Auteur Topic: Kurhaus Scheveningen  (gelezen 1371 keer)

densch

• Gast
Re:Kurhaus Scheveningen
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2012, 13:56:21 »
Het was echt rot weer en der stond veel zooi in de vorm van auto's en rolcontainers ..
 ik zag die schuine lijn ..... maar ik geef toe  dat valt in de kwaliteit van de foto wel een beetje weg.

oke, dan komt de regel "less is more"hier wel tot zijn recht.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2012, 13:56:21 »

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #8 Gepost op: 8 maart 2012, 21:19:25 »
Het was echt rot weer en der stond veel zooi in de vorm van auto's en rolcontainers ..
 ik zag die schuine lijn ..... maar ik geef toe  dat valt in de kwaliteit van de foto wel een beetje weg.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

densch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 8 maart 2012, 21:16:34 »
Persoonlijk vind ik de compo een beetje tegenvallen. Mis namelijk een stukje van de onderkant van het gebouw.

Gr Dennis

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2012, 20:11:16 »
Ik zie wat je bedoeld indd... 

thx voor de geilustreerde info :)

Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #5 Gepost op: 5 maart 2012, 19:03:18 »
Toch nog even snel gekeken naar de foto: ik kom heel snel hier op uit:
Vind je het niks, kan 'ie zo weer weg. Hier zit nog wel meer in, maar dan is de originele foto als uitgangspunt handiger.

Kurhaus met contrast by OudjesEric, on Flickr
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #4 Gepost op: 5 maart 2012, 13:39:08 »
Op zich wel beter, maar als je hem alleen maar lichter maakt, verlies je weer contrast en dan oogt het wat slapjes en grijs.
Dus het is even lastig om er iets van te maken, heb nu ook niets bij de hand om er mee te spelen.
Er is meer uit te halen door contrast te verhogen, zodat het frisser oogt. Vanavond ook druk, dus gaat me niet lukken je een voorbeeld te geven.

Het is wel aan te raden je toe te leggen op bewerking van je foto's.
Een slechte foto maak je er niet goed mee, maar als de compositie klopt, kun je wel veel verbeteren.
Alleen al spelen met contrast, belichting, licht en donker en kleur zal je foto's meer kracht kunnen geven.
Dan heb ik niet over de 'magische' kunsten die Cire bijv. uithaalt met foto's, daar moet je nog wat weken actief oefenen..

De mogelijkheden zijn legio, betaalde pakketten zijn er voldoende, maar kan ook met gratis pakketten.
Ben zelf druk om Photoshop Elements onder controle te krijgen (kost rond de 80 euro) en Adobe Lightroom is ook prettig om mee te werken.
The Gimp is wel heel bekend als gratis alternatief en met een klein beetje uitzoekwerk, kun je ver komen.
Heb al gezien dat iedereen zijn eigen favoriet heeft, dus kijk wat je prettig vindt.

Leer zeker histogrammen lezen en begrijpen hoe het beeld van je foto in elkaar steekt.
Als je uit de voeten kunt met lagen, dan kun je ook storende elementen van je foto naar je hand zetten.
Kortom als je de tijd hebt en wilt besteden, kan ik alleen maar aanraden om die te besteden.
Daar krijg je geen spijt van.

Eric.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #3 Gepost op: 5 maart 2012, 06:01:26 »
Het weer liet niet echt vrolijke foto's toe gisteren..  ;)
Maar is deze iets beter?

Steigenberger Kurhaus Hotel2 by Thoran Pictures, on Flickr

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2012, 23:31:30 »
De foto is wel erg donker en somber, dat zou wat frisser mogen.
Moest ook aardig zoeken om de diagonale lijn via het raam terug te vinden, maar gevonden  ;)

Ben het met je eens dat het een mooi gebouw is, maar de foto is voor mij niet zo spannend.
Ik geloof dat meer of minder gebouw het een krachtigere foto kunnen maken, maar ken het gebouw niet zo goed....

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
Kurhaus Scheveningen
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2012, 23:14:36 »
Diagonale lijn via het raam..
Wat een schitterend gebouw is dat toch ..  en dan te weten dat het maar net op tijd van
de sloophamer gered is jaren geleden.

Steigenberger Kurhaus Hotel by Thoran Pictures, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2012, 23:19:33 door Thoran »