Onzin poll. Als een Phase One er slechter uit komt dan een Canon moet je die uitslag denk ik met een bootlading strooizout nemen lijkt me.
Het is dus meer een populariteitspoll en als je in winkels alleen maar Nikon en Canon mee krijgt is de uitslag niet echt verwonderlijk.
Je kunt er echter niets mee. Als iedereen een Praktika uit 1970 goed had gevonden had die gewoon op 1 gestaan.
Je stelt hiermee dat een grotere sensor, hogere resolutie, etc etc. per definitie "beter" is. Dat is echter geen feit maar een mening. Niet dat ik het afdoe als "slechts een mening", want een mening is niet minder waard dan een feit, maar het is wel iets anders. Ik zie dat die Phase One maximaal 1,4 beelden per seconde kan maken. Dat is dan weer een stuk minder dan welke APS-C spiegelreflex dan ook. Ook is hij veel groter en zwaarder. Voor mij is de Phase One dus minder goed dan de Pentax K-5, Canon EOS 550D of Nikon D7000.
Dit doet me denken aan de uitslag van een andere verkiezing: een paar jaar geleden werd Pim Fortuyn posthuum tot "grootste Nederlander" gekozen. In het journaal werd dan ook gezegd dat Pim Fortuyn de grootste Nederlander was. Die stelling is incorrect, tenzij de man inderdaad zo lang, breed en dik was dat hij van alle Nederlanders het grootste volume innam, maar als ik het mij goed herinner was dat niet zo. Ik heb de tv dan ook uitgezet en ben wat anders gaan doen.
Op dezelfde manier kan een nummer 1 notering voor de Canon EOS 550D simpelweg niet betekenen dat dat de beste spiegelreflexcamera is. Ik denk dat ik mijn pc maar eens afsluit en iets anders ga doen, want ik krijg een deja-vu.
edit (toch nog, want ik ben af en toe wat perfectionistisch

): De uitslag van deze verkiezing zegt dan ook iets over de mensen die hebben gestemd, in plaats van over de camera's zelf. Ieder moet maar voor zichzelf bepalen in hoeverre dat relevant is voor de eigen keuzes.
Iemand nog zout nodig? Ik heb over en doe er niets mee

.