Auteur Topic: Schenk je foto's aan Google  (gelezen 1618 keer)

jjw

• Gast
Re:Schenk je foto's aan Google
« Reactie #19 Gepost op: 16 juli 2011, 03:29:59 »
Als je goed lees behoud je alle rechten maar je geeft de website het recht om jou foto weer te geven op hun site, daarom upload je de foto toch naar hun site om ze daar te laten zien.
Soms moeten de foto een beetje aangepast worden voor sommige diensten, denk bijvoorbeeld aan dat Flickr je foto resized zo dat je ze op verschillende formaten kan zien.
Het enige commercieel belang dat ze eruit kunnen halen is dat ze bijvoorbeeld een screencap nemen van hun eigen site en die dan gaan promoten, het kan dan dus zijn dat jou foto er bijvoorbeeld opstaat.
Ze zullen je foto niet aan een derde verkopen bijvoorbeeld.

Op flickr kan je zelfs aangeven wat voor creative-commons license je aan je foto's mee wil geven. Die van mij staan allemaal onder een license waarbij mensen ze mogen delen, verspreiden etc. zolang ze er geen geld mee verdienen. En ze even m'n naam vermelden, niet dat ik verwacht dat dit laatste daadwerkelijk gebeurd, maar vooral omdat me dat wel zo leuk leek :)

Ik geloof erg in het gratis aanbieden van content voor niet commercieel-gebruik. Ik ben dan ook voor het downloaden van muziek en film.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #19 Gepost op: 16 juli 2011, 03:29:59 »

macsterdam

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 15 juli 2011, 23:25:36 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #17 Gepost op: 13 juli 2011, 19:58:44 »
Lekker is dat, na het eerste bericht al mijn foto's van Google weggehaald, vervolgens op Flickr neergezet, daarna snel van Flickr gehaald en op mijn eigen website. Hoor ik nu dat Google eigenlijk best wel kan......
En de rechten op mijn foto's zijn natuurlijk vermogens waard, zeker in de lage resolutie op website's ;)  Niet plaatsen is ook geen optie, ik kan mijn trouwe fan(s) niet teleurstellen. Ik denk dat ik mijn foto's gewoon achterstevoren op het web zet, en mijn fans van te voren inlicht dat ze even hun monitor moeten omdraaien..... Opgelost  :P
Als je goed lees behoud je alle rechten maar je geeft de website het recht om jou foto weer te geven op hun site, daarom upload je de foto toch naar hun site om ze daar te laten zien.
Soms moeten de foto een beetje aangepast worden voor sommige diensten, denk bijvoorbeeld aan dat Flickr je foto resized zo dat je ze op verschillende formaten kan zien.
Het enige commercieel belang dat ze eruit kunnen halen is dat ze bijvoorbeeld een screencap nemen van hun eigen site en die dan gaan promoten, het kan dan dus zijn dat jou foto er bijvoorbeeld opstaat.
Ze zullen je foto niet aan een derde verkopen bijvoorbeeld.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 13 juli 2011, 19:30:29 »
Lekker is dat, na het eerste bericht al mijn foto's van Google weggehaald, vervolgens op Flickr neergezet, daarna snel van Flickr gehaald en op mijn eigen website. Hoor ik nu dat Google eigenlijk best wel kan......
En de rechten op mijn foto's zijn natuurlijk vermogens waard, zeker in de lage resolutie op website's ;)  Niet plaatsen is ook geen optie, ik kan mijn trouwe fan(s) niet teleurstellen. Ik denk dat ik mijn foto's gewoon achterstevoren op het web zet, en mijn fans van te voren inlicht dat ze even hun monitor moeten omdraaien..... Opgelost  :P

Zo deden ze dat vroeger bij "Achter het nieuws" ook.

kdj4

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 13 juli 2011, 18:44:14 »
Maak je niet druk, zie het als een eer als jullie foto's worden gebruikt  ;)

Nogmaals wil je niet dat de foto's gebruikt worden is er maar 1 oplossing en plaats nergens meer een foto..... simpel.

Offline Sunshine-nl

• Full Member
  • *
  • Abbekerk - Westfriesland - NH
    • Lars online
« Reactie #14 Gepost op: 13 juli 2011, 18:39:46 »
Flickr (yahoo)

For photos, graphics, .....

Deviantart.

deviantART does not claim ownership ......

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #13 Gepost op: 12 juli 2011, 21:33:41 »
Dat kan toch niet waar zijn  >:(
Dat ze je foto aanpassen zodat het werkt op hun site/diensten en dat ze je foto daar mogen weergeven?
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2011, 21:43:58 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

densch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2011, 21:29:39 »
Dat kan toch niet waar zijn  >:(

Dennis

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2011, 13:18:08 »
Ik denk dat het geheel een heel stuk duidelijk maakt:

http://www.jmg-galleries.com/blog/2011/07/08/how-i-evaluate-terms-of-service-for-social-media-web-sites-google/

kortom:

Google (en andere services met vergelijkbare voorwaarden) willen het mogelijk houden om de geplaatste content zo aan te passen dat het bruikbaar blijft binnen de service wanneer deze wordt aangepast.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2011, 12:55:57 »
Een reactie van iemand op het artikel over foto's op Google:

Wat een ongenuanceerd stuk. De passages waarin uitgelegd wordt waarom Google deze rechten claimt worden niet vermeldt, waardoor bovenstaande quote uit zijn verband wordt getrokken. Paniekzaaierij om niets.

"11.1 You retain copyright and any other rights you already hold in Content which you submit, post or display on or through, the Services."

"This license is for the sole purpose of enabling Google to display, distribute and promote the Services and may be revoked for certain Services as defined in the Additional Terms of those Services."

Het schijnt in de praktijk dus nogal mee te vallen... :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

kdj4

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 8 juli 2011, 21:27:52 »
Nou als er geen ergere dingen zijn....
Ik zit hier niet zo mee, ik plaats mijn foto's links en recht en kom ze ook overal tegen dus dit kan er wel bij.

Ik ben wel eens bezig geweest om webmasters te mailen omdat ik zag dat ze mijn cross foto's of voetbal foto's gebruikten maar dit was ook niet meer bij te houden.
Zolang ik maar niet voor mijn eigen foto's hoef te betalen.

Laten we eerlijk zijn als we niet willen dat onze foto's misbruiken dan kunnen we beter niks meer op het net zetten, volgende keer is er weer iemand anders die onze foto's gebruikt, misbruikt.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #8 Gepost op: 8 juli 2011, 21:27:40 »
Flickr (yahoo)

For photos, graphics, audio or video you submit or make available on publicly accessible areas of the Yahoo! Services, you give to Yahoo! the worldwide, royalty-free and non-exclusive licence to use, distribute, reproduce, adapt, publish, translate, create derivative works from, publicly perform and publicly display the User Content on the Yahoo! Services:

Deviantart.

deviantART does not claim ownership rights in Your Content.  For the sole purpose of enabling us to make your Content available through the Service, you grant to deviantART a non-exclusive, royalty-free license to reproduce, distribute, re-format, store, prepare derivative works based on, and publicly display and perform Your Content. Please note that when you upload Content, third parties will be able to copy, distribute and display your Content using readily available tools on their computers for this purpose although other than by linking to your Content on deviantART any use by a third party of your Content could violate paragraph 4 of these Terms and Conditions unless the third party receives permission from you by license.
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2011, 21:30:45 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Jeroen_Cox

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 8 juli 2011, 21:04:35 »
Damn, zou andersom ook werken... iedere keer als google jouw Site /Naam indexeerd dat je kan zeggen dat je daar euro's voor wil vangen van google (geld zat die gasten)

Offline Oki

• Super Pentaxian
  • Ricoh GR
« Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2011, 19:35:04 »
Ook 123 people plukt je foto van facebook en alles wat ze kunnen vinden over je ,
voor hun mensenbestand...
bleh.
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2011, 15:53:41 »
Tsja dat begint toch gemeengoed te worden op veel sites, twitpic bv ook.

Offline Sunshine-nl

• Full Member
  • *
  • Abbekerk - Westfriesland - NH
    • Lars online
« Reactie #4 Gepost op: 8 juli 2011, 15:51:12 »
Bedankt voor de tip, meestal lees ik al de 'voorwaarden' niet, moet ik misschien toch maar gaan doen.

macsterdam

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2011, 14:53:00 »
Hele goeie tip! Dank!!
Direct even doorgestuurd aan de nodige mensen!!!

asplx

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2011, 10:24:17 »
Bedankt voor de tip, Jan

Ruurd

gnodde

• Gast
Schenk je foto's aan Google
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2011, 09:49:54 »
Pas op waar je je foto's plaatst. Niet alle hosters zijn even "vriendelijk": Google Plus claimt rechten op je foto's.
Dit verhaal geldt trouwens ook voor Google's Picasa  >:(

Jan.