Auteur Topic: Trouwerij te Haarlem  (gelezen 1387 keer)

henkvanzuylen

• Gast
Re:Trouwerij te Haarlem
« Reactie #11 Gepost op: 22 november 2011, 20:49:48 »
Het mannetje of vrouwtje achter de knopjes schijnt ook invloed te hebben als je fotografeert
De reclame campagnes van tegenwoordig lijken het tegendeel te beweren. alles gaat vanzelf
en je hebt nooit meer bewogen foto's, laat staan onder of over belicht.
Laat je vooral geen oor aan naaien, de laatste 1 1/2 jaar met m'n K10 en 6 weken K5 heb ik enkel op M gefotografeerd
Dat is bij m'n D700 niet anders, aan de knopjes prutsen tot het goed is,
Leren naar Licht te kijken, ik merk dat ik langzaamaan een probleem begin te krijgen.
Ik kan geen tijdschrift of krant openslaan of je kijkt naar de foto's alsof je ze moet beoordelen.
Zo zie je dat er eigenlijk heel veel slechte foto's in de media gebruikt worden :-[
Kijken vanwaar het licht kwam toen deze foto genomen werd. is er geflitst zo ja van waar met hoeveel flitsers enz.
't is nog net niet neurotisch maar je bent daar eigenlijk altijd mee bezig.
laat staan als je ergens loopt en je ziet een mooi plekje of nog beter, mooi licht.
Leren kijken , ogen open en snaveltjes dicht  :cheer: :cheer: :cheer:   

Oh maar ik realiseer me maar al te goed dat de persoon die de camera vast heeft veruit de grootste invloed heeft op het uiteindelijke resultaat.
Ik bedoelde mijn opmerking ook als een compliment en ben zeker niet van zin een andere camera te gaan kopen!
Voor mij, als (redelijk enthousiaste) amateur, voldoet de K20D prima (waarmee ik overigens in 99% van de gevallen op M fotografeer).

Dat anders naar foto's gaan kijken herken ik wel.....wordt er zelf wel eens moe van  ::)
Ook onderweg in de auto denk ik steeds: "dat zou een leuke foto kunnen zijn" of "hier ga ik een keer terug naar toe met mijn camera" etc etc  :D :D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 22 november 2011, 20:49:48 »

kdj4

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 22 november 2011, 20:47:30 »
Eljakim,

Ik ben het 100% met je eens, de foto's worden zeker gemaakt door de fotograaf, niet vergeten dat als de fotograaf alles onder de knie heeft dat dan het betere materiaal zeker mee helpt aan betere foto's. Neem deze foto's en je ziet echt de kwaliteiten van een FF, en die komt ook zeker in mijn tas terecht...Geen Nikon natuurlijk  :D

Over de tijdschriften en kranten heb ik het zelfde gevoel, je kijkt nu toch anders naar foto's en wat zitten er vaak slechte foto's tussen.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2011, 20:56:52 door kdj »

elkim

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 22 november 2011, 20:37:12 »
Het mannetje of vrouwtje achter de knopjes schijnt ook invloed te hebben als je fotografeert
De reclame campagnes van tegenwoordig lijken het tegendeel te beweren. alles gaat vanzelf
en je hebt nooit meer bewogen foto's, laat staan onder of over belicht.

Laat je vooral geen oor aan naaien, de laatste 1 1/2 jaar met m'n K10 en 6 weken K5 heb ik enkel op M gefotografeerd
Dat is bij m'n D700 niet anders, aan de knopjes prutsen tot het goed is,
Leren naar Licht te kijken, ik merk dat ik langzaamaan een probleem begin te krijgen.
Ik kan geen tijdschrift of krant openslaan of je kijkt naar de foto's alsof je ze moet beoordelen.
Zo zie je dat er eigenlijk heel veel slechte foto's in de media gebruikt worden :-[
Kijken vanwaar het licht kwam toen deze foto genomen werd. is er geflitst zo ja van waar met hoeveel flitsers enz.
't is nog net niet neurotisch maar je bent daar eigenlijk altijd mee bezig.
laat staan als je ergens loopt en je ziet een mooi plekje of nog beter, mooi licht.
Leren kijken , ogen open en snaveltjes dicht  :cheer: :cheer: :cheer:    

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 22 november 2011, 19:36:01 »
je zou zo alles verkopen en een Nikon FF gaan kopen...verdorie!

kdj4

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 22 november 2011, 16:58:51 »
Je mag mijn bruiloft ook doen!

Nu nog iemand zoeken om mee te trouwen :(

@ Ron, Je komt anders genoeg vrouwen tegen als ik zo je foto's bekijk  :evil:

Eljakim, dit zijn een stel mooie waar je trots op mag zijn. foto 1 heb ik niets zoveek mee, vind het standpunt van het fotograferen niet echt mooi.

Offline ReneM

• Super Pentaxian
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
« Reactie #6 Gepost op: 22 november 2011, 10:11:07 »
Strakke serie: mooi hoor!

Vriendelijke groet, René

elkim

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 21 november 2011, 23:29:26 »
haha
mogen de hondjes mee :D :D :D

't gaat goed zoals je ziet Ron.

Druk er mee, volgend jaar heb ik al weer 4 trouwerijen geboekt de eerste 31 maart 2012, de laatste 28 september 2012
communie foto's en kaartjes, een blote buik en babyshoot, enkele familie portretten, noem maar op.
ik post gelijk nog enkele foto's dan kan ik er weer even tegen ;) 

Gegroet Eljakim

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 21 november 2011, 23:20:18 »
Je mag mijn bruiloft ook doen!

Nu nog iemand zoeken om mee te trouwen :(

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2011, 23:01:53 »
Mooie foto's! Ze was/is wel heel erg in haar nopjes...  ;)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2011, 22:59:25 »
Allebei wit/creme is ook wel lekker voor het fotograferen. Heerlijke serie. Hoe is het met jou?

elkim

• Gast
Trouwerij te Haarlem
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2011, 22:51:26 »
Bij deze enkele shots van mijn laatste trouwreportage op 17 september 2011.
Een nichtje van mij die trouwde met een ZOOM redacteur.  ;)

foto1

foto2

foto3

foto4

foto5