Ik ben zowel bij de meeting in de Blauwe Kamer geweest als in Emmen en het was inderdaad erg gezellig.
Het staat eenieder vrij om initiatief te nemen en een meeting te organiseren, dus niets let je om meteen aan de slag te gaan

Wel even een kort woord van waarschuwing: velen vinden het leuk en gezellig, maar daadwerkelijk is de opkomst laag. De door mij georganiseerde Emmen meeting was ook "maar" bezocht door een man of tien, natuurlijk wel de creme de la creme

Het begint met een peiling, dan is er redelijk interesse. Dan een datum, dat wordt al lastiger. En tot slot de locatie/onderwerp. De een wil macro, de ander architectuur... Denk er ook aan dat van de 1200 ingeschrevenen er maar een beperkte groep actief is!
Ik denk dat het ook met internet te maken heeft: wij als forumleden kiezen ervoor op deze manier onze hobby te delen. Wij zouden ook lid kunnen worden van een plaatselijke fotoclub en al die uren achter de PC kunnen omzetten in uren daadwerkelijk fotograferen, eventueel samen met mensen uit onze eigen omgeving. NB: ik weet dat en lid pentaxforum en fotoclub ook voorkomt, maar dat is voor zover mij bekend een kleine minderheid....
Laat bovenstaande je alsjeblieft niet weerhouden om initiatief te nemen, maar reken je niet rijk in opkomst door AHOY af te huren <very big grin>.