Hallo allemaal,
Ik heb soms een situatie waarbij ik lengte tekort kom met mijn draad- of ir-afstandsbediening.
Ik heb ook pasgeleden een Cactus v4-setje gekocht. Even mijn grijze cellen laten kraken en een 3,5 naar 2,5mm adaptertje gekocht et voila voor een paar euro kan ik mijn camera tot 70 meter afstand draadloos bedienen.
Ik moet nog wel even één ding regelen en dat is in plaats van een monoplugje een stereoplug aan een draadje solderen of opzoeken in mijn bak met snoertjes. Dit omdat het plaatsen van een monoplug in de adapter hetzelfde effect heeft als de ontspanknop half ingedrukt houden door het kortsluiten van 2 pinnen in de adapter met als resultaat dat je niets in het menu kan doen, je kan wel gewoon foto's maken. Ik vermoed dat het ook niet echt bevorderlijk is voor de gebruiksduur van de accu aangezien alle functies die normaliter actief zijn tijdens het half indrukken van de knop op scherp blijven staan.
Ik neem aan dat dit ook zal werken bij andere merken/versies draadloze flitssetjes.
Groeten, John.
ps. heren moderators, ik weet dat strikt genomen dit topic eigenlijk bij accessoires geplaatst had moeten worden, maar hier leek het me beter op zijn plaats aangezien alle topics over cactussetjes en aanverwanten ook in de categorie flitsers terug te vinden zijn.