Auteur Topic: Woontoren De Regent in Eindhoven  (gelezen 1312 keer)

Offline Bram

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Probeer van alles het beste te maken
Re:Woontoren De Regent in Eindhoven
« Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2010, 07:34:53 »
Ik ben het helemaal met J@@p eens
Op iedere slak ligt wel een beetje zout

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2010, 07:34:53 »

jjw

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2010, 13:28:56 »
Voor mij foto 2, foto 1 staat te weinig op, foto 3 vind ik wat minder vanwege de takken en foto 4 is bijna te "gewoontjes" omdat de flat er wat braafjes op staat en ook nog wat vertekend is. Maar foto 2 maakt het goed.

Groeten,
J@@P

Ik begrijp zelf ook niet zo goed wat mensen interessant vinden aan foto 4. Dit is echt het meest standaard plaatje wat je van zo'n toren kan maken, beetje in de categorie vakantiekiekjes haha  :)

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2010, 21:37:55 »
Voor mij foto 2, foto 1 staat te weinig op, foto 3 vind ik wat minder vanwege de takken en foto 4 is bijna te "gewoontjes" omdat de flat er wat braafjes op staat en ook nog wat vertekend is. Maar foto 2 maakt het goed.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2010, 17:35:06 »
mmmmmmmmm geen idee eigenlijk. Ik heb ook wel eens naast deze toren gestaan. Bij thuiskomst konden mijn eigen foto's me nog niet vrolijk stellen. Is ook moeilijker dan een aantal andere takken van sport. Zou je niet eigenlijk een tilt/shift lens moeten hebben om zo'n grote jan op de plaat te zetten? Nummer 4 vind ik het mooist van deze.

jjw

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2010, 21:06:15 »
Dan heb ik het goed gedaan, want ik wou ze juist wat abstracter. Foto 4 was er eigenlijk alleen even voor het overzicht bij geplaatst. Vind het zelf wel leuk om met de lijnen van zo'n gebouw te spelen, anders wordt het mij teveel pure registratie (wat overigens ook interessant kan zijn).

Ik heb hier bewust voor kleur gekozen omdat ik de tint van de late avondzon mooi vond evenals de heldere blauwe lucht en blauwe reflecties in de ramen. Zwart/wit benadrukt inderdaad het lijnenspel nog meer, maar ik vond ze zo wat levendiger/'menselijker' en meer dan alleen een stel lijnen :)

gnodde

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2010, 12:58:20 »
Ik denk zelf dat ik in het vervolg bij architectuur wel wat meer in mag zoomen op details om nog interessantere lijnen te vinden.

Maar dan verandert architectuur al snel in abstracte beelden. En juist foto 4 spreekt mij hier het meest aan.
Heb je ook al geprobeerd deze foto's naar zwart/wit om te zetten? Dat zou het lijnenspel wellicht nog meer kunnen benadrukken.

Jan.

jjw

• Gast
Woontoren De Regent in Eindhoven
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2010, 10:43:28 »
Een andere toren in Eindhoven  :) de Regent

nr 1.

nr 2.

nr 3.

nr 4. En eentje voor het overzicht

Ik denk zelf dat ik in het vervolg bij architectuur wel wat meer in mag zoomen op details om nog interessantere lijnen te vinden.