken.
Suc6 ermee,

Cees

TnX. Ben over naar wordpress-only. Nog wat issues op te lossen. Zo krijg ik geen werkende slideshow. Als ik een slideshow wil, blijft alleen een draaiend wiel zichtbaar. En ik wil geen flash-oplossing  8) ;D

Bedoel je wat je nu hebt en dat je op de foto's klikt en je ze kan bekijken in een box? Dus een blog met een gallerij en eventueel wat tekst?|

Ik heb dat op deze manier gedaan:
http://ronaldzimmerman.nl/?p=610

De overzichtpagina van de blogs:
http://ronaldzimmerman.nl/?cat=15&paged=4

In heel veel themes zit al een jquery plugin.. Je maakt dan gewoon een artikel, stelt hem in als galerij, upload de foto's en zet er wat tekst in. Maak van te voren wel een categorie 'Blog' en stel die categorie in als blog (dan krijg je de blog weergave).

Voor een blog achtige site is wordpress juist geschikt, omdat het de oorsprong is. Ik had mijn site in twee dagen gemaakt en met wat tuning nog wat extra tijd. Het is veel simpeler dan Joomla. Plugins voor de beveiliging, google xml sitemap, facebook etc. zijn zo geinstalleerd. Soms moet je nog wat instellingen aanvinken om hem naar wens te maken. Heel af en toe moet je een code aanpassen, maar dat kan je via google opzoeken.
Zitten hele mooie tussen.. Je moet er alleen wat geld per jaar voor over hebben.
Yep, openen in een box lukt maar van de portfolio wil ik een slideshow maken en dat wil niet lukken. De overige albums kunnen gewoon open in een box en dan handmatig door de foto's scrollen.....

Tnx!

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #20 Gepost op: 6 oktober 2012, 13:13:57 »
Zitten hele mooie tussen.. Je moet er alleen wat geld per jaar voor over hebben.
Bij elegantthemes is het inderdaad een jaarlijks contract om toegang te krijgen tot alle themes maar bij themeforest zover ik weet betaal je per theme en niet een jaarlijks contributie.
We praten dan dus over $15 voor een theme, dus waar praten we dan nog over? Als je er zelf mee gaat beginnen ben je een maand verder, ik weet ervan...  :(
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 6 oktober 2012, 12:41:46 »
Hoi Cees,

Jouw site/wordpress komt dicht in de buurt van wat ik wil. Namelijk een site die er niet uitziet als een blog maar wel een blog in zich heeft.......
Ik heb nu mijn site gemaakt met studiowebdesign/webPlus en dat is wysiwyg, voor iemand die geen verstand heeft van html/css/php etc wel makkelijk. Alleen de integratie met het blog gaat nog niet zoals ik wil. Het blog is gemaakt met wordpress en wordt via een iFrame ingeladen in mijn site.....dat levert met sommige widgets problemen op.

Het zou makkelijker zijn om met één pakket te werken...... :angel:
Ik heb een niet heel ingewikkeld uiterlijk van mijn site.....is zo iets eenvoudig in wordpress te realiseren? Zie www.eviz.nl

TIA!
Bedoel je wat je nu hebt en dat je op de foto's klikt en je ze kan bekijken in een box? Dus een blog met een gallerij en eventueel wat tekst?|

Ik heb dat op deze manier gedaan:
http://ronaldzimmerman.nl/?p=610

De overzichtpagina van de blogs:
http://ronaldzimmerman.nl/?cat=15&paged=4

In heel veel themes zit al een jquery plugin.. Je maakt dan gewoon een artikel, stelt hem in als galerij, upload de foto's en zet er wat tekst in. Maak van te voren wel een categorie 'Blog' en stel die categorie in als blog (dan krijg je de blog weergave).

Voor een blog achtige site is wordpress juist geschikt, omdat het de oorsprong is. Ik had mijn site in twee dagen gemaakt en met wat tuning nog wat extra tijd. Het is veel simpeler dan Joomla. Plugins voor de beveiliging, google xml sitemap, facebook etc. zijn zo geinstalleerd. Soms moet je nog wat instellingen aanvinken om hem naar wens te maken. Heel af en toe moet je een code aanpassen, maar dat kan je via google opzoeken.

Zit hier iets tussen?

http://www.elegantthemes.com/gallery/category/portfolio/

http://themeforest.net/category/site-templates/creative

Als je site voor pc en telefoons wilt moet je kijken naar de "tag" responsieve, dat beteken dat de site word aangepast aan het scherm formaat.

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #18 Gepost op: 6 oktober 2012, 09:59:57 »
Hoi Cees,

Jouw site/wordpress komt dicht in de buurt van wat ik wil. Namelijk een site die er niet uitziet als een blog maar wel een blog in zich heeft.......
Ik heb nu mijn site gemaakt met studiowebdesign/webPlus en dat is wysiwyg, voor iemand die geen verstand heeft van html/css/php etc wel makkelijk. Alleen de integratie met het blog gaat nog niet zoals ik wil. Het blog is gemaakt met wordpress en wordt via een iFrame ingeladen in mijn site.....dat levert met sommige widgets problemen op.

Ik heb een niet heel ingewikkeld uiterlijk van mijn site.....is zo iets eenvoudig in wordpress te realiseren? Zie www.eviz.nl

TIA!
Volgens mij is dat niet zo moeilijk (alhoewel teveel werk voor mij op het moment  ;D ).
Een andere optie is een template downloaden en die eventueel aanpassen. Kennis van CSS is dan wel nodig.

In Wordpress zelf kun je gemakkelijk (in plaats van een blog) meerdere pagina's maken, aangeven of je die wel in een menu wilt en eventueel koppelen als sub pagina en dergelijke. Voor jouw site moet dat geen probleem zijn.

Voor je foto slideshow en dergelijke zijn diverse plugins. Ik gebruik Nextgen in combinatie met jQuery.
Die zijn in Wordpress heel simpel te importeren en aan de praat te krijgen.

Tsja, je zult je er toch op een of andere manier in moeten verdiepen en keuze moeten maken.
Suc6 ermee,

Cees

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #17 Gepost op: 5 oktober 2012, 19:55:58 »
Zit hier iets tussen?

http://www.elegantthemes.com/gallery/category/portfolio/

http://themeforest.net/category/site-templates/creative

Als je site voor pc en telefoons wilt moet je kijken naar de "tag" responsieve, dat beteken dat de site word aangepast aan het scherm formaat.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #16 Gepost op: 5 oktober 2012, 19:23:26 »
Hoi Cees,

TIA!

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #15 Gepost op: 2 oktober 2012, 08:25:41 »
Mijn eerste site had ik ook helemaal in Flash gebouwd.
Dat koste mij eerst een hoop tijd om de taal te leren en om een goede slideshow te vinden.
Uiteindelijk stond daar dan een site waarbij als je een keuze maakte, zowat de hele achtergrond en menu roteerde.
Prachtig om te zien, maar wel een hoop werk dus.

Sinds meer dan een jaar ben ik helemaal over naar Wordpress.
Werkt een stuk gemakkelijker, vooral wat betreft onderhoud en dergelijke.
Ook een tweede site over een driebandentoernooi die ik eerst zelf helemaal in html had gebouwd, is nu ook omgezet naar Wordpress met hetzelfde uiterlijk maar meer mogelijkheden.
Beide templates heb ik overigens zelf gemaakt: www.ceesvanmiert.nl  www.driebandenulvenhout.nl
En ze gebruiken beide Nextgen en Jquery plugin voor de foto presentaties.

Cees

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #14 Gepost op: 1 oktober 2012, 22:23:25 »
Ze noemen zulke themes "responsive" maar de site die onder jou naam staat past zijn indeling niet aan naar het scherm formaat dus is dat helaas niet.

hier zijn een voorbeeldje.
http://colly.com/
Op je desktop kan je het effect zien door de brower window te verkleinen je zal zien dat er op de site van alles verspringt zodat je niet horizontaal hoeft te scrollen.
Hij gaat bijvoorbeeld van 4 fotos naast elkaar naar 3 dan naar 2 en zelfs 1 hoe smaller/kleiner je de browser maakt.

Maar helaas zijn bijna geen een thouch friendly, vaak hebben je een hover functie nodig om te manoeuvreren over de site.

Ben momenteel aan het kijken hoe je op het beste manier thouch gestures in je site kan krijgen, dus swipen om naar je volgende foto te gaan in een slideshow bijvoobeeld.
Je had verwacht dat sommige themes daarop inspelen maar heb weinig of eigenlijk niks kunnen vinden voor wordpress ben daarom van plan zelf een website aan te passen hiervoor maar er kom maar niks van :(.
« Laatst bewerkt op: 1 oktober 2012, 22:30:20 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 1 oktober 2012, 22:21:32 »
Persoonlijk gebruik ik ook wordpress voor meerdere website's en bouw ook wordpress website's voor bedrijven. Het kan prima, kost vaak wel wat tijd om uit te zoeken of een handige kennis die er een tijdje mee bezig is, maar dan heb je ook wat! Persoonlijk zou ik nooit een thema kopen aangezien ik het zelf aanpas en zelfs de betaalde niet perfect zijn. Als je zelf niet handig bent kan het wel makkelijker zijn.
Ik zie dat jij dezelfde hebt gebruikt.. :)

Serpiente

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 1 oktober 2012, 22:03:36 »
Werken wel maar ziet de site er dan nog wel goed uit?

Met blogs is dit geen probleem maar met fotos word het vaak lastig.
Ik zal er voor kiezen om een site te maken voor pc's en tablets en een speciale site voor mobiele bezoeker.
Als je bijvoorbeeld Wordpress gebruikt kun je gratis templates kopen, maar ook betaalde nemen. Vaak hebben die betaalde een browser-, mobiele- en tablet-versie. Dan heb je meteen alles. Ik heb ook Wordpress gebruikt. Een betaalde ziet er nog beter uit. Kijk maar eens rond. Ik vind het eenvoudiger dan Joomla (zeker met updaten etc.).
Ik heb geen mobiele versie, maar op mijn iPhone worden foto's mooi weergegeven. Hij heeft alleen moeite met de homepage, maar dat komt door mijn gratis template. Die laat ik dan weer aanpassen door een vriend van me. Hij is een pro en hij raadt ook HTML/CSS oplossing aan. Dat is tegenwoordig het meest gangbare. Af en toe een klein script toevoegen kan nog wel.