Auteur Topic: update firmware k100d super  (gelezen 1832 keer)

RonHendriks

• Gast
Re:update firmware k100d super
« Reactie #9 Gepost op: 5 maart 2012, 15:25:56 »
Voor jouw K100D Super is er geen firmware update.

Dit schreef ik, want die is er nooit geweest. De K100D Super had al de verbeteringen van de K100D in zich.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 5 maart 2012, 15:25:56 »

Offline falstring

• Newbie
« Reactie #8 Gepost op: 5 maart 2012, 10:52:52 »
kijk dat zijn antwoorden die duidelijkheid verschaffen.... dank daarvoor!
via pentax-site-discontinued-k100dsuper-download kwam ik in het lijstje waar ik de update voor de k100d vond. leek me niet onlogisch dat ik die dan zou moeten hebben....
enfin: ik zal het dus moeten opgeven.
@ron hendriks: je schrijft ´al sinds 2008 niet meer´, is er dan überhaupt wel een firmware-update geweest (mijn camera is van 2007)?

JohnnieS

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 5 maart 2012, 00:29:22 »
De oplossing voor je probleem is dat je probeerd de firmware update van de K100D op je K100D Super probeert te zetten en gelukkig lukt dat niet. Voor jouw K100D Super is er geen firmware update.

Helemaal juist,
K100D Super does not have any update available. sinds 2008 al niet meer :(
zijn toch prima Camera's die oudjes  :D

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2012, 22:30:31 »
Super!  :D ;)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2012, 22:14:39 »
De oplossing voor je probleem is dat je probeerd de firmware update van de K100D op je K100D Super probeert te zetten en gelukkig lukt dat niet. Voor jouw K100D Super is er geen firmware update.

Offline falstring

• Newbie
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2012, 22:10:05 »
dank voor de reacties.
ik ben zeer vertrouwd met biosupdates, installatieprocedures en andere ict-achtige zaken, dus probeerde de hele trucendoos, met kaartjes in een lezer geformatteerd, in de camera, met verschillende kaartjes, met verschillende downloads op verschillende pcs, de naam van het binbestand in onderkast en bovenkast....
de camera geeft aan dat er versie 1.00 in zit, en blijkt ondanks dit alles daarna niet genegen om te checken of er een update-procedure gestart moet worden.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2012, 21:34:25 »
Wellicht ook eerst SD card in de camera formateren voordat je de .bin file in de root van de SD card zet?
Heb je de .bin file erop of het gehele bestand wat je gedownload hebt (onuitgepakt) op de SD card gezet?

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2012, 11:41:55 »
Het bin bestand moet in je kaart bovenin zitten en dus niet in een map (DCIM) wat nog wel eens wil gebeuren.

Overigens als de camera de laatste tijd wat errors geeft in belichting, dan denk ik niet dat een firmware je gaat helpen. Kan zijn dat er wat vuiligheid in de camera zit die ervoor zorgt dat belichtingsmeting niet naar behoren is bv.

Offline falstring

• Newbie
update firmware k100d super
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2012, 11:12:30 »
ik merk de laatste tijd wat onregelmatigheden in de belichtingsresulaten, met name onder lichtarme omstandigheden, flits of geen flits.
ben dus wat gaan zoeken, en kwam erachter dat mijn firmware nog steeds versie 0 is, en er al een tijd een versie 02 voorhanden is.
die versie van de officiële site gedownload, en exact volgens instructies geprobeerd erin te krijgen, maar ja, dát lukt dus niet... evenmin met nieuwe downloads en uitpakken op andere pc, en ook niet met andere sd-kaartjes, en met verschillende setjes volle batterijen.
na de start met menuknop-ingedrukt verschijnt netjes versie 1.00, en dan start de camera gewoon door naar de operationele stand.
het verlossende bericht ´now loading´ komt maar niet....
iemand een idee??