Het Nederlandstalig Pentaxforum
Algemeen => Mededelingen => Topic gestart door: Mharda op 7 september 2014, 11:06:43
-
Dames en heren,
Een wild idee, schiet er maar op :)
Alhoewel er hier en daar wat activiteiten worden ontplooit, mis ik op dit forum toch vaak het 'doen'. Natuurlijk kan er veel via het forum, maar bijeenkomsten zijn toch bij uitstek de tijdstippen om weer een stap verder te komen in de fotografie. Daarnaast, het is een hobby!, zijn ze vaak erg gezellig....
Is het een idee om een groepje van vier, vijf mensen eens te kijken hoe we dit wat meer vorm kunnen geven? En hoe staan eigenaren/ mods hier tegenover?
In het kader van 'Put your money where your mouth is' :) ben ik uiteraard beschikbaar.
-
Ik vindt dit een erg goed plan. Ook als de mods/eigenaren het er niet zo mee eens zijn kan toch altijd een nieuw forum-item worden gemaakt en kan het rond jou verzamelde groepje hier hun plannen publiceren. Voor elk plan kun je dan een "activiteit-eigenaar" hebben, die alle voorbereiding en coördinatie uitvoert.
Count me in!
-
Ik denk, een goed idee. Het is dan wel wenselijk dat er goede spreiding is qua locaties, zodat bv iemand uit Limburg niet altijd 200KM hoeft te reizen.
-
Ik ben (vanuit de kop van Overijssel) ook van de partij! Ik wil hier prima dingen organiseren en regelen.
Mijn normale fototrips met vrienden worden al militair gepland ongeveer :D
-
Ik ben hiervoor ook beschikbaar :)
Goed initiatief, Harry!
-
Lijkt me ook een uitstekend plan!
-
Ik denk, een goed idee. Het is dan wel wenselijk dat er goede spreiding is qua locaties, zodat bv iemand uit Limburg niet altijd 200KM hoeft te reizen.
Ik was er gisteren bij toen dit plan zich langzaamaan openbaarde. Ik wil graag meedenken.
@Henk: en toch is het ook mooi om een keer fotofanaten uit het de andere hoeken van ons kleine land te ontmoeten.
-
@Henk: en toch is het ook mooi om een keer fotofanaten uit het de andere hoeken van ons kleine land te ontmoeten.
Mee eens, ik bedoel dat de meetings verspreid liggen, bv 1x in het zuiden 1x het midden en 1x het noorden enz. zodat niet altijd dezelfde ver hoeft te reizen. Sommigen zijn ook van openbaar vervoer of anderen afhankelijk om te reizen. Ik kan bevestigen dat meetings leuk zijn, ik heb er diverse mee gemaakt.
-
Ik vind dit een heel goed initiatief Mharda! Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom wij als forumleiding hier bezwaar tegen zouden hebben. :)
Enig overleg over en weer wordt natuurlijk wel op prijs gesteld (aankondigingen, speciale topics, enz.)
-
Dat lijkt me een goed idee.
Denk dan ook eens aan bepaalde personen in bepaalde streken.
Tevens kan je dan ook na een activiteit een fotoforum openen met foto's van die dag.
-
Ik ben van het soms komen opdagen......niet zo van het organiseren.
-
Ik vind het ook een prima idee, al merk ik wel dat er nu ook regelmatig wat georganiseerd wordt. Al blijft het wel moeilijk, zo herinner ik me de Twentemeet.
-
Ik ga wat zaken in beweging zetten, jullie horen deze week nog van mij. Uiteraard zullen wij de forumleiding 'goed in de loop' houden.
De achterliggende gedachte is dat nou eenmaal niet iedereen een organisator is, dus wat hulp kan soms welkom zijn. En alleen al door te kijken naar wat leuke (fotografische) evenementen zijn, kan je al gauw een leuke (mini)meeting organiseren. Een dagje dierentuin en we hebben weer een meeting. En samen het (waterloop)bos in <grin> en je hebt alweer een leuke dag....
Uiteraard heb ik ook wat grotere dingen in mijn hoofd, maar dat ga ik dan eerst eens tegen de andere 'organisatoren' aanleggen...
Verder begrijp ik dat we rekening moeten met zo veel mogelijk mensen. Dat betekent dat sommige uitjes geld mogen kosten (entree dierentuin e.d.), maar andere liever wat goedkoper moeten zijn. In de natuur erop uit is meestal alleen reiskosten.
En inderdaad, ook kijken naar de geografische spreiding.
Ik wil komen tot een soort van agenda, met daarin een aantal uitjes. Niet alleen georganiseerd door dit team, maar net zoals als nu door alle leden. Misschien kunnen we het idee van de Twentemeet weer oppakken, zijn er mensen die vaak/graag langs een racebaan staan, zijn er frequente dierentuinbezoekers enz. enz. Dit projectenteam zou dan bij de organisatie kunnen ondersteunen. En misschien komen we nog met leuke ideeën voor meets, al zijn het maar petjes met pentaxforum.nl <big grin>
Verder mag iedereen dit topic verder gebruiken om ideeën voor meetings te spuien, aanbiedingen voor hulp te doen, maar ook om aan te geven wat je graag zou willen zien. En dat mag weer variëren van strobist tot macro, van landschap tot portret, van sensorschoonmaken tot ... noem maar op.
Wees alleen niet ongeduldig, we moeten eerst even eea op de rit zetten... maar alle suggesties zet ik in ieder geval op een lijst.......
Voorlopige indeling ActiviteitenTeam (A-Team)
Mharda (Harry)
Ventaxian (Ron)
Eviz (Erik)
LennartKM (Lennart)
BertHermans (Bert)
-
Ik lees dit net allemaal en zet mij ook maar in het lijstje.
-
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik als mod dit geen goed idee zou vinden ;). Ik zie dat Kees en Caral al dezelfde mening zijn toegedaan. Dus een prima initiatief!
Groeten,
J@@P
-
Ik kan natuurlijk ook niet achterblijven en vind het ook een prima idee en initiatief.
Ik wens het A-team alvast veel suc6 :)
grtz, Andre
-
+1
-
Goed initiatief!
-
Leuk initiatief Harry!
Volgens mij kan het A-team nog wel wat vrouwelijk inbreng gebruiken...............
En dus wil graag mijn steentje bijdragen (mbt het Noorden van het land Flevoland, Zuid-West Friesland)
-
Zet mij ook maar op het lijstje, ondanks dat ik voor mijn werk regelmatig in het buitenland zit en altijd vrije tijd te kort kom. Ik liep al met het idee in m'n hoofd rond om eens iets in Gent te organiseren. Verder weet ik dat er forumleden zijn die wel eens bij een rally willen fotograferen.
-
Ik heb nog niet zolang geleden een studio meet gedaan .. mede door René een klein succesje te noemen ...
Dit gaat zeker een vervolg krijgen ...
Ja meetings zijn zeker een aanvulling op het forum leven ... en dragen bij tot het delen van kennis en ideeën.
Blijft een feit dat er altijd voor een deel van de forum leden niets anders opzit dan reizen .. of zelf iets op touw zetten ...
Blijdorp gaat eind oktober begin november weer op de agenda staan btw ...
En ik wil een keer een workshopje ( nu nog in ontwikkeling ) loslaten op een aantal van jullie ...
-
Goed idee, verdient zeker opvolging.
Ik zit zeker te ver zuidelijk :D
Met vriendelijke groet,
Albert
-
Goed idee, verdient zeker opvolging.
Ik zit zeker te ver zuidelijk :D
Met vriendelijke groet,
Albert
Dat ligt aan het programma wat je gaat aanbieden Albert .... ;C
-
Dat ligt aan het programma wat je gaat aanbieden Albert .... ;C
Ik ben vaak genoeg naar het zuiden afgereisd vanaf Rotterdam, dat was dus richting midden Limburg en dan ook nogeens op zondag.
-
Ik ben vaak genoeg naar het zuiden afgereisd vanaf Rotterdam, dat was dus richting midden Limburg en dan ook nogeens op zondag.
Ligt nog behoorlijk stukje zuidelijker :lolk:
-
Ligt nog behoorlijk stukje zuidelijker :lolk:
;D ;D ;D :lolk:
-
Verder weet ik dat er forumleden zijn die wel eens bij een rally willen fotograferen.
Moet je snel zijn: volgende week de Hellendoorn rally.
-
Ik ben heel erg blij met alle aangeboden hulp, super!
Ik heb inmiddels een wiki aangemaakt en alle leden van het A-Team een bericht gestuurd. Het idee is samen een aantal zaken uit te werken en dan uiteraard op de normale wijze hier op het forum presenteren.
Voor de duidelijkheid: iedereen mag natuurlijk net zo als nu iets organiseren, wij zijn géén instantie waar je toestemming hoeft te vragen :) Je kan wel hulp krijgen!
Ook zullen we komen met voorstellen voor kalendergebruik op het forum. Dat is een beetje verslonst in de loop van de tijd, terwijl daar ook mooie opties in zitten om meets te plannen!
-
Ik ben heel erg blij met alle aangeboden hulp, super!
Ik heb inmiddels een wiki aangemaakt en alle leden van het A-Team een bericht gestuurd. Het idee is samen een aantal zaken uit te werken en dan uiteraard op de normale wijze hier op het forum presenteren.
Voor de duidelijkheid: iedereen mag natuurlijk net zo als nu iets organiseren, wij zijn géén instantie waar je toestemming hoeft te vragen :) Je kan wel hulp krijgen!
Ook zullen we komen met voorstellen voor kalendergebruik op het forum. Dat is een beetje verslonst in de loop van de tijd, terwijl daar ook mooie opties in zitten om meets te plannen!
Hier een tip van mij.
Maak ook een tabblad aan voor geplande activiteiten.
Daar kan dan Info staan, hoe wat waar en eventueel maximaal hoeveel personen, Digitaal, Analoog met Pentax en/of soms een andere merk body.
-
Alle tips worden meegenomen :) Thanx!
-
Alle tips worden meegenomen :) Thanx!
Succes Harry!
Ik bewonder je enthousiasme!
-
Het A-team blijkt een doodgeboren kindje (excuus voor de uitdrukking) en is hiermee door mij opgeheven. Mocht iemand het over willen pakken, feel free. Ik neem even een maandje of wat forum vakantie...
-
Jammer. Ik snap het echter wel. Ik heb me vol goede moed aangemeld om te helpen. Ik heb hierna wat kleine dingen toegevoegd die ik zo uit mijn hoofd weet welke meer in de toekomst lagen. Er is dan echter geen directe invoer. Het eerste idee welke door iemand anderen gedaan werd kon niet doorgaan en dan stopt het al snel. Ik had zelf gewoon een te drukke periode om heel veel toe te voegen nu.
Ik zal echter wel blijven proberen wat ideeën op het forum te gooien enz
-
Na een plotselinge opleving op het forum zakte het geheel nog sneller in elkaar.
Als ik zo op beide fora kijk is het hier en ook bij de buren het geval. Het geheel sterft zo een stille dood.......niet alleen bij fotofora, maar ook bij de clubs is de opkomst dalend.
Het valt pas goed op als je eens een paar dagen niet rondkijkt en daarna alleen de nieuwe berichten opzoekt, vaak op de vingers van een hand te tellen...
Jammer dat na zo'n goede vier tot vijf weken de handdoek al in de ring gaat.
-
Na een lange werkweek als vrachtwagenchauffeur heb ik tijdens het weekend nog weinig zin om vele kilometers te malen met de auto.
Jammer dat het zo moet lopen maar bedankt voor het initiatief dat je genomen hebt Harry.
-
Het A-team blijkt een doodgeboren kindje (excuus voor de uitdrukking) en is hiermee door mij opgeheven.
Ik begrijp nog niet goed wat er aan de hand is? A-team opgeheven omdat de eerste activiteit te weinig aanmeldingen kreeg?
Andere zaken die speelden of op een teleurstelling uitliepen? Heb ik iets gemist? :o
Jammer in ieder geval (vind ik) dat de handdoek nu al in de ring wordt geworpen...