Auteur Topic: Demo / meeting dagen  (gelezen 873 keer)

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Demo / meeting dagen
« Reactie #7 Gepost op: 15 november 2009, 22:13:30 »
Ik vind het fantastisch dat mensen zich opwerpen om activiteiten organiseren, alleen maar hulde hiervoor.
Ik zal echter zelden of nooit kunnen komen, dit heeft niet met onwil of ondankbaarheid te maken, maar puur omdat ik in het buitenland woon.

Zorg voor een gevarieerd aanbod, zowel in onderwerpen als in locaties door het land heen en op verschillende tijden.
Behalve zogenoemde clubdagen met producten kan ook gedacht worden om eens lekker met de laarzen aan het bos in te gaan, met wat studiolampen een oude fabrieksloods in of architectuur bezichtigen onder het genot van een bakkie of glaasje.
Persoonlijk zou ik met een paar macrofoben eens van gedachten willen wisselen onder het genot van wat opnamen en eerder genoemde verfrissing.

Nogmaals, laat je vooral niet tegenhouden, als het eenmaal loopt worden de activiteiten steeds drukker bezocht.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 15 november 2009, 22:13:30 »

asplx

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2009, 21:22:37 »
Willem,

ik vind het een prima initiatief, maar ik geef gelijk aan, lang niet altijd te kunnen.
In de weekenden sta ik vaak met een vriend op modelspoorbeurzen en -tentoonstellingen en daarvan liggen de data al een jaar tevoren vast.

In principe doe ik graag mee met Pentax-meetings, maar zekerheid geven kan ik vaak pas op de dag zelf.

Succes met je initiatief,
Groeten, Ruurd

P.S.
Mocht het zijn, dat je hulp nodig hebt bij organiseren en je zou hulp kunnen geb ruiken, schroom dan niet om te vragen.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2009, 14:02:25 »
Willem, ik heb je topic naar hier verplaatst! Het board Xtra is voor speciale topics. Daar mogen alleen topics die door de forumleiding of na uitdrukkelijke toestemming van de forumleiding zijn geplaatst.

Door de forumconversie stond e.e.a. niet meer zo duidelijk in de boardomschrijving, ik heb dit nu aangepast.

Vr.gr. Carel
« Laatst bewerkt op: 15 november 2009, 14:08:09 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline wzylstra

• Pentaxian
  • **
  • Fotografie is kijken door een kader.
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2009, 10:31:01 »
Er zijn in verhouding ook maar weinigen die rijk van fotograferen worden Mharda.
Ik begrijp ook best dat er gemiddeld een lage opkomst is bij meetings enz. Mede vanuit het aantal actieve leden op het Pentaxforum zul je reacties moeten ontvangen of daar iets interesse voor bestaat.
Ooit heb ik in een bestuur van een Fotoclub gezeten en daar ervaring mee op gedaan, maar andersom kom je ook tegen. Ik wacht in ieder geval eerst reacties af alvorens verdere stappen te ondernemen.
Groetjes,
Willem
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2009, 10:28:58 »
Misschien moet je gewoon een datum en thema prikken. Iets wat je zelf al in de planning had bijvoorbeeld.
Dan de interesse peiling en kijken wat de opkomst gaat worden.

Mijn ervaringen bij andere clubs is dat je als organisator niet teleurgesteld moet raken. Ook voor de afhakers (dus wel interesse tonen, vervolgens niets meer) geldt dat ze vooraf eens moeten bedenken hoeveel werk het kan zijn (om iets te organiseren).

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2009, 10:02:17 »
Ik ben zowel bij de meeting in de Blauwe Kamer geweest als in Emmen en het was inderdaad erg gezellig.

Het staat eenieder vrij om initiatief te nemen en een meeting te organiseren, dus niets let je om meteen aan de slag te gaan ;)

Wel even een kort woord van waarschuwing: velen vinden het leuk en gezellig, maar daadwerkelijk is de opkomst laag. De door mij georganiseerde Emmen meeting was ook "maar" bezocht door een man of tien, natuurlijk wel de creme de la creme :)
Het begint met een peiling, dan is er redelijk interesse. Dan een datum, dat wordt al lastiger. En tot slot de locatie/onderwerp. De een wil macro, de ander architectuur... Denk er ook aan dat van de 1200 ingeschrevenen er maar een beperkte groep actief is!

Ik denk dat het ook met internet te maken heeft: wij als forumleden kiezen ervoor op deze manier onze hobby te delen. Wij zouden ook lid kunnen worden van een plaatselijke fotoclub en al die uren achter de PC kunnen omzetten in uren daadwerkelijk fotograferen, eventueel samen met mensen uit onze eigen omgeving. NB: ik weet dat en lid pentaxforum en fotoclub ook voorkomt, maar dat is voor zover mij bekend een kleine minderheid....

Laat bovenstaande je alsjeblieft niet weerhouden om initiatief te nemen, maar reken je niet rijk in opkomst door AHOY af te huren <very big grin>.

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline wzylstra

• Pentaxian
  • **
  • Fotografie is kijken door een kader.
Demo / meeting dagen
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2009, 09:46:02 »
Vanmorgen heb ik mij door de berichten van de demo meeting in Beilen geworsteld en tevens door die van het Dierenpark in Emmen. Het lijkt mij zeker interessant om zo iets regelmatig mee te maken en op die manier gelijk gezinden te ontmoeten. Sinds de paar weken dat ik op het Pentaxforum actief (?) ben, ben ik nieuwsgieriger geworden naar de ervaringen van andere pentax gebruikers. Vanaf het begin van mijn fotografie hobby heb ik altijd al Pentax als camera gehad en na een langere periode van op non actief fotograferen heb ik in 2005 de draad weer opgepakt. Uiteraard door de mogelijkheid om mijn lenzen met pentaxvatting te kunnen gebruiken, heb ik de keus weer op Pentax laten vallen. Soms kom je wel eens zaken tegen die je niet altijd over een forum wil laten horen en heb je wel eens behoefte om tegen iemand aan te praten en ervaringen uit te wisselen. Daarom lijkt het mij interessant om bij meerdere belangstelling (en dat is te toetsen) regelmatig meetings te organiseren. Graag hoor ik jullie ideeën hierover.
Groet, Willem
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6