Auteur Topic: Paleis Noordeinde  (gelezen 1082 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alwin

  • Gast
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #14 Gepost op: 20 december 2009, 12:38:30 »
U vraagt, wij draaien. Ik heb de vignettering verwijderd.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #14 Gepost op: 20 december 2009, 12:38:30 »

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #13 Gepost op: 20 december 2009, 10:17:16 »
Ik vindt de laatste ook wel mooi behalve de vignetering. Die is veel te duidelijk aanwezig en past ook niet bij een panorama.

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #12 Gepost op: 20 december 2009, 10:07:18 »
ik ben persoonlijk niet geporteerd voor dit soort gimmicks, maar van degene die ik al gezien heb is dit wel één van de betere: geeft echt wel de indruk van een oude foto, zowel naar uitzicht van de foto (lijnen, vlekken, kleurstelling, ...) als naar inhoud (geen onmiddellijke anachronismen te zien).

Dus voor mij eigenlijk wel geslaagd.

Alwin

  • Gast
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #11 Gepost op: 20 december 2009, 08:24:38 »
Nu heb ik een panorama gemaakt van drie foto's en er een "old movie" plugin op los gelaten. Geslaagd of niet? Mmm ... (geluid van iemand die er al wat langer naar heeft zitten kijken)



Het is trouwens niet meer mogelijk om de foto in groter formaat te bekijken door op de titelbalk te klikken? Jammer.

Groet, Alwin
« Laatst bewerkt op: 20 december 2009, 12:37:50 door Alwin »

Alwin

  • Gast
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #10 Gepost op: 19 december 2009, 22:10:52 »
Het zijn twee verschillende presets van Photomatix. Foto 1 (van de tweede reeks) heeft preset "landschap", foto 2 heeft preset "natural".
« Laatst bewerkt op: 19 december 2009, 22:14:24 door Alwin »

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #9 Gepost op: 19 december 2009, 22:03:57 »
Mijn voorkeur gaat uit naar foto 1 van je tweede reeks.

Hoe komt het dat die kleuren zo verschillen met de tweede foto (1 heeft mooi volle kleuren, Foto é is veel fletser).

Alwin

  • Gast
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2009, 20:55:42 »
Bedankt voor je reaktie. Ik heb verschillende bewerkingen van deze foto's, dat allen HDR foto's zijn. De eerste foto heb ik nog weer nabewerkt, waardoor die donkerder/contrastrijker is geworden. Wel wat te donker inderdaad misschien. Maar goed ik heb nog andere bewerkingen. Het lijkt me niet nodig die ook hier te plaatsen. Ik ben toch ook wel geïnteresseerd in software die muren rechtzet, als dat tenminste niet ten koste gaat van mm's groothoek (in hoogte of breedte). Monarchistisch of republikein? Ik heb daar niet echt een mening over (laten we het forum politiek neutraal houden haha).

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2009, 20:43:35 »
Ik vind het wel een aardige foto maar uiteindelijk ga ik niet voor de scheve gebouwen, zeker niet het paleis, tenzij je dit bewust doet omdat je republikein bent ;) Ook vind ik het iets te donker/contrastrijk voor mij smaak. De kadering en ook het structuur van de 'sneeuw' vs die van de gebouwen vind ik wel geslaagd.
Verliefd op de K-1

Alwin

  • Gast
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2009, 11:15:10 »
Nog twee foto's van dezelfde locatie. De eerste met brandpuntsafstand op 10 mm, de tweede op 14 mm. Bedankt voor het kijken!

1.


2.


Groet, Alwin.

Alwin

  • Gast
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2009, 10:54:46 »
Bob, bedankt voor het meedenken. Het jammere van software dat perspectief aanpast, is dat ook een deel van de foto weggecropt moet worden. Hier is dat een deel van de onderkant van de foto, waardoor de dieptewerking van de foto vermindert. Vandaar dat ik wat scheve muren bij extreem groothoeklenzen meestal maar voor lief neem.

Groet, Alwin.

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2009, 10:53:52 »
Hi Alwin,

Ik vindt de foto zeker niet verkeerd. Het standpunt is prima en de uitsnede ook. De perspectief werking kan eenvoudig gecorrigeerd worden in een foto bewerkingsprogramma. Ik heb er het volgende van gemaakt.



Met wat meer tijd en moeite kan het uiteraard nog beter maar het geeft indruk van wat je met een dergelijke opname kunt doen. Als je vindt dat het afbreuk doet aan je opname haal ik hem snel weer weg.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Alwin

  • Gast
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2009, 21:00:18 »
De foto is genomen op statief met een laag standpunt. Daardoor heb ik liveview met raster in beeld gebruikt om de horizon recht te krijgen. 't Blijft een beetje gokken, want de horizon is vanwege de bebouwing niet te zien. Dat de gebouwen links op de foto naar links overhellen en op de rechterkant naar rechts is een indicatie dat de denkbeeldige horizon behoorlijk recht is, of niet?

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Paleis Noordeinde
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2009, 20:30:45 »
Ik ben liefhebber van UW-foto's, maar deze foto spreekt mij niet zo aan. Er is te veel leegte in de voorgrond en de foto heeft veel vertekening (de gebouwen hellen zowel naar rechts, naar links, voor- en achterover). Wellicht had je beter dicht bij het standbeeld kunnen gaan staan. Het is essentieel om een UW goed horizontaal te houden anders vliegt de vertekening je om de oren (tenzij je dat juist probeert te bereiken).

Alwin

  • Gast
Paleis Noordeinde
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2009, 20:15:59 »
Een wat donkerder bewerking van een bekende omgeving. Genomen met de Sigma 10-20 mm f/4.0-5.6. En ja er ligt sneeuw, de foto is vandaag genomen.



Gr. Alwin