Het Nederlandstalig Pentaxforum
Hard- en software => Pentax Digitale Spiegelreflexcamera's => Topic gestart door: Chip op 17 januari 2009, 15:44:31
-
Hoewel ik mijn K10 tweedehands op MP kocht (wel met een Nederlands aankoopfactuur) en het jaar garantie net verlopen was, heeft de invoerder geen kosten aangerekend voor: algemeen nazicht, reiniging CCD, reiniging zoeker, regelen uitlijning zoeker en AFsensor.
-
Dat is inderdaad een prima service van deze importeur. Â [smiley=thumbsup.gif]
grtz, Andre
-
Hoe heb jij je camera naar de Beuckelaar gebracht?
Mijn k10 is ook wel toe aan een schoonmaakbeurt en een check-up.
greetz,
Erik
-
Hoe heb jij je camera naar de Beuckelaar gebracht?
Via de lokale fotoboer. Die had me wel gewaarschuwd dat garantietermijn e.d. niet zouden gelden op een tweedehandstoestel. Het was dus een aangename verrassing.
-
ok, tnx!
greetz,
Erik
-
Om in Tros Radar termen te spreken: ......Een verdiende warme douche voor De Beukelaer! Â [smiley=bath.gif]
Carel  :)
-
Chapeau voor de importeur. Goed nieuws mag/moet ook doorgegeven worden.
Groeten, Bob
-
garantie is tegenwoordig "gewoon" 2 jaar trouwens, voor 1e eigenaar
-
Ik ben geen fan.
Ze rekenen transportkosten tussen retailer en de beukelaar binnen garantie En ze raken spullen kwijt naar het schijnt.
http://www.pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1255618648/11#11
Ik vraag mij dus af of ik wel in moet sturen  ;)
-
@demoleman: transportkosten binnen de garantie hoort volgens mij niet.
En overal worden fouten gemaakt, zo ook bij de Beukelaer! Ik heb niet het idee dat het vaak voorkomt dat daar spullen zoekraken, bovendien hebben ze dat toch heel netjes opgelost!? Â :-?
-
@demoleman: transportkosten binnen de garantie hoort volgens mij niet.
Ik kan je reply op twee manieren interpreteren.Vallen buiten of binnen de garantietermijn, hoort wel zo te zijn of niet? Zeg het maar.
Ik heb nog nooit ene stuiver betaald als ik iets te reparatie aanbood binnen de garantietermijn. Bij Pentax schijnt dat ook pas sinds April 2009 te zijn.
-
Je kunt het ook anders stellen:
De reparatie aan de camera valt onder de garantie.
De verzendkosten niet.
-
Je kunt het ook anders stellen:
De reparatie aan de camera valt onder de garantie.
De verzendkosten niet.
Grappig dat jij invult terwijl de vraag voor Vulcan was ;D
Nogmaals.
copy/paste
Ik heb nog nooit ene stuiver betaald aan transportkosten als ik iets te reparatie aanbood binnen de garantietermijn. Bij Pentax schijnt dat ook pas sinds April 2009 te zijn.
Daarbij gaat het om transportkosten dus van retailer naar Belgie.
Ik heb even naar Consuwijzer geschreven. Omdat ik niet verwacht hier het juiste antwoord te krijgen.Omdat er qua garantie ook erg veel misverstanden zijn.
In de voorwaarden van Foka staat dat zij die transportkosten dragen van en naar klant af Foka, binnen nederland. Er staat verder niets over mijn situatie. Ik heb ze dus ook even geschreven. Dan weten we het zeker.
http://www.pentax.nl/nl/photo/klantendienst/
-
Uiteraard bedoelde ik binnen de garantietermijn, daar buiten zou het zeker niet aannemelijk zijn dat de importeur de verzendkosten op zich neemt. Wie zou dit wel doen?
Ik weet bijna zeker dat als je een defecte camera/lens (orgineel NL, dus geen grijze import!) bij een fotozaak afgeeft die Pentaxdealer is, hiervoor geen verzendkosten verschuldigd zijn.
Hieronder een citaat uit een mailtje van De Beukelaer van maart 2007:
Wij handelen herstellingen alleen af via ons dealer-netwerk. In geval van een defect zal u genoodzaakt zijn het toestel aan te bieden bij de oorspronkelijk internetshop of bij een fotozaak van uw keuze. Wij organiseren een gratis afhaalservice bij onze dealers.
Ik heb niet vernomen dat dit inmiddels anders is, maar dat is natuurlijk ook mogelijk.
-
Is wel een lastig verhaal garantie en soms de voorwaarden die gesteld worden.
Garantie wordt door de verkoper gegeven, volgens de Nederlandse wetgeving, door wie en tegen welke kosten hij het laat repareren is zijn probleem, niet die van de koper.
Dus bij claims moet je naar de verkoper.
Verder verloopt garantie niet zomaar na bv 1 jaar.
Google eens op consumentenrecht, gaat er een wereld open.
MVG,
Albert
-
Uiteraard bedoelde ik binnen de garantietermijn, daar buiten zou het zeker niet aannemelijk zijn dat de importeur de verzendkosten op zich neemt. Wie zou dit wel doen?
Ik weet bijna zeker dat als je een defecte camera/lens (orgineel NL, dus geen grijze import!) bij een fotozaak afgeeft die Pentaxdealer is, hiervoor geen verzendkosten verschuldigd zijn.
Hieronder een citaat uit een mailtje van De Beukelaer van maart 2007:
Wij handelen herstellingen alleen af via ons dealer-netwerk. In geval van een defect zal u genoodzaakt zijn het toestel aan te bieden bij de oorspronkelijk internetshop of bij een fotozaak van uw keuze. Wij organiseren een gratis afhaalservice bij onze dealers.
Ik heb niet vernomen dat dit inmiddels anders is, maar dat is natuurlijk ook mogelijk.
Jullie moeten toch eens leren lezen. Over wel of geen garantie had ik al geschreven. En ook over sinds wanneer Pentax verzendkosten doorberekent.
Ik zal nu even een eind maken aan je "bijna zeker"
Theo Neefs schreef mij op 16-4
Geachte,
Ik neem aan dat de situatie op het laatste jaar weinig veranderd is. Ik kan dan ook niets anders doen dan ons oorspronkelijk antwoord kopiëren:
> "Wij handelen reparaties alleen af via ons dealer-netwerk. Gelieve het
>
> toestel aan te bieden bij een fotozaak van uw keuze. Wij organiseren een
>
> gratis afhaalservice bij onze dealers."
>
Alleen dit laatste punt is ondertussen gewijzigd. Wij organiseren geen gratis afhaalservice meer. De transportkosten van de dealer naar de serviceafdeling zullen niet meer door ons gedragen worden.
Het staat u vrij het toestel via een verkoopspunt aan te leveren. Wij wachten dus nog steeds op uw kamera.
Met vriendelijke groet,
Theo NEEFS
Customer Relations Director
Boomsesteenweg 77
B-2630 Aartselaar
Belgium
Tel + 32 (0) 3 870 59 00
Fax + 32 (0) 3 870 59 14
aftersales@debeukelaer.be
aftersales@debeukelaerbv.nl
@Albert
Klopt niet.
het eerste jaar moet je bij je dealer zijn. Het tweede jaar bij de fabrikant of diens vertegenwoordiger.
Ik hoef niet te googelen op consumentenrecht. Ik weet precies waar ik recht op heb en had. Zowel Foka als Pentax proberen mij reeds twee jaar deze rechten te ontnemen, zo is de situatie! Daarbij staat op www.consuwijzer.nl Alles wat je weten wilt.
Jij zou hier eens moeten zoeken dan ben je ook bekend met het probleem, mijn probleem voordat je nonsense gaan zitten neertikken! >:(
-
@demoleman: mag ik je dringend verzoeken je toon te matigen!!!
Wij proberen op jouw vragen antwoord te geven, om dit nu te "belonen" met 1. "Jullie moeten toch eens leren lezen" en 2. "voordat je nonsense gaan zitten neertikken".
1. Ik geef jou toch gewoon antwoord op jouw vraag? Dat de transportkosten inmiddels wel betaald moeten worden is dus nieuw voor mij, maar eventuele veranderingen heb ik niet uitgesloten: [size=10]"Ik heb niet vernomen dat dit inmiddels anders is, maar dat is natuurlijk ook mogelijk".[/size]
2. Zo gaan we hier niet met elkaar om! Albert neemt de moeite om jou een tip te geven, dat dit voor jou al gesneden koek is wil niet zeggen dat je hier zo agressief op hoef te reageren.
Ik vind overigens al jouw postings in dit topic verre van vriendelijk van aard, op het sarcastische af...
Carel  :( Â
P.s.: met het onderschrift onder je forumnaam maak je hier ook geen vrienden mee! Als jij vind dat "Pentax suckz", dan raad ik je aan om over te stappen op een ander merk die in jouw ogen wel goed is. Â :-X
-
Grappig dat jij invult terwijl de vraag voor Vulcan was ;D
Nogmaals.
copy/paste
Daarbij gaat het om transportkosten dus van retailer naar Belgie.
Ik heb even naar Consuwijzer geschreven. Omdat ik niet verwacht hier het juiste antwoord te krijgen.Omdat er qua garantie ook erg veel misverstanden zijn.
In de voorwaarden van Foka staat dat zij die transportkosten dragen van en naar klant af Foka, binnen nederland. Er staat verder niets over mijn situatie. Ik heb ze dus ook even geschreven. Dan weten we het zeker.
http://www.pentax.nl/nl/photo/klantendienst/
Beste Molenaar, Â ;)
In mijn tijd als winkelier heb ik heel wat te doen gehad met garantiegevallen. En meestal verliep dat allemaal tamelijk vlekkeloos.
Behalve bij die mensen, die meenden op nog meer rechten te hebben, dan er in de garantie-bepalingen was opgenomen.
Zoals bijvoorbeeld het mee moeten sturen van  het garantiebewijs.
Of betaling van de verzendkosten.
En meestal had men die artikelen simpelweg nog nooit gelezen. En werd vervolgens gelijk geroepen, dat ze naar de Consumentenbond zouden stappen.
Van mij mogen ze.
Ze zouden allemaal verloren hebben.
Alleen al daarom ben ik blij,  :) niet meer in de handel  :-/  te zitten.
En alleen nog maar in de fotografie. Â 8-) 8-)
Een ophaaldienst voor reparaties kost geld. (Als jij met jouw auto gratis gaat rijden voor de Beulelaer, gaan de kosten voor de Beukelaer waarschijnlijk omlaag. Doe je dat niet? Waarom dan wel niet?)
Ook ik ben bij zo'n service aangesloten geweest. Dat liep prima, tot die werd overgenomen door TNT.
Toen werd het langzaam maar zeker een puinhoop. Naderhand kreeg ik een briefje van TNT, dat ik met ingang van de dag tevoren niet meer kon deelnemen aan het ophaalsysteem, omdat ik te weinig paketten verzond.
Sindsdien hoeft TNT voor mij ook geen paketten meer te verzorgen.
Ik heb TNT gevraagd, of mijn klanten soms slordiger met hun dure spullen moesten omgaan, om te zorgen, dat zij hun tax haalden..
Ook heb ik TNT gevraagd, of dat op een minder onbeschofte manier zou kunnen worden geregeld. En niet een briefje achteraf en zonder enig overleg. Het was niet in hun hoofd opgekomen. Â :-?
Verder heb ik ze gevraagd, wat TNT is.
Nou, in mijn terminologie is dat Tri Nitro Tolueen. Â Springstof.
En waar ze dat wat mij betreft moesten wegstoppen, leg ik hier verder niet uit. Â ;D
Het betekende simpelweg een kostenverhoging en een marge verlaging. >:(
Dat een ieder graag zo goedkoop mogelijk zijn hobby wil uitoefenen is prima. Maar als je door de consument alleen nog gebruikt wordt als voor de - liefst onbetaalde - service gaat echt te ver.
Vandaar ook mijn reactie op jouw posting. En vandaar ook DIE reactie.
En ik ben blij, dat jij die leuk vind. ;D
Groeten, Ruurd
-
Beste demoleman,
Ook van mijn zijde probeer maar een tip te geven waar U Uw rechten kunt vinden in het "nieuwe" consumentenrecht.
Helaas stelt U dat niet op prijs en weet U al precies waar U aan toe bent zoals U aangeeft.
Op de door U aangeven site http://www.consuwijzer.nl zal zeker vermeld staan wat U moet doen als niet aan U rechten voldaan wordt.
Maar wellicht is dit laatste ook overbodig voor de kenners.
Met zeer vriendelijke groet,
Albert
-
Beste Molenaar, Â ;)
Even normaal doe Knul. Als je je klanten ook zo behandelde kan ik begrijpen dat je nu geen bedrijf meer hebt!
-
demoleman is op eigen verzoek én omdat hij zich niet aan onze gedragsregels wenst te houden per heden verwijdert van het forum.
Carel
-
Beste Molenaar,
Ik heb het idee, dat je aan het malen bent. En aan het doordraaien.
Ondanks dat je verwijderd bent:wie weet lees je hier toch nog ooit eens wat
Als ik midden in het centrum van Rotterdam en Delft, voorwaar: niet de kleinste dorpen van Nederland, spontaan door klanten wordt aangesproken om dat ik goede uitleg en service gaf/geef en klanten terug komen om excuses aan te bieden, denk ik dat ik het goed gedaan heb.
Bovendien had ik in mijn reactie een smiley geplaatst. Kennelijk begrijp jij die niet.
Verder maak ik geen woorden meer aan jou vuil en mag van mij dit draadje op slot.
-
De wens van asplx wordt vervuld. Draadje gaat op slot.
grtz, Andre