Auteur Topic: Panowider Superwide Voorzetlens  (gelezen 1528 keer)

Cmdr_Keen

• Gast
Re:Panowider Superwide Voorzetlens
« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2010, 17:42:51 »
De plaatselijke fotoboer. Of 1 van de grote webwinkels. Ze zijn nog in vrij grote aantallen te krijgen...

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2010, 17:42:51 »

Offline Eppie

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2010, 16:58:50 »
Ik ben ook helemaal geen fan van voorzetlenzen, maar er zit veel verschil in kwaliteit. De meeste zijn inderdaad kut met peren, maar sommige voorzetlenzen zijn best van redelijke kwaliteit. Wat ik kon vinden over de Panowider is niet veel, maar ik heb tweedehands prijzen gezien van rond de $70. Wat er toch op duid dat het geen prul is. En een verloopringetje kost amper iets, al moet je dus wel een lens hebben met een doorsnede van minder als 55mm...

Dank...heb je ook een idee waar ik zo'n verloopringetje zou kunnen aanschaffen?

gr, Eppie
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2010, 15:46:30 »
Ik ben ook helemaal geen fan van voorzetlenzen, maar er zit veel verschil in kwaliteit. De meeste zijn inderdaad kut met peren, maar sommige voorzetlenzen zijn best van redelijke kwaliteit. Wat ik kon vinden over de Panowider is niet veel, maar ik heb tweedehands prijzen gezien van rond de $70. Wat er toch op duid dat het geen prul is. En een verloopringetje kost amper iets, al moet je dus wel een lens hebben met een doorsnede van minder als 55mm...

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2010, 15:39:13 »
Ik heb ooit een soortgelijke voorzetlens gebruikt en het is denk ik zelfs de investering van een adapter ring niet waard. De vervorming, CA en gebrek aan scherpte is echt fenomenaal.

Geen beste ervaring dus.
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline Eppie

• Senior Member
  • **
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
Panowider Superwide Voorzetlens
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2010, 15:12:46 »
Hoi, ik heb vorig jaar een boel opgekocht, waaronder een Panowider Superwide voorzetlens. Ik heb echter geen adapterring van 55mm naar ? Heeft iemand van jullie ervaring met deze voorzetlens?

Ik hoor het graag van jullie

gr, Eppie
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!