Hoi,
Ik heb gisteren een EF-610 gekocht mooie flitser.
Goed gedaan...Toen ik de flitser uit de doos haalde en ging gebruiken hoorde ik de motorzoom van de reflectoren werken.
Na wat dingen geprobeerd (knopjes drukken) te hebben op de flitser werkt de motorzoom niet meer (ik hoor en zie niks veranderen aan de flitser) .
1e FOUT:
Eerst de handleiding lezen, om te ontdekken waar alle knoppen voor dienen, voor de flitser naar de knoppen gaat.
In plat Engels: RTFM
Camera staat op stand: P
De flitser staat in de PTTL stand en zie wel op het display van de flitser dat (als ik in of uit zoom) de camera dit doorgeeft aan de flitser.
Nou, dat werkt dan.
Nu mijn vragen:
Kan het zijn dat de motorzoom al defect is?
Kan zo maar....
Heb ik een instelling in mijn K-x verkeerd staan?
Is een sigma flitser een goede combi met Pentax? (ik zie heel veel Metz op dit forum namelijk)
Metz is nou eenmaal een van de grootste flitser fabrikanten ter wereld, zowel voor amateurs als voor profs. Maakt al jaren flitsers van uitstekende en constante kwaliteit voor een groot aantal merken.
Metz flitsers staan onder gevorderde amateurs en profs bekend om hun betrouwbaarheid en constante lichtopbrengst als er vaak en snel na elkaar geflitst wordt.
Geen wonder dus, dat dat merk veel genoemd wordt. Ik heb diverse third-party merken verkocht, maar niet één ervan kan tippen aan de constantheid van, alweer die naam... Metz dus.
Bedankt voor de reacties.
Martijn