Cees bedankt voor de tip op "actions" had ik nog niet gezocht, zal er vanavond thuis eens even mee aan de slag gaan en zoeken op het net.
Gr Peter
Eerlijk gezegd probeer ik er ook een beetje gemakkelijk vanaf te komen, ik weet het zelf ook niet meer precies

Bottom line, maak eerst de border zoals je hem wilt hebben en noteer alle acties die je handmatig doet.
En maak dan later een action waarbij je alles nogmaals doet maar dan gewoon "opneemt".
Vergeet niet die actions ergens te bewaren , anders ben je ze bij een upgrade kwijt.
Je kunt ze volgens mij exporteren naar een bestand.
Die border van mij bestaat uit (uit mijn hoofd en zonder photoshop bij de hand) een kopie van de originele laag en die geblured.
De originele laag iets verkleinen (97%) zodat die blur als onscherpe rand eronder zichtbaar wordt.
De zwarte rand wordt later toegevoegd door er een x aantal pixels aan toe te voegen, rondom en in zwart.
Vervolgens een logo-tje erbij en alles verkleinen naar de 900 pixels die hier zijn toegestaan en voila.
Zo heb ik er verschillende gemaakt voor landschap, portrait en voor verschillende formaten.
Suc6 ermee
Cees