Vorig jaar op uitnodiging een modeshow gefotografeerd.
Dat viel nog niet mee, want de ingehuurde fotograaf vond het maar niets en ik mocht hem niet in de weg lopen.
De beste man had zich op aan de kop van het lange eind van de Catwalk gepositioneerd met achter zich een 1,5m flitsplu en naast zich een beautydish met grid.
Bleef voor mij over een plekje in de gang, dwars op de catwalk. Dat is niet handig, want dan lopen de modellen je straal voorbij richting de fotograaf met de profi uitrusting: weer wat geleerd...

Nou na, mijn lichtomstandigheden waren dus beroerd:
Veel geel licht en als je dan gaat flitsen zonder compensatie flits je alle sfeer weg omdat het licht te wit is.
Voor de foto's hierna heb ik een 1/3 CTO gel gebruikt.
1. ai, flits nog te hard en die schaduw is ook niet echt mooi

2.

3. intermezzo Déon Leon

4.

5. oeps, verkeerde timing: net te laat

6. beetje creepy...

7.

8.

9. damn, vergeten haar mijn telefoonnummer te geven...

Andere leermomenten: het gaat om mode, dus op alleen headshots zitten ze niet te wachten. Mijn 70mm was te lang voor het standpunt.
Test vooraf je licht even uit. CTO gel was bij mij nodig om de kleuren beetje natuurgetrouw te krijgen.
Lange stuk van de cat-walk is ideaal omdat je dan meer tijd hebt om te fotograferen. Dwars op de looprichting is echt onhandig...
Om op afstand je licht goed te krijgen heb je een bak power nodig. Mogelijk ga je dat niet redden met alleen een reportageflitser.
Vriendelijke groet, René