@ EricR
Nee hoor inmiddels heb ik beide lenzen een keer kunnen vergelijken.
Voor de overstap naar Nikon stond ik op het punt om de DA* 60-250 + 1.5x kenko teleconverter in te ruilen voor een langere telelens, dan kom je uit op de 50-500 & de 150-500.
De 150-500 schrijf ik niet af maar ik ben niet onder de indruk van de prestaties op 500mm, als je niet cropt zijn de resultaten o.k.
Indien je beide lenzen een keer vergeleken hebt zou je dit ook kunnen oordelen, wellicht is dan de prijs doorslaggevent?
Maar goed bij de één liggen de eisen anders dan bij de andere, ik zat destijds in de luxe positie dat ik al gefotografeerd had met de F* 300 f/4.5, de DA* 60-250 en de EX 120-300 f/2.8.
Als je met dat soort materiaal gewerkt hebt ga je op zoek naar wat daar het meeste in de buurt komt.
Van de 2 is dat duidelijk de 50-500, en laten we stellig wezen een groot bedrijf zoals Sigma zou nooit 2 soortgelijke producten op de markt brengen die qua prestaties dicht bij elkaar liggen.
Daar worden niet voor niets concessie voor verricht/hele wetenschappen en (markt) onderzoeken naar verricht etc.
Dat jij de 150-500 de beste keuze vind is prima en ik gun je veel plezier met deze lens