Auteur Topic: Used Products Almere op MP  (gelezen 1968 keer)

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Used Products Almere op MP
« Reactie #17 Gepost op: 5 juni 2012, 22:16:10 »
Mijn 5 centjes :
Koop vanuit Portugal een tuinfrees op marktplaats, kom een prijs via mail overeen met de verkoper, maak een afspraak dat ik hem 2 weken later kom ophalen toen ik in Nederland was, en dat was volgens de verkoper geen probleem.
De frees bleef staan en ik werd overboden, om een rit vanuit Brabant naar Friesland te besparen een dag van te voren de verkoper nog eens gebeld, nee de verkoop ging gewoon door, afspraak was afspraak.
In Friesland aangekomen trof ik een Siciliaan met een tuinfrees, die nog vond dat een man een man en een woord een woord is.  :respect:

Op dezelfde basis heb ik ook altijd gewerkt en blijf dat ook doen.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #17 Gepost op: 5 juni 2012, 22:16:10 »

Offline André Kok

• Super Pentaxian
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
« Reactie #16 Gepost op: 5 juni 2012, 22:07:52 »
Ik had iets vergelijkbaars als Snipes. Voor de Canon (oeps) van het werk zocht ik een kitlens op MP. Gevonden en 40 euro geboden. Ik krijg een E-mail met de mededeling dat ik hem voor 40 euro mag komen halen. Ik vraag om adresgegevens. Vervolgens hoor ik niets meer. Waarschijnlijk voor meer aan een ander verkocht. Ik vind het zeer onfatsoenlijk als een verkoper afhaakt terwijl hij eerder op je bod is ingegaan, en zeker als de wijze is dat hij niets meer van zich laat horen.

Een ander geval van onfatsoenlijk is het volgende. Ik had een keer een loopband te koop gezet op MP. Ik werd telefonisch benaderd, we kwamen de prijs overeen en de koper zou hem op een zondagochtend om 10 uur komen ophalen. Hij kwam gewoon niet opdagen! Ik heb hem maar eens gebeld om te vragen waar hij bleef. Hij melde dat hij ondertussen een ander exemplaar had gekocht. Een berichtje met "sorry, het gaat niet door" is toch het minste dat zo iemand kan doen.

Zulke dingen komen op MP gewoon voor en je moet ze maar langs je heen laten gaan. Ik heb overigens meer goede dan slechte ervaringen met MP.

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #15 Gepost op: 5 juni 2012, 21:54:32 »
Mijn ervaring op MP is dat als je iets echt wil hebben, meteen bellen en zo snel mogelijk ophalen. Want wat jij meemaakt gebeurt heel vaak, als er beter bod komt word er vaak een smoes verzonnen want ze willen liever meer hebben. Dat is natuurlijk niet fair, maar zo gaat het wel in de praktijk.

Offline SimonWillig

• Senior Member
  • **
  • Niet geschoten is altijd mis!
« Reactie #14 Gepost op: 5 juni 2012, 21:30:37 »
Ik heb al heel veel gedaan via Marktplaats, en eigenlijk nooit vervelende ervaringen gehad.

MP is niet bindend, zoals bv eBay. zowel koper als verkoper zijn niet gebonden aan mondelinge of schriftelijk overeenkomst. En eerlijk gezegd snap ik wel dat zo'n commercieele verkoper korte klappen wil maken - ik geloof best dat een groot deel nooit reageert.

En, in dat licht bezien: Jij brengt een bod uit, zij bevestigen dat, er komt een hoger bod en jij trekt je bod in. Wat zou JIJ daarvan denken?

Het enige is dat ze het niet op gereserveerd hebben gezet.
Groeten,

Simon
-------------------------------------------------------
Pentax K10D,
Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 dc macro hsm,
Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 DiII,
[wat manueel spul om mee te hobbie-en]

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #13 Gepost op: 5 juni 2012, 21:14:22 »
gebruik je reistijd voor het maken van mooie foto's dan is de reis zowiezo niet verloren :)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #12 Gepost op: 5 juni 2012, 18:12:31 »
Koelbox verkocht ...  krijg de volgende dag een telefoontje dat tie hem terug komt brengen want hij doet het niet ....
Tja ...  we hebben inderdaad niet samen getest .. maar ik had dat wel en was dus overtuigt dat hij het gewoon deed ...

Wat doe je ?

Komt die gast met vriendjes ..  is me de heisa om 21 euro niet waard ..  maar zit wel met een kapote koelbox ... pffff

Maar dit zijn gelukkig uitzonderingen ... normaal gesproken MP rulezzz

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #11 Gepost op: 5 juni 2012, 18:09:42 »
Tja, de meningen verschillen toch wel of de mail nu bindend is of niet...feit is dat ik dit uiteraard niet ga aanvechten voor een rechter ofzo, zonde van mijn tijd(en geld).

@OudjesEric: Doe die Tamron maar gewoon in de verkoop joh ;)!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #10 Gepost op: 5 juni 2012, 18:05:59 »
Marktplaats zelf zegt daar niets over, als ik het zo snel lees.
Omdat wel duidelijk wordt gesteld dat je bod niet bindend is, verwacht ik dat ook de respons niet bindend zal zijn.
Wel rot en jammer dat je door deze gang van zaken er naast grijpt.

Bij een vorig gevalletje met recht had Edzo (of zijn vrouw) toch wel goede input of vergis ik me nu....?
Het vervelende zal zijn dat recht hebben vaak iets heel anders is dan recht krijgen.
De inspanning, tijd en kosten die je daarvoor moet maken maken het dan al zeker niet praktisch om dat recht te krijgen.

Toch maar wachten op een herkansing, mocht ik de Tamron nog eens zat worden, zal ik aan je denken.  ;)
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #9 Gepost op: 5 juni 2012, 18:02:49 »
Mijn MP advertenties blijven net zo lang open staan tot de centen binnen zijn, simpel zat, maar ik zet hem in de tussentijd wel op gereserveerd.
Zo doe ik dat inderdaad ook altijd.

Ook geen verplichting, omdat jij geen verplichting hebt tot koop. Ook gelden er niet de voorwaarden voor bescherming van consumenten die wel bij normale internetverkopen gelden. Een koop is pas gesloten als er geld is over gemaakt.
Ok, typisch geval van jammer maar helaas dus! Heb wel Mp gemaild en ze de situatie uitgelegd. Ben wel benieuwd naar hun reactie.

Mijn eerste slechte ervaring op MP dus bij deze...
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM

RonHendriks

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 5 juni 2012, 17:54:08 »
Ik snap dat MP niet bindend is en dat het bod dat je uitbrengt niet verplicht tot koop, maar hoe zit het met de mail die zij sturen, waarin mijn bod wordt geaccepteerd???

Ook geen verplichting, omdat jij geen verplichting hebt tot koop. Ook gelden er niet de voorwaarden voor bescherming van consumenten die wel bij normale internetverkopen gelden. Een koop is pas gesloten als er geld is over gemaakt.

Offline hansli

• Pentaxian
  • **
  • who needs autofocus?
« Reactie #7 Gepost op: 5 juni 2012, 17:54:06 »
Mijn MP advertenties blijven net zo lang open staan tot de centen binnen zijn, simpel zat, maar ik zet hem in de tussentijd wel op gereserveerd.

Persoonlijk heb ik, zowel als koper als als verkoper nog nooit 1 probleem gehad op MP.
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #6 Gepost op: 5 juni 2012, 17:43:54 »
Kort gezegd: JA, marktplaats is geen bindende overeenkomst.
Ik snap dat MP niet bindend is en dat het bod dat je uitbrengt niet verplicht tot koop, maar hoe zit het met de mail die zij sturen, waarin mijn bod wordt geaccepteerd???
Greetz Wesly

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 5 juni 2012, 17:34:31 »
dit is niet echt uitzonderlijk, een van de redenen dat ik liever geen zaken doe met MP winkeltjes, met particulieren is het wat betrouwbaarder en vriendelijker.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline D1N0

• Senior Member
  • **
  • prutser
« Reactie #4 Gepost op: 5 juni 2012, 17:31:42 »
Maar het is niet netjes. De meeste particuliere verkopers zouden het zo niet doen. Sowieso ook niet netjes dat je iets op bieden laat staan als je een bod accepteert. Jammer dat je geen verkopers kun raten op mp.
K (5,10d)-AF zooms 17-70+70-300+18-55+28-105. MF zooms 35-105+75-205+70-210. AF primes 35+50. MF primes 20+24+28(2x)+35(3x)+50(6)x+55(2x)+58(2x)+85mm+100mm-macro-105-135(5x)+200(3x)+300

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2012, 17:25:17 »
Kort gezegd: JA, marktplaats is geen bindende overeenkomst.

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2012, 17:20:11 »
Dit is het e-mail contact dat we hebben gehad:

[Ik]Ik zag pas nadat ik mijn bod had verwijderd, omdat er een hoger bod was geplaatst, jullie mail!
Nu is er dus een hoger bod geplaatst, maar hadden jullie mij al gestuurd dat jullie de lens wilde verkopen voor €190,-
Hoe gaan jullie hier nu verder mee om???

[Hij]
Helaas is de lens reeds verkocht voor het geboden bedrag van E200.

Zodra er een bod binnenkomt waarvoor wij een product willen verkopen gaat er direct een mail de deur uit, Degene die het eerst reageert is ook degene die dit product mag kopen. Degene die 200 euro heeft geboden heeft zelfs telefonisch het bod bevestigd en is daarom meteen als koper aangewezen.

Gelukkig komt het ook voor dat mensen hun afspraken niet nakomen.De meneer die de lens gereserveerd heeft komt deze als het goed is donderdag ophalen. Doet hij dat niet is de lens Vrijdag weer te koop en zou u hem over mogen nemen voor E190.-

Mocht u dan nog steeds interesse hebben hoor ik dit graag van u.

Excuses dat het zo gelopen is.
De mail van 3/6 is helaas per ongeluk verwijdert. Deze heb ik net voor het eerst gelezen vanuit de prullenbak.

[Ik]Hallo...,

Ok, vreemde manier van verkopen dan. Dus als ik nu €201,- bied, is ie voor mij, want een hoger bod en volgens MP nog steeds te koop(dit is overigens geen serieus bod, die staat nog steeds op €190,-)?!?!
Jullie hebben mij daar ook verder niet van op de hoogte gesteld, het is dat ik bij toeval kijk en zie dat er een hoger bod is geplaatst!

[Hij]
Misschien heb ik het niet helemaal goed uitgelegd.
Het is niet zo dat als je nu 201 euro bied dat je deze lens dan mag kopen.

Op het moment dat er een bod binnenkomt stuur ik een mail dat ik deze wil verkopen. Op het moment dat er nog een bod binnenkomt stuur ik die ook een mail. Degene die het snelst reageert en aangeeft het product te willen verkopen. Die kan hem dan ook verkopen.

Er is simpelweg door een andere bieder eerder gereageerd dan u heeft gedaan.

De reden dat ik u niet op de hoogte heb gesteld is dat ongeveer 80% van de bieders helemaal nooit reageert op mails.

Ik neem aan dat u niet langer geintresseerd bent in deze lens mocht de koop as donderdag niet doorgaan.
Greetz Wesly

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
Used Products Almere op MP
« Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2012, 16:51:05 »
http://link.marktplaats.nl/555196426

Ik had een bod gedaan van €190,- op de Tamron uit bovenstaande advertentie. Dit bod werd middels een e-mail geaccepteerd door de verkoper en ik zou deze dus voor €190,- exclusief verzendkosten kunnen kopen(mail heb ik nog). Ik heb niet meteen op deze mail gereageerd en daardoor loop ik hem nu mis, omdat er iemand €200,- heeft geboden. Ik heb ze daarop een mail gestuurd, die ze naar eigen zeggen pas net gelezen hebben(nadat ik ze nogmaals gemaild had) omdat de mail in de prullenbak was beland. Zij geven aan dat degene die als eerste reageert de spullen mag kopen?!?!

Kan dit zomaar???
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2012, 16:55:45 door Snipes »
Greetz Wesly