Wat wil je precies in die winkel gaan doen? Ga je bijvoorbeeld voor lenzen, nieuwe body, statief? Hierin verschillen de winkels nogal namelijk.
Ik ben wel bekend met de genoemde zaken, ik woon dan ook in rotterdam.
Kamera-express, veel pentax maar niet direct in de winkel, het werkt daar met een balie/nummertjetrek systeem. Wel relatief veel kennis, hoewel de hoofdzaak daar draait om Canon en Nikon.
Foka, ook aardig wat pentax spullen, maar ik vind deze winkel erg achteruit gegaan qua kennis, voorraad en klant/koop afwikkeling. Was voorheen mijn favoriet.
Camera Professional, it's in the name! Idem prijzen, wel veel kennis. Dit is niet mijn eerste keus als ik bijvoorbeeld lenzen wil proberen.
Camera.nl Leuke, frisse zaak. Er werkt een echte Pentax adept, ben zijn naam even kwijt. Check even de voorraad als je daar langs wilt gaan. Prijzen en kennis van zaken zijn hier goed, assortiment is niet altijd even uitgebreid, en valt momenteel zelfs een beetje tegen.
Dat zijn een beetje mijn belangrijkste commentaren. Ik ben zelf momenteel fan van Kamera Express. Ik huur daar soms spullen. Het kan daar wel druk zijn inderdaad, qua prijzen kan het verschillen met foka, let goed op! Sommige lenzen zijn bijvoorbeeld echt goedkoper bij foka, maar andersom komt net zo makkelijk voor.