Auteur Topic: marktplaats en nigeria  (gelezen 2021 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:marktplaats en nigeria
« Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2011, 15:39:21 »
Opzich is het niet heel vreemd dat je geld bij paypal tijdelijk wordt vastgezet, totdat de ontvanger bevestigd dat alles goed is aangekomen. Dat is blijkbaar standaard voor beginnende verkopers op Ebay bijvoorbeeld. Ik het mijn tamron 200-500 onlangs ook op die manier verkocht. (Dit was weliswaar binnen nederland en niet nigeria ;))

Ja ja, maar het geval is dat de "voorlopige Pay-pal" betalingsbevestiging van een g-mail adres afkomt  :)
Als je even niet de mail goed leest op afzenders ben je het bokkie.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2011, 15:39:21 »

jjw

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2011, 15:25:31 »
Opzich is het niet heel vreemd dat je geld bij paypal tijdelijk wordt vastgezet, totdat de ontvanger bevestigd dat alles goed is aangekomen. Dat is blijkbaar standaard voor beginnende verkopers op Ebay bijvoorbeeld. Ik het mijn tamron 200-500 onlangs ook op die manier verkocht. (Dit was weliswaar binnen nederland en niet nigeria ;))

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #18 Gepost op: 5 januari 2011, 20:29:52 »
Ik snap niet, wat het probleem is. Ik stuur niets op voor de betaling binnen is. En als ze het zelf op willen komen halen, is het "boter bij de vis".
Ik kan toch nauwelijks geloven, dat mensen de koopwaar zonder betaling al versturen...  ::) :o

Jan.

Bij mij probeerden ze het met een Pay-pal truc. Ik kreeg een Pay-pal betaling via een g-mail adres toegezonden, dat € 600 gereed stond en ik deze pas vrij kreeg als ik een verzendbewijs van TNT kon overleggen. Hoe de truc precies werkt ben ik nog niet aan uit, maar ik denk dat je uiteindelijk het ontvangen bedrag aan hen moet terugbetalen via Pay-pal omdat ze het niet ontvangen hebben en dan blijkt hun "betaling" nep te zijn.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #17 Gepost op: 5 januari 2011, 16:07:11 »
Je wordt er inderdaad niet goed van als je iets camera-achtigs aanbiedt. Sinds kort plaats onder mijn advertenties altijd een opmerking in de geest van "No shipment to..." en dat vermindert het aantal reacties wel. Eerst dacht ik dat het een geautomatiseerd systeem was dat marktplaats misbruikt maar het lijkt dus toch iets met mensen te maken te hebben. Al blijf ik me dat toch wel wat afvragen gezien het erbarmelijke niveau van taalbeheersing.
Overigens stuur ik dergelijke reacties altijd door naar spam@marktplaats.nl.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Scheepsspotter

• Senior Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 4 januari 2011, 02:28:35 »
Thuis op de computer staan twee namen van personen die een ban hebben gekregen van marktplaats.
Zit nu op mijn werk en zal ( na goedkeuring ) deze hier plaatsen.
Voor nood:
Olympus Stylus SP-820UZ
http://www.scheepsspotter.webs.com

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2011, 01:02:41 »
@ron

nee de k-5 is er nog niet, dit wordt pakweg de laatste centjes om hem te halen.

gr jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

RonHendriks

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 4 januari 2011, 00:33:30 »
Oh er wordt regelmatig betaald hoor, met gekraakte accounts die er voor zorgen dat het geld even bij de verkoper langsflashed. Meestal lang genoeg om de verzending mogelijk te maken en als de benadeelde van het gekraakte account gaat klagen bij zijn bank is de verkoper dat geld dus net zo snel weer kwijt.
Dat is toch zeker een zorgelijk iets. Kan dat ook met onze gewone girorekeningetjes gebeuren? Of is dat meer iets voor de creditcard rekeningen?

Overigens is er ook veel fraude met paypal. Je krijgt dan een betalingsbevestiging die aardig goed lijkt op een echte, alleen staat er geen geld op je rekening. Als je dat niet controlleerd, maar gewoon naar het postkantoor loopt is het spul weg en centjes komen er nooit.

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #13 Gepost op: 3 januari 2011, 23:53:48 »
Ik snap niet, wat het probleem is. Ik stuur niets op voor de betaling binnen is. En als ze het zelf op willen komen halen, is het "boter bij de vis".
Ik kan toch nauwelijks geloven, dat mensen de koopwaar zonder betaling al versturen...  ::) :o

Jan.

Oh er wordt regelmatig betaald hoor, met gekraakte accounts die er voor zorgen dat het geld even bij de verkoper langsflashed. Meestal lang genoeg om de verzending mogelijk te maken en als de benadeelde van het gekraakte account gaat klagen bij zijn bank is de verkoper dat geld dus net zo snel weer kwijt.

gnodde

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 3 januari 2011, 23:39:30 »

Jan.

Offline Edjuh

• Junior Member
« Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2011, 21:25:00 »
ik heb voor m'n k100 een mail van dezelfde persoon gehad. ook al voor z'n zoon in nigeria.
misschien een verzamelaar?  :D
Pentax K-5, DA* 60-250, Pentax DA 18-55 3.5-5.6 AL WR, Sigma DC 17-70 2.8-4.5, Pentax 100mm Macro, Metz 50-Af1, Pentax D-BG4 Grip

Buksbeest

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2011, 20:59:13 »
Volgende keer gewoon akkoord geven. Gegevens uitwisselen etc.
Vervolgens gewoon wat "explosiefs" opsturen, zal ze leren  :D.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2011, 20:25:39 »
klopt ik had al een indicatie gevraagd aan patrick91

ssstt... :D
wanneer komt de K-5 of is die er al?

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 3 januari 2011, 20:17:22 »
Tsja als de Nigerianen nog 300 willen bieden dan vrees ik dat je voor echte kopers met 200 tevreden kunt zijn.

klopt ik had al een indicatie gevraagd aan patrick91

Lol, belgische nigerianen?
Ik ben blij dat ze zo`n plaat voor hun kop hebben, als die gasten wat creativer (lees: sluwer) zouden zijn werd het echt een probleem...

ssstt... :D
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #7 Gepost op: 3 januari 2011, 20:16:12 »
Ik had een gast die € 600 heeft geboden op een defecte Pentax SFX.
Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die er instinken..........

patrick91

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2011, 20:11:13 »
Ik stuur ze altijd een mailtje dat ze hem mogen kopen en verwijder het bod :)

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2011, 20:03:13 »
Wat zal haar zoon dan veel camera's hebben! :D :D :D 
Ik heb dit ook gehad met de verkoop van de K10d. Biedingen ook maar weer verwijderd.

grJohan

Ollie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2011, 19:58:44 »
Ja dat is vervelend,had ik ook een paar keer toen ik mijn camera verkocht.Maar jij hebt tenminste een vrouw die het voor haar zoon wilt kopen ik had een man :-\ :D.Maar hou vol ooit komt er een goede koper.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2011, 19:52:53 »
Tsja als de Nigerianen nog 300 willen bieden dan vrees ik dat je voor echte kopers met 200 tevreden kunt zijn. Lastig volk op marktplaats, dat maakt het er niet aangenamer op.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2011, 19:43:22 »
Lol, belgische nigerianen?
Ik ben blij dat ze zo`n plaat voor hun kop hebben, als die gasten wat creativer (lees: sluwer) zouden zijn werd het echt een probleem...

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
marktplaats en nigeria
« Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2011, 19:37:58 »
dat was snel, binnen 1,5 uur nadat ik de k10 op marktplaats heb gezet 1 bod van 300,- van iemand die net aktief was op marktplaats en een mailtje van een belgische die de camera wil kopen voor haar zoon in nigeria.

bod verwijderd en nu wachten op mensen die hem ook echt willen kopen.

gr jos