Auteur Topic: Je Cactus gebruken als ab voor je cam.  (gelezen 1651 keer)

gnodde

• Gast
Re:Je Cactus gebruken als ab voor je cam.
« Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2010, 09:25:57 »
Helaas: werkt niet op de K-x, want die heeft geen aansluiting voor afstandbediening. Alleen de infrarood-bediening  :'(

Jan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2010, 09:25:57 »

asplx

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2010, 01:38:46 »
Slim idee, goed gevonden.... :respect:
sst.... niet verder vertellen.... daar gebruikte ik tot nu toe een Sanseviria voor....

Groeten,
Ruurd
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2010, 16:34:19 door asplx »

Offline John

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
« Reactie #6 Gepost op: 17 juli 2010, 18:40:51 »
Ik maak zelf regelmatig foto's van vogels in de tuin bij mijn ouders thuis onder anderen van een nestkastje waar nu voor de tweede keer dit jaar een paartje mussen zit te broeden. Ik had een tijdje geleden ook al een zooi foto's gemaakt, maar op de intervalstand. Je gaat dan toch veel troep krijgen en kansen missen, nu kan ik gewoon schieten op de momenten dat er iets interessants in beeld komt.

Groeten, John.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2010, 17:43:25 »
dat ziet er goed uit. Ook wel handig, wordt in sport ook veel gebruikt al hebben ze daar vaak wel wat duurdere oplossingen voor deze zaken.

Offline John

• Pentaxian
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2010, 17:11:50 »

Je sluit de camera aan op de ontvanger waar je normaal de flitser op aansluit met een stereo snoer naar de 3,5 => 2,5mm adapter en deze doe je in de remote aansluiting van de camera.
Je gebruikt dus de testknop van van de zender (die je normaal op je hotshoe schuift) om een foto te maken.

Ik sta er soms niet bij stil dat een foto voor sommige mensen handiger is bij dit soort zaken, omdat dit soort dingen voor mij vanzelfsprekend zijn. Ik ben (zei hij bescheiden) nogal technisch.

Groet, John.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2010, 17:17:10 door John »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2010, 16:29:52 »
Klinkt interessant. Die stop je dan in de aansluiting van de draadontspanner? Laat eens een foto zien.

Offline John

• Pentaxian
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2010, 15:18:13 »
Inmiddels heeft een zoektocht van 5 seconden in mijn snoerenbak resultaat opgeleverd. Het aansluitsnoer van de luidsprekers van mijn pc-monitor lag in die bak en na gebruik met dit snoer kan ik nu 100% bevestigen dat dit vlekkeloos werkt, zonder dat de ontspanknop half ingedrukt blijft. Bijkomend voordeel is dat ik meer lengte heb zodat ik de ontvanger ergens fatsoenlijk kan bevestigen op mijn statief met een stukje klittenband.

Groet, John.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2010, 15:21:21 door John »

Offline John

• Pentaxian
  • **
Je Cactus gebruken als ab voor je cam.
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2010, 15:08:10 »
Hallo allemaal,

Ik heb soms een situatie waarbij ik lengte tekort kom met mijn draad- of ir-afstandsbediening.
Ik heb ook pasgeleden een Cactus v4-setje gekocht. Even mijn grijze cellen laten kraken en een 3,5 naar 2,5mm adaptertje gekocht et voila voor een paar euro kan ik mijn camera tot 70 meter afstand draadloos bedienen.
Ik moet nog wel even één ding regelen en dat is in plaats van een monoplugje een stereoplug aan een draadje solderen of opzoeken in mijn bak met snoertjes. Dit omdat het plaatsen van een monoplug in de adapter hetzelfde effect heeft als de ontspanknop half ingedrukt houden door het kortsluiten van 2 pinnen in de adapter met als resultaat dat je niets in het menu kan doen, je kan wel gewoon foto's maken. Ik vermoed dat het ook niet echt bevorderlijk is voor de gebruiksduur van de accu aangezien alle functies die normaliter actief zijn tijdens het half indrukken van de knop op scherp blijven staan.

Ik neem aan dat dit ook zal werken bij andere merken/versies draadloze flitssetjes.

Groeten, John.

ps. heren moderators, ik weet dat strikt genomen dit topic eigenlijk bij accessoires geplaatst had moeten worden, maar hier leek het me beter op zijn plaats aangezien alle topics over cactussetjes en aanverwanten ook in de categorie flitsers terug te vinden zijn.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2010, 18:43:50 door John »