Auteur Topic: Uit het raam staren.  (gelezen 1104 keer)

Offline chrizz

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Uit het raam staren.
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2011, 09:56:43 »
zou scherpstellen op de ogen (wenkbrauwen in dit geval) misschien mooier geweest zijn? Verder een leuke foto, ik kan er zo eentje maken van onze rode kater (incl. beneusd raam)  ;D

grt,

Chris

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2011, 09:56:43 »

Offline Geronimo

• Senior Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2011, 22:52:56 »
Ollie en Cire bedankt voor jullie opmerkingen. Cire je hebt onze boxer nu een mooiere snuit gegeven, dan hij in werkelijkheid heeft. Zelf heb ik nog geen ervaring met burn en verscherping. Ga dit zeker oefenen. Die vierkant uitsnede had ik zelf ook moeten zien. Dank.

Regel één van fotografie: Heb altijd een camera bij je! - - - - - - - - - Waarom houd ik me nooit aan regels?

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2011, 17:14:47 »
De foto heeft wat weinig pit en het zwart van de neus van de boxer is wel wat erg blauw
Ik zet foto's graag in het vierkant en hier zou ik dat ook doen.
Ik heb er wat aan zitten klooien en hieronder vind je het resultaat. (op een seintje verwijder ik 'm)
De scherpte van de foto valt tegen, maar de zit voor het raam heeft wel wat.
De foto is in z'n geheel wat donkerder, via doordrukken (burn) heb ik 't zwart van de neus enigzins geintensiveerd, het overdadige blauw van zijn snuit verwijderd, rechtsboven het e.e.a. verwijderd en er heeft een overal verscherping plaatsgevonden.
Cire

Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Ollie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2011, 15:26:37 »
Na de punten die jezelf noemt had ik liever gezien dat je de foto meer van opzij had genomen zodat we een stukje van het oog te zien krijgen.Dan gaat het wel meer om de hond want van  buiten zien we toch niets.Zou ook nog een stukje van de bovenkant afhalen dan ben je de meeste lichte spots kwijt.Groet Marcel.

Offline Geronimo

• Senior Member
  • **
Uit het raam staren.
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2011, 20:11:35 »
De lievelingsplek van onze boxer: op de vensterbank. Smerige ramen tot gevolg.
Scherp gesteld op de neus.

K200D met de Pentax M 50mm 1:1,7 (op de camera ingesteld als 75 mm)
s 1/25; f 2,0; ISO 100
Het smerige raam is storend, maar hoort wel bij het plaatje. Nog storender vind ik de witte muur rechts boven de kop.
Wat is nog meer te verbeteren?
Alvast dank voor commentaar.

Regel één van fotografie: Heb altijd een camera bij je! - - - - - - - - - Waarom houd ik me nooit aan regels?