Auteur Topic: Goede service Kamera Express + vooral de Beukelaer  (gelezen 1070 keer)

patrick91

• Gast
Re: Goede service Kamera Express + vooral de Beukelaer
« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2009, 19:53:14 »
Heb ik ook begrepen vandaag.. ik ga morgen even naar Beuk (Sliedrecht is vlakbij) om de 50-135 weg te brengen vanwege het piepen.
Voor lenzen gaat de 2 jaar vlieger ook op en de lens is van nov. 2007 .. Ik ga ze wel eerst even bellen of ik zo terecht kan.
Misschien dat ze ook gelijk naar de sensor kunnen kijken :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2009, 19:53:14 »

Offline hansli

• Pentaxian
  • **
  • who needs autofocus?
« Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2009, 19:47:07 »
nog even een aanvulling: sinds kort is de officieele pentax-garantie op slr's 2 jaar!!!!!!!!!
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

patrick91

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2009, 17:55:42 »
Mooie service.. je leest wel eens andere dingen over KE in elk geval, die nu ik er goed over nadenk niet zoveel mee te maken hebben gehad..
Voor consumentenrecht kloppen we voortaan even bij je aan :)

Offline John

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2009, 17:17:28 »
Dit heeft totaal niets met garantie te maken, maar alles met de verbindtenis die ik sluit met KE, waarbij wettelijk de verplichting aangegaan wordt mij een product te leveren dat gezien de prijsstelling van het geleverde product aan bepaalde kwaliteitseisen moet voldoen. Feit is wel dat dit soort zaken vaak makkelijker binnen de garantieperiode afgehandeld worden.

Aan die verwachting werd in dit geval niet voldaan en door de makkelijke instelling van de importeur is alles zonder gesteggel afgelopen. Zou de importeur kosten hebben berekend aan KE zou het waarschijnlijk met meer frictie tot een vergelijkbaar resultaat hebben geleid.
Ik ben redelijk op de hoogte van mijn rechten als consument, dat heeft mij ook in dit geval geholpen. Als ik niet op mijn strepen had gestaan zou reparatie volgens KE €400,- hebben gekost, het minimum reparatiebedrag dat de importeur berekent.

Groeten, John.

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2009, 16:35:32 »
Wettelijk valt zoiets toch echt niet meer onder de standaard fabrieksgarantie. In dit geval zou dat normaal gesproken dat de winkelier dan voor de kosten moet opdraaiden volgens de volgende constructie: aantal jaar dat het apparaat het normaal gesproken zou moeten doen (bijvoorbeeld 5 jaar). Deel het aantal jaar dat je het in gebruik hebt door het totaal aantal jaar (5). Dat is het deel dat je zelf zal moeten betalen. Het andere deel door de winkel.

Dat zou dus betekenen: 1,5/5 = 0,3. Dat betekent dus dat je 30% van het totaal zal moeten betalen. 70% voor de winkelier. In dit geval was de Beukelaer dus coulant voor KE en ook voor jou, want zo'n reparatie kost toch al snel [ch8364]100. (arbeid, transport en een paar euro voor het knopje)

Goed, ik hoop dat dit duidelijk is. Ik moet zeggen dat veel consumenten zich te rijk rekenen, en aan de andere kant ook vaak niet voor hun rechten opkomen.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline John

• Pentaxian
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2009, 11:58:36 »
Inderdaad hoort een knop er niet zo snel af te vallen.

Ik denk dat ze er bij Pentax ook over nagedacht hebben, ik heb pas, mede omdat ik niet zonder body wil zitten een K20 aangeschaft en daar hebben ze de SR-knop net iets anders gepositioneerd, zodat bijvoorbeeld bij het in je tas doen de knop niet ergens aan kan blijven hangen:

Groeten, John.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2009, 11:59:07 door John »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2009, 09:56:30 »
Goed te horen!

Ik ben het overigens met je eens inzake coulance: daar is in dit geval geen sprake van. Dergelijke knoppen horen niet binnen 1,5jaar stuk te gaan, eerlijk gezegd zelfs niet binnen 5 of 10 jaar!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline John

• Pentaxian
  • **
Goede service Kamera Express + vooral de Beukelaer
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2009, 09:10:10 »
Hallo allemaal,

Ik las een tijdje geleden een topic van iemand die binnen de garantie zijn 'shake reduction'-knopje had laten vervangen, iets dat gratis is gebeurd.

Bij mij is hetzelfde gebeurd, alleen was mijn K10 al buiten de garantie (½ jaar). Omdat ik toch deze knop weer functioneel wilde hebben en omdat ik het idee had dat de AF niet geheel klopte ben ik teruggegaan naar KE, waar ik deze camera aangeschaft heb.

Het verhaal aldaar verteld en na een beetje doorzeuren (in de trant van: 'ik heb de camera bij uw bedrijf gekocht en daarme gaat u een overeenkomst met me aan een product te leveren dat gezien de prijs niet na 1½ jaar niet spontaan uit elkaar dient te vallen') was KE bereid bij de Beukelaer na te gaan of dit onder coulance kon gebeuren (coulance is in mijn ogen vaak een mooi woord voor: "we doen het wel omdat we er niet onderuit kunnen maar we willen geen jurisprudentie scheppen", verzekeringsmaatschappijen zijn hier ook erg goed in).

Camera op 02-02-2009 achtergelaten en een paar dagen later kreeg ik bericht dat de Beukelaer bereid was dit onder coulance te doen en is deze naar de Beukelaer gegaan voor reparatie.
Op 13-02-2009 kreeg ik het bericht dat de camera gemaakt was + de AF nagezien en deze opgehaald kon worden bij KE.

Al met al dus zeer snelle service voor een mooi bedrag (€0,-).

Mijn nominatie gaat naar KE en de Beukelaer.

Groeten, John.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2009, 09:11:15 door John »