Dit is het e-mail contact dat we hebben gehad:
[Ik]Ik zag pas nadat ik mijn bod had verwijderd, omdat er een hoger bod was geplaatst, jullie mail!
Nu is er dus een hoger bod geplaatst, maar hadden jullie mij al gestuurd dat jullie de lens wilde verkopen voor €190,-
Hoe gaan jullie hier nu verder mee om???
[Hij]
Helaas is de lens reeds verkocht voor het geboden bedrag van E200.
Zodra er een bod binnenkomt waarvoor wij een product willen verkopen gaat er direct een mail de deur uit, Degene die het eerst reageert is ook degene die dit product mag kopen. Degene die 200 euro heeft geboden heeft zelfs telefonisch het bod bevestigd en is daarom meteen als koper aangewezen.
Gelukkig komt het ook voor dat mensen hun afspraken niet nakomen.De meneer die de lens gereserveerd heeft komt deze als het goed is donderdag ophalen. Doet hij dat niet is de lens Vrijdag weer te koop en zou u hem over mogen nemen voor E190.-
Mocht u dan nog steeds interesse hebben hoor ik dit graag van u.
Excuses dat het zo gelopen is.
De mail van 3/6 is helaas per ongeluk verwijdert. Deze heb ik net voor het eerst gelezen vanuit de prullenbak.
[Ik]Hallo...,
Ok, vreemde manier van verkopen dan. Dus als ik nu €201,- bied, is ie voor mij, want een hoger bod en volgens MP nog steeds te koop(dit is overigens geen serieus bod, die staat nog steeds op €190,-)?!?!
Jullie hebben mij daar ook verder niet van op de hoogte gesteld, het is dat ik bij toeval kijk en zie dat er een hoger bod is geplaatst!
[Hij]
Misschien heb ik het niet helemaal goed uitgelegd.
Het is niet zo dat als je nu 201 euro bied dat je deze lens dan mag kopen.
Op het moment dat er een bod binnenkomt stuur ik een mail dat ik deze wil verkopen. Op het moment dat er nog een bod binnenkomt stuur ik die ook een mail. Degene die het snelst reageert en aangeeft het product te willen verkopen. Die kan hem dan ook verkopen.
Er is simpelweg door een andere bieder eerder gereageerd dan u heeft gedaan.
De reden dat ik u niet op de hoogte heb gesteld is dat ongeveer 80% van de bieders helemaal nooit reageert op mails.
Ik neem aan dat u niet langer geintresseerd bent in deze lens mocht de koop as donderdag niet doorgaan.