Auteur Topic: K-x in combinatie met Sigma EF-610 DG Super  (gelezen 1895 keer)

gnodde

• Gast
Re:K-x in combinatie met Sigma EF-610 DG Super
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2011, 23:19:27 »
Ik lees (bijna) nooit eerst de handleiding maar ga gelijk aan de slag met spullen. Handleiding lezen kan altijd nog.

+1...

En v.w.b. de Sigma flitsers: ik heb er ook één (de 530), en ik vind de resultaten bij pTTL wisselend. Maar ach, bij flitsen gebruuik ik toch meestal de handmatige instellingen.

Jan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2011, 23:19:27 »

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2011, 21:43:01 »
Ik lees (bijna) nooit eerst de handleiding maar ga gelijk aan de slag met spullen. Handleiding lezen kan altijd nog.
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

asplx

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2011, 00:41:33 »
Hoi,

Ik heb gisteren een EF-610 gekocht mooie flitser.

Goed gedaan...

Citaat
Toen ik de flitser uit de doos haalde en ging gebruiken hoorde ik de motorzoom van de reflectoren werken.
Na wat dingen geprobeerd (knopjes drukken) te hebben op de flitser werkt de motorzoom niet meer (ik hoor en zie niks veranderen aan de flitser) .

1e FOUT:
Eerst de handleiding lezen, om te ontdekken waar alle knoppen voor dienen, voor de flitser naar de knoppen gaat.
In plat Engels: RTFM

Citaat
Camera staat op stand: P
De flitser staat in de PTTL stand en zie wel op het display van de flitser dat (als ik in of uit zoom) de camera dit doorgeeft aan de flitser.

Nou, dat werkt dan.

Citaat
Nu mijn vragen:
Kan het zijn dat de motorzoom al defect is?

Kan zo maar....

Citaat
Heb ik een instelling in mijn K-x verkeerd staan?
Is een sigma flitser een goede combi met Pentax? (ik zie heel veel Metz op dit forum namelijk)

Metz is nou eenmaal een van de grootste flitser fabrikanten ter wereld, zowel voor amateurs als voor profs. Maakt al jaren flitsers van uitstekende en constante kwaliteit voor een groot aantal merken.
Metz flitsers staan onder gevorderde amateurs en profs bekend om hun betrouwbaarheid en constante lichtopbrengst als er vaak en snel na elkaar geflitst wordt.
Geen wonder dus, dat dat merk veel genoemd wordt. Ik heb diverse third-party merken verkocht, maar niet één ervan kan tippen aan de constantheid van, alweer die naam... Metz dus.

Citaat
Bedankt voor de reacties.

Martijn

Offline Ogon101

• Newbie
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2011, 14:10:58 »
Hoi,

Heb de Sigma teruggebracht naar de winkel. Zoomfunctie was inderdaad al defect... ???
Ook leek de flitser "vast te lopen" als de flitser in PTTL-mode stond en ik drukte wat op de knopjes van de flitser gebeurde er lange tijd niks...flitser ging totaal over z'n nek.. :-[
Winkelier was ook verbaasd...

Maar goed heb nu een Metz 50 AF-1 genomen. Iets minder richtgetal, maar ik het algemeen een veel robuustere indruk  ;D (bijv. Metalen voetje)

Dit Topic kan gesloten worden.

Groetjes,

Martijn

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2011, 11:40:31 »
Ik ken het merk niet, maar zou die motorzoom niet moeten mee veranderen met het brandpunt van je lens? Dan zou deze dus als je van 18 naar 55 mm zoomd toch moeten veranderen, van groothoek naar licht tele. Dat is althans wat Metz ook doet als je de flitser tenminste op AUTO hebt staan.

Offline Ogon101

• Newbie
K-x in combinatie met Sigma EF-610 DG Super
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2011, 09:50:15 »
Hoi,

Ik heb gisteren een EF-610 gekocht mooie flitser.

Toen ik de flitser uit de doos haalde en ging gebruiken hoorde ik de motorzoom van de reflectoren werken.
Na wat dingen geprobeerd (knopjes drukken) te hebben op de flitser werkt de motorzoom niet meer (ik hoor en zie niks veranderen aan de flitser) .

Camera staat op stand: P
De flitser staat in de PTTL stand en zie wel op het display van de flitser dat (als ik in of uit zoom) de camera dit doorgeeft aan de flitser.

Nu mijn vragen:
Kan het zijn dat de motorzoom al defect is?
Heb ik een instelling in mijn K-x verkeerd staan?
Is een sigma flitser een goede combi met Pentax? (ik zie heel veel Metz op dit forum namelijk)

Bedankt voor de reacties.

Martijn