Auteur Topic: Vraag omtrend een fotozaak  (gelezen 1417 keer)

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
Re:Vraag omtrend een fotozaak
« Reactie #16 Gepost op: 27 april 2010, 13:47:18 »
Dat is ook maar een voorbeeld van een zaak, die zelf al niet zo goedkoop is...
Inderdaad, Pentax vind je er maar zelden. Maar intertijd toen ik een Metz 48AF-1 wilde gaan kopen, kon ik deze al een stuk goedkoper bestellen bij de Dixons als bij Anno Bakker.
Uiteindelijk heb ik 'm bij Cameranu gehaald. Ook een goede zaak en wél scherp geprijsd.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #16 Gepost op: 27 april 2010, 13:47:18 »

asplx

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 26 april 2010, 23:02:04 »
Bij Dixons kom ik maar weer zelden, mede omdat ze nauwlijks Pentax- en compatible in huis hebben.

Ruurd

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #14 Gepost op: 26 april 2010, 20:26:53 »
Jazeker wel, alleen zitten ze nu in een ander, mooier en groter pand. (werd ook eens tijd!  :-X )
Foto Anno Bakker heeft zeker veel kennis in huis, maar helaas kom ik er eigenlijk nooit meer. Hun prijzen liggen (te)veel boven die van de concurrentie (ook vergeleken met Dixons e.d.)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

asplx

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 26 april 2010, 20:01:22 »
Vroeger, was Anno Bakker in Hoogeveen ook een grote Fotozaak, maar ben daar ook al in jaren niet meer geweest.

Bestaat die zaak nog?

Offline wzylstra

• Pentaxian
  • **
  • Fotografie is kijken door een kader.
« Reactie #12 Gepost op: 26 april 2010, 19:51:40 »
Vroeger, was Anno Bakker in Hoogeveen ook een grote Fotozaak, maar ben daar ook al in jaren niet meer geweest.
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Offline arjen

• Junior Member
  • Pentax rules!
« Reactie #11 Gepost op: 26 april 2010, 18:12:30 »
Wat wil je precies in die winkel gaan doen? Ga je bijvoorbeeld voor lenzen, nieuwe body, statief? Hierin verschillen de winkels nogal namelijk.

Ik ben wel bekend met de genoemde zaken, ik woon dan ook in rotterdam.

Kamera-express, veel pentax maar niet direct in de winkel, het werkt daar met een balie/nummertjetrek systeem. Wel relatief veel kennis, hoewel de hoofdzaak daar draait om Canon en Nikon.

Foka, ook aardig wat pentax spullen, maar ik vind deze winkel erg achteruit gegaan qua kennis, voorraad en klant/koop afwikkeling. Was voorheen mijn favoriet.

Camera Professional, it's in the name! Idem prijzen, wel veel kennis. Dit is niet mijn eerste keus als ik bijvoorbeeld lenzen wil proberen.

Camera.nl Leuke, frisse zaak. Er werkt een echte Pentax adept, ben zijn naam even kwijt. Check even de voorraad als je daar langs wilt gaan. Prijzen en kennis van zaken zijn hier goed, assortiment is niet altijd even uitgebreid, en valt momenteel zelfs een beetje tegen.

Dat zijn een beetje mijn belangrijkste commentaren. Ik ben zelf momenteel fan van Kamera Express.  Ik huur daar soms spullen. Het kan daar wel druk zijn inderdaad, qua prijzen kan het verschillen met foka, let goed op! Sommige lenzen zijn bijvoorbeeld echt goedkoper bij foka, maar andersom komt net zo makkelijk voor.

« Laatst bewerkt op: 26 april 2010, 19:18:35 door arjen »
A civilization which leaves so large a number of its participants unsatisfied and drives them into revolt neither has nor deserves the prospect of a lasting existence.
-Sigmund Freud-

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #10 Gepost op: 26 april 2010, 12:35:05 »
Zonder reclame te maken, wil ik hier toch melden dat ik erg positieve ervaring heb met Foka. Kwam er 10 jaar geleden voor het eerst en ben daar tot op heden steeds snel en deskundig geholpen. Dat Foka niet zo heel groot zou zijn, vind ik nog wel mee vallen. Volgens mij zijn ze qua huisvestig groter dan bijv. Kameraexpress in Capelle. Daar wordt je ook wel goed geholpen maar daar heb ik altijd meer het idee bij een afhaalrestaurant te staan: nummertje trekken en aan een brede balie vertellen wat je wil. Bij Foka heb je meer om te zien. Kameraexpress en Foka liggen qua prijs niet zo ver uit elkaar. De laatste tijd is Foka goedkoper, ondanks de claims van de Capelse concurrent.
Nadeel van Foka is het parkeren (betaald). Mocht je dus vanaf locatie Sophio/Dijkzigt er naartoe willen dan kun je beter de metro nemen. Je hoeft dan niet over te stappen en bent er een stuk sneller. Uitstappen op halte Oostplein.
Veel suces en heel veel sterkte met je dochter!!

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2010, 23:29:28 »
Ook namens mij wens ik jullie heel veel sterkte met de operatie van je dochter!
Maarreh...hoezoo in Het Noorden geen goede fotozaken?
In Beilen zit Dewinkel.nl  (zie ook: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=13155.0 ) en Cameranu zit in Urk, dat is vanuit de 3 noordelijke provincies ook nog redelijk in de buurt.
Beide zaken staan als goed bekend, daar zou ik eerder iets kopen dan bij Foka in R'dam. (mindere dingen over gehoord, ook hier op het forum en lastig (ver weg) als er iets niet goed blijkt te zijn...

My2cents....
Carel

Offline Calimero

• Full Member
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 25 april 2010, 22:54:59 »
Veel sterkte met de operatie van jouw dochtertje.
Ik hoop dat ze de ingreep goed mag doorstaan en dat ze vlug terug thuis mag zijn.
Gezondheid is iets wat we jammer genoeg maar voor een deel zelf in de hand hebben.

Pentax K200D + 18-250mm lens van Pentax
Zij zijn groot en ik is klein, en da's niet eerlijk, o nee

asplx

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 25 april 2010, 22:50:10 »
Ik heb goede ervaringen met Foka, maar idd: ook Foka van nu is Foka van vroeger niet meer...  :(

In Delft zit op de Grote Markt foto Talens. Heeft ook Pentax in beperkte mate in huis.
Voor moeders heb Delft een erg gezellige binnenstad met leuke boetiekjes.
En als je zin hebt om een bakkie te doen, ben je bij mij ook welkom, hetzij alleen, hetzij met echtgenote... :)
En ik wil je ook wel naar wat mooie plekken in Delft brengen. En dan is de OV-chipkaart ideaal, gezien de  OPENheid vanDelft.
Zelfs met de fiets weet ik af en toe niet meer hoe ik nog rijden moet en met een auto is het nog veel moeilijker...  >:(

Ik weet niet, of je afhankelijk bent van auto of OV: In Rotjeknor (Rotterdam dus) werkt alleen de OV-chipkaart.

Sterkte met de operatie van dochterlief en wellicht tot ziens.
Groeten,
Ruurd

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2010, 17:25:55 »
Broer Konijn zit tegenwoordig ook in Den Haag!

.. en vroeger in Leiden wel geweest bij Nico v.d. Horst, Pentaxdealer.

http://www.nicovanderhorst-foto.nl

Edit(vulcan): de extra post van nog geen 2 minuten na deze post verwijderd en hier toegevoegd. Gebruik voortaan s.v.p. de Verander-knop als je kort na je posting nog iets wilt toevoegen.
« Laatst bewerkt op: 25 april 2010, 18:09:57 door Vulcan »

Alwin

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 24 april 2010, 23:29:00 »
Bij Foto Klein in Leiden heb ik de Metz-48 flitser voor Pentax gekocht. Moesten ze wel eerst uit een centraal magazijn laten overkomen, dus duurde een paar dagen (of was het één dag?)  Maar ze verkopen dus wel Pentax.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #4 Gepost op: 24 april 2010, 23:13:26 »
Er zitten meerdere goede fotozaken in R`dam. Foka is er 1 van.
Verder heb je Foto Klein(centrum) en Kamera-express (Capelle a/d IJssel, langs de A20)

Ik ben wel eens bij Foka geweest en dat is niet zo heel groot. Is meestal wel de goedkoopste dus dat is meestal hit&run als je weet wat je wilt hebben. Als het spul op voorraad is kan je daar denk ik wel testen.

KE is groter en kan je lekker shoppen (en kwijlen) maar op zaterdag is het giga druk en komt er van testen niets terecht. Er staan vaak flinke rijen dus meestal trek ik een nummer en ga dan een beetje rondsnuffelen. Ik denk dat als je daar doordeweeks gaat het wel rustiger is en ook wat kan testen. Parkeren is gratis.

Foto Klein ben ik nooit binnen geweest maar is aan te lopen vanaf het Sophia. Kan je combineren met een rondje Lijnbaan.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #3 Gepost op: 24 april 2010, 23:09:29 »
Ben er pas nog geweest op een zaterdag en zal er niet snel meer komen. Er ligt amper Pentax materiaal en ze hebben het vooral druk. Maar ja de core lijkt nog amper om fotografie te draaien, er staat ook nog een hele zooi TV's, DVD-spelers, Blu-ray etc uitgestald. Vond het maar rommelig aan doen.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 24 april 2010, 23:05:02 »
Bij Foka ben ik nog nooit geweest. Wat ik wel hoorde is dat het daar toch aardig achteruit aan het gaan is. Wellicht het probleem van bijna alle "ouderwetse" fotozaken.

Van de online winkels daar in de buurt:
kamera-express in Capelle a/d IJssel een goede zaak, maar wel heel druk. Dus als je erheen wil en ook nog iemand wil spreken, dan in de ochtend.
camera.nl in Barendrecht ik ben er nu 2 keer geweest, en ik moet zeggen een goede zaak. Veel van Pentax hebben ze er niet op voorraad, maar wel enige dingen. Niet zo druk en dus wat meer tijd voor de klant.

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
Vraag omtrend een fotozaak
« Reactie #1 Gepost op: 24 april 2010, 22:54:40 »
Hallo, beste forumleden.

Ik woon in het (bijna) uiterste noorden des lands. Probleem hier voor mij is dat hier geen goede fotozaken zijn. Nu wil het geval dat onze dochter zeer binnenkort een operatie zal moeten ondergaan in het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam. Ze zal na de operatie nog een week in het ziekenhuis moeten verblijven. En wij (mijn vrouw en ik) blijven natuurlijk ook! Dat spreekt voor zich. Nu kun je natuurlijk niet die hele week in het ziekenhuis blijven dus had ik bedacht om maar eens een fotozaak op te zoeken in Rotterdam. Mijn oog is gevallen op FOKA. Mijn vraag aan jullie is wat jullie ervaring is met deze zaak.
Zijn dat mensen die er verstand van hebben? Kun je daar een degelijk advies verwachten? Hoe is de service? Kun je daar b.v. objectieven uitproberen? Alle info is welkom!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di