Het Nederlandstalig Pentaxforum

Algemeen => Algemene discussie => Topic gestart door: bvds op 10 mei 2011, 16:08:00

Titel: TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: bvds op 10 mei 2011, 16:08:00
Komt net TNT met een verfrommeld pakje (de bestelling).. gaf het advies om het te weigeren (onze vaste TNT medewerker), waarschijnlijk op distributiecentrum/bij leverancier gebeurd, zijn advies opgevolgd,
dus net de leverancier gecontact over het vervolg, komen met een reactie; net bij track&trace gekeken en daar staat het keurig vermeld,
** edit 11-05** betreft een bestelling bij Cameranu.nl; Sigma 90 mm macro en 2 Hoya HD UV filters
gr,
Bram


Titel: TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: asplx op 10 mei 2011, 16:17:15
Dat is minder leuk, Bram..

Sterkte,
Ruurd
Titel: TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: JohnnieS op 10 mei 2011, 16:25:55

komt net TNT met een verfrommeld pakje (de bestelling).. gaf het advies om het te weigeren (onze vaste TNT medewerker), waarschijnlijk op distributiecentrum/bij leverancier gebeurd, zijn advies opgevolgd,
dus net de leverancier gecontact over het vervolg, komen met een reactie; net bij track&trace gekeken en daar staat het keurig vermeld,

gr,
Bram
[/quote]

Tja, dit gebeurt wel vaker bij TNT,  heb ik ook slechte ervaringen mee.
Het gebeurt 100% op het Distributiecentrum daar werken jammer genoeg minder gemotiveerde mensen die het niet zo nauw nemen met hun werk.
En er verdwijnen ook heel vaak pakketjes,vooral mobieltjes zijn populair bij die gasten.
Maar goed dat je het hebt geweigerd,gaat nu gewoon retour Leverancier.
Titel: TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: Edzo op 10 mei 2011, 16:59:40
Wat een verhaal.
In de bezorging gaat het ook wel eens fout hoor. Wij hadden zo een muppet die de pakjes gewoon voor de deur in de regen zet, iedereen die langskwam kon het zo meenemen, of het pakje onder de tuintafel verstopte. Vorige keer heeft hij er een week mee in zijn auto rondgereden alvorens hij kwam bezorgen (na een klacht van mij richting TNT). Geen excuses hoor, ben je mal.... >:(
Titel: TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: JohnnieS op 10 mei 2011, 17:06:38
Wat een verhaal.
In de bezorging gaat het ook wel eens fout hoor. Wij hadden zo een muppet die de pakjes gewoon voor de deur in de regen zet, iedereen die langskwam kon het zo meenemen, of het pakje onder de tuintafel verstopte. Vorige keer heeft hij er een week mee in zijn auto rondgereden alvorens hij kwam bezorgen (na een klacht van mij richting TNT). Geen excuses hoor, ben je mal.... >:(


Ze moeten nog meer gaan bezuinigen daar"stelletje malloten :dash1: :dash1:
Titel: TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: asplx op 10 mei 2011, 17:11:33

Ze moeten nog meer gaan bezuinigen daar"stelletje malloten :dash1: :dash1:

Maar dan op het management en die lui een poosje de post laten bezorgen  >:( >:(
Titel: TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: roeland op 10 mei 2011, 17:16:38
Maar dan op het management en die lui een poosje de post laten bezorgen  >:( >:(
Hoezo, het management bezorgt toch niks, die halen zelfs geen zakken leeg, vullen wel ja..
Titel: TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: asplx op 10 mei 2011, 17:24:38
Hoezo, het management bezorgt toch niks, die halen zelfs geen zakken leeg, vullen wel ja..

Oh nee, bezorgt het management niets?
Jawel, hoor, een hoop elende voor mannen en vrouwen op de straat en daarom moeten de lieden van het management ook maar een poosje voelen, hoe werken onder het huidige management aanvoelt.
Titel: TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: bvds op 10 mei 2011, 18:07:48
Het is eigenlijk mijn eerste probleem met een TNT pakje... en onze vaste chauffeur is een heel aardige jongen die we inmiddels vrij goed kennen; niet dat we wekelijks wat afgeleverd krijgen maar regelmatig genoeg om elkaar wat beter te kennen

maar gezien alle TNT reacties is het bijna iets voor een nieuw topic  ::) ??

(http://i56.tinypic.com/68fzet.jpg)

groeten,
Bram

http://deweekinlogos.files.wordpress.com/2008/10/tnt1.jpg (http://deweekinlogos.files.wordpress.com/2008/10/tnt1.jpg)
Titel: TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: patrick91 op 10 mei 2011, 18:23:35
Ik heb echt al heel veel ontvangen en ik heb nog nooit (klopt het af) problemen gehad.. en nu ik erover nadenk is 1 keer een pakje dat ik verstuurd had niet aangekomen, heb de niet ontvanger zijn geld teruggegeven, ging om 20 euro, wel melding van gemaakt maar verder maar laten gaan.

Intussen denk ik wel na over mijn volgende aankoop.
Titel: TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: bvds op 10 mei 2011, 18:28:21
He Patrick,

wat een tref die advert. net tussen jouw en mijn reactie.... net weg, TNT pers. adv.......

Deze dus:(http://i55.tinypic.com/34ox648.jpg)
zie ook mijn linkje, net ge-edit...

gr,
Bram

PS; wij hebben niet alleen een heel aardige TNT chauffeur maar ook postBODE, alleraardigste lui en visitekaart van hun bedrijf
Titel: TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: Edzo op 10 mei 2011, 18:32:52

Ze moeten nog meer gaan bezuinigen daar"stelletje malloten :dash1: :dash1:

De bezorger wist te melden dat zijn baas ruzie had met TNT en dat hij ergens anders meer kon verdienen...... handig.
Maar het wordt binnenkort Post.NL en dan wordt alles beter...... en toen ging de wekker.
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: patrick91 op 10 mei 2011, 21:06:27
Die wekker is een goeie!

Big brother is dat Bram, er wordt gekeken naar woorden die gebruikt worden en daar worden de ads op afgestemd.. zelfde als dat je een kijkt op wehkamp.nl en dat je dan overal die advertentie weer terug ziet komen.

Maar goed: TNT doet hier zijn best. De hoge heren aanvallen heeft geen zin, dat is een ander verhaal namelijk.
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: jjw op 10 mei 2011, 21:16:29
Ben eerlijk gezegd altijd wel tevreden over TNT, nog nooit problemen gehad met beschadigde pakketten en verzenden van spullen is tot nu toe ook altijd goed gegaan.

Erg vervelend dat het nu een keer fout gaat, maar als je wel is van die filmpjes ziet over zo'n sorteercentrum en wat er allemaal komt kijken bij het versturen van post dan is het eigenlijk best knap en gaat er relatief weinig mis volgens mij.
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: Anvh op 10 mei 2011, 21:25:41
Maar goed: TNT doet hier zijn best. De hoge heren aanvallen heeft geen zin, dat is een ander verhaal namelijk.
Was het niet zo dat vele die een vaste baan hadden bij TNT waren ontslagen en dat er goedkopere parttimers voor in de plaats kwamen?

net even op gezocht.
http://nieuwsuit.com/2010/massaal-ontslag-postbodes-tnt/

Dus eigenlijk moet je de hoge heren wel aanvallen...
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: RonHendriks op 10 mei 2011, 21:32:01
Dat ontslag geld voor de normale postroutes, bij de pakjes is het al geruime tijd heel anders geregeld. Er rijden vele externe bedrijven op basis van pakketvergoeding voor TNT. Overigens nooit enig probleem gehad tot nu toe. Zelfs een pakket in 4 dagen naar Singapore, das toch een knappe prestatie. Ik verwacht binnenkort denk ik nog een pakket terug uit Canada, dus dan zien we hoe zo'n reis van 7 weken eruit ziet. Altijd jammer als het mis gaat.
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: frederik9111 op 10 mei 2011, 22:13:13
Ik durf af en toe ook wel es wat verzenden via TNT (ik woon slechts enkele minuten van de Belgisch/Nederlandse grens).
Dat ging steeds prima. Stukken sneller én voordeliger dan via de Belgische (prutsers-)Post.

Vorig jaar ging het echter serieus mis! Ik verzond een DA* 16-50/2.8 naar een medeforumlid (woont in regio Utrecht), maar onderweg geraakte de zoomfunctie binnenin beschadigd. De zoom draait niet meer over het hele bereik! De lens enkel nog van 20 tot lukt het tot 50mm.

Aan de buitenkant van het pakket, noch aan de inhoud was iets van schade zichtbaar, maar toch bleek binnenin de lens iets beschadigd. Mogelijk brak binnenin iets af door een schok, zonder dat het pakket iets van schade vertoonde.

Maar!! Gelukkig had ik duidelijke fotootjes van en met de lens vóór verzending, het hele verpakkingsproces, etc... ook de bestemmeling had duidelijke fotootjes gemaakt en kon de schade illustreren via een zelfgeschoten youtube-filmpje.

Geheel toevallig moest ik voor 't werk enkele weken later in Utrecht zijn ('k had 'm dus beter zélf gebracht). Meteen na de vaststelling van de schade had ik de koper z'n centen terugbezorgd en kreeg m'n (ondertussen) beschadigde lens dan weer terug in Utrecht (hadden daar even afgesproken).

Enfin: na enkele heldere telefoontjes en een e-mailtje met de fotootjes en het filmpje naar de klantendienst van TNT ontving ik na enkele weken positief nieuws! TNT heeft me netjes het verzekerde bedrag uitbetaald!

Van mijn kant dus alleen maar gejubel en applaus voor de dienstverlening van TNT.

(http://i296.photobucket.com/albums/mm170/frederik9111/e636fb15.jpg)
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: asplx op 11 mei 2011, 00:15:28
Citaat
Maar goed: TNT doet hier zijn best. De hoge heren aanvallen heeft geen zin, dat is een ander verhaal namelijk.

De hoge heren en dames in de top strijken reusachtige bonussen op en de man en vrouw in de straat - letterlijk en figuurlijk -  worden de keien op gestampt.
Denk je, dat dat voor de bezorgers erg motiverend werkt?
De zakkenvullers boven in de top vullen hun zakken verder en die van de bezorgers worden steeds leger door steeds slechtere betaling.

En zou niet terzake doen?
Dat geloof je toch zelf niet, Patrick ???

Groeten,
Ruurd
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: Corros op 11 mei 2011, 00:27:40
Dit was volgens mij niet het topic met gezeur. Daar is een andere voor.

Het is in het bedrijfsleven nu eenmaal dat aan de top fors meer verdient wordt. Ik sta ook onderaan de ladder. Die mannetjes met dikke bonussen lopen wel grote risico's en weten zo'n bedrijf wel vaak goed te leiden. Ben je jalours op die salarissen? Ga dan ook 10 jaar studeren, allerlei rotbaantjes nemen, je omhoog worstelen om daarna ook zoveel te verdienen.

Dat TNT moet reorganiseren is logisch. De diensten worden grotendeels overbodig behalve de pakketpost (apart bedrijf dus). Dit door veranderende markt en marktwerking (die het allemaal duurder maakt doordat nu wel een stuk of 4 bedrijven rondlopen in dezelfde wijk, met minder post, maar met meer ondersteunende diensten en dure topmannen).

Mijn ervaringen met de TNT zijn erg goed en bij mijn werkgever gaan er per dag een paar honderd pakketten uit waarvan misschien 1 promille verkeerd gaat. Toch wel netjes, voor die prijs met die snelheid!
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: Edzo op 11 mei 2011, 07:33:11
Zoals in ieder werkproces gaat er ook bij TNT wel eens iets fout. Hoe vaak laten wij niet iets uit onze handen kegelen?
Dat kan gebeuren en als je niet verzekerd verzend is dat ook je eigen keuze.
Waar ik me wel druk over kan maken is de service van de helpdesk als je een klacht in dient. Toen ik tijdje terug het pakje "kwijt was" probeerde de eerste dame het probleem bij mij neer te leggen en daar word ik dus niet vrolijk van. Dat bleek ook wel uit mijn reactie, waarop de tweede dame het wel adequaat oppakte en contact heeft opgenomen met de bezorger. Die bladhark reed dus al een week met mijn pakje in zijn karretje rond. In die zin dus lof voor de tweede dame die wel actie onderneemt en dus weet hoe het hoort.
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: Kees SC op 11 mei 2011, 08:32:54
De hoge heren en dames in de top strijken reusachtige bonussen op en de man en vrouw in de straat - letterlijk en figuurlijk -  worden de keien op gestampt.
Denk je, dat dat voor de bezorgers erg motiverend werkt?
De zakkenvullers boven in de top vullen hun zakken verder en die van de bezorgers worden steeds leger door steeds slechtere betaling.

En zou niet terzake doen?
Dat geloof je toch zelf niet, Patrick ???

Groeten,
Ruurd

Dat is nog geen reden om een ander zijn/haar spullen niet te behandelen zoals het hoort en waar je voor betaalt! TNT verzend o.a. pakketjes waarvan je mag verwachten en eisen dat ze het goed behandelen, gemotiveerd of niet.

Maar ik heb zeker geen slechte ervaringen met TNT: van de vele zaken die via MP ge- of verkocht zijn is er slechts 1 X een filtertje niet aangekomen. En zelfs dát kan buiten de schuld van TNT liggen ("is het wel verzonden?").
Bedrijven, zoals bijv. Camera.nu, verzenden hun producten deugdelijk verpakt. Bij particulieren kan dat anders zijn maar die zijn daar zelf verantwoordelijk voor (ik kreeg laatst een pakket, dat was zó goed ingepakt dat het uitpakken zo'n half uur duurde  ;) ). Maar ik kan echt niet klagen over Selektvracht (de bezorger hier), gelet op het aantal wat ik verstuurd en ontvangen heb is het een bijna 100% score! Die haal ik niet op mijn werk hoor!

En de vertraging is voor Bram is heel vervelend maar de tip om te weigeren was denk ik de enige goede. En ik las nog een goede tip (Frederik 9111): verzend je iets kostbaars maak er foto's van: voor de inpak en van de inpak zodat je kunt aantonen dat het in goede staat verzonden is. Na (goede) ontvangst kun je ze weer wegdoen!
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: bvds op 11 mei 2011, 14:57:10
Ik heb mijn K5 bij ten Velde/camera top 100 gekocht en die afgehaald, is bijna om de hoek voor mij. De 16-45 mm, moest besteld worden en die verzekerd laten verzenden (werd bij mijn verzoek expliciet benoemd), keurig afgeleverd.

Van al mijn bestellingen (ik ben lid van een niet nader te noemen boekenclub, koop vaak grootverbruik dvd's/cd's bij een (al jarenlang) vast adres en bestel regelmatig een cd uit USA via Amazon) is het maar een keer fout gegaan; een cd via Amazon kwam nooit aan. Amazon bood me een tegoedaccount aan voor een bestelling uit hun eigen assortiment, heel schappelijk ook al betrof het in feite een aanbieder via hen.

Met Cameranu.nl zojuist contact gehad; via Track&Trace gezien dat de bestelling bij hen terug was, eea gaat zich oplossen, Cameranu is hier voor verzekerd. Heb hen gedaviseerd dat nog eens expliciet op de site te vermelden (want reviews over dit bedrijf zijn goed, zowel op dit forum als overig) dat het om aangetekende en tevens verzekerde verzending gaat.

Bovendien vermeldt TNT dit op hun site:
(http://i55.tinypic.com/2yo5o5e.jpg)

groeten,
Bram
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: patrick91 op 11 mei 2011, 17:48:24
Corros heeft eigenlijk opgeschreven zoals ik het ook zie. Ook ik sta niet bovenaan overigens :)

Netjes Frederik! Was dat mijn 16-50? Hoeveel vergoeding heb je uiteindelijk gekregen en kon je daar de lens voor laten maken?

Ik heb overigens ook wel gruwelverhalen gehoord over pakjes die in de regen bij de voordeur zijn neergezet.. mijn 31 komt morgen op de zaak binnen :)
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: asplx op 11 mei 2011, 19:17:01
Citaat
Dat is nog geen reden om een ander zijn/haar spullen niet te behandelen zoals het hoort en waar je voor betaalt! TNT verzend o.a. pakketjes waarvan je mag verwachten en eisen dat ze het goed behandelen, gemotiveerd of niet.

Als je daarmee bedoelt: om opzettelijk Zo te handelenm, ben ik het met je eens

Maar ik kan mij heel goed voorstellen, dat als je jaren lang - soms met uitzicht op je pensioen - je benen onder je achterste uit hebt gelopen, om de klanten tevreden te stellen en daarbij de zakken te vullen van het management én daarbij het uitzicht op onslag  krijgt voorgeschoteld  van dat zélfde management, dat je daar een geestelijke dreun van krijgt, die weerslag heeft op de kwaliteit van jouw werk(zaamheden). Daar kunm je makkelijk geestelijk an onderdoor gaan en DUS lijdt je werk er onder. Met vervelende gevolgen voor de klant.
En zolang je blijft denken, dat met een ƒinanciële vergoeding af te kunnen doen, zal zo blijven.

En dát is, wat gaande is.
En om dan te zeggen: Het management hieeft hier niets mee van doen, die doorziet niet wat er al jaren binnen het postgebeuren aan de gang is. En niet alleen daar, trouwens.

Ja, het bedrijf maakt miljarden winst. Letterlijk over de ruggen van de bezorgers. Moeten we dar trots op zijn.
Naar mijn idee niet.
Zijn die bonussen dan verdiend? Zakelijk wel, menselijk niet.
Vandaar dat zeg: Laat dat management het werk zelf maar eens uitvoeren...
Daarna wil ik die zgn. managers nóg wel eens horen...  >:(

Ruurd
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: jjw op 11 mei 2011, 20:15:51
Er lopen er vast een paar rond bij TNT die (heel) veel verdienen, maar je moet natuurlijk ook niet denken dat er daar honderden mensen zitten die meer dan een ton per jaar verdienen. Zonder goede managers was het bedrijf waarschijnlijk al lang in de soep gelopen. Uiteindelijk bespaard een goede manager misschien wel veel meer dan hij kost. Daarnaast is het volgens mij zo dat er steeds minder normale post verstuurd wordt, daarmee voorkom je ook geen ontslagen, wellicht dat de pakketpost wel wat is toegenomen vanwege internetbestellingen. Dus als wij met zijn allen nou gewoon is meer post gaan sturen ;)
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: frederik9111 op 11 mei 2011, 22:18:41
Ik heb overigens ook wel gruwelverhalen gehoord over pakjes die in de regen bij de voordeur zijn neergezet.. mijn 31 komt morgen op de zaak binnen :)
DAT heb ik ook al meegemaakt. Enkele jaren geleden in dezelfde omstandigheden ook mijn FA31/1.8 ontvangen. Het doosje was doorweekt! Gelukkig had de verkoper de lens binnen de doos in een plastiek zakje gedraaid! Dikke oef!

Netjes Frederik! Was dat mijn 16-50? Hoeveel vergoeding heb je uiteindelijk gekregen en kon je daar de lens voor laten maken?
Neen, Patrick. Deze DA*16-50/2.8 kwam uit een set van een K-7, grip,flash, en 5 DA*'s die 'k destijds in Wallonië vond (verkoper stapte over naar Canon). Omdat ik toen al een 16-50/2.8 bezat, had ik 'm samen met een AF540FZG voor €750 (500+250) verkocht aan ReneM van het zusterforum (de rest heb ik gehouden).

De flits had de reis perfect overleefd, dus die wou René houden. De lens werd dus volledig gedekt door de €500 schadevergoeding. Nadat ik'm van René terug kreeg, heb ik 'm opnieuw in de kast gelegd, en daar ligt ze nog steeds. Je kan dus zeggen dat ik ze voor de (toen) correcte prijs (ondertussen is de 2dehandsprijs al wat gestegen) heb verkocht aan TNT, én ik heb er een gratis maar licht defecte ster aan overgehouden..
:-X :D

Op het beperkte zoombereik na is er verder niks mis mee. De belichtingswaarden worden perfect door gecommuniceerd en SDM werkt foutloos.
Als je de lens voorzichtig heen en weer zwaait hoor je een klein stukje kunststof migreren binnenin de lens. Wellicht is er dus ergens een heel klein stukje van de gekartelde zoomloop afgebroken. 't Is wellicht een kleinigheidje. Laten repareren ga'k zeker niet doen -> kost sowieso €250à300! En dan kan ik 't zelf beter. Ik heb de lens al es langs de mountzijde geopend, maar daar is niks te vinden. Wellicht zit het stukje plastiek dus gewoon achter de eerste lensgroep (tussen de 2 zoom tubussen). Gewoon even de filterring losdraaien en de eerste glasgroep verwijderen. Da's wellicht in een kwartiertje geklaard, maar zo'n delicate operatie voer je best uit in rustige en gecontroleerde omstandigheden (lees: als ik ooit es een dagje vrij heb ZONDER kinderen in de buurt).
:)
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: Edzo op 11 mei 2011, 22:30:56
DAT heb ik ook al meegemaakt. Enkele jaren geleden in dezelfde omstandigheden ook mijn FA31/1.8 ontvangen. Het doosje was doorweekt! Gelukkig had de verkoper de lens binnen de doos in een plastiek zakje gedraaid! Dikke oef!

Boffen dat Pentax WR objectieven heeft  :D :D

Boeken doen het minder goed weet ik uit ervaring. Er hebben er hier wat voor  de deur gestaan.......
En na 4 klachten is er inderdaad actie ondernomen.
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: asplx op 11 mei 2011, 22:32:41
Ja.... :cheer:

Het forum per post...
Goed idee...
JJW ;D

Maar dat er geen honderden veel vedienen, wil nog niet zeggen, dat die duizenden die op de keien gaan, met steeds meer zorgen aan hun hoofd en meer tegenzin aan het werk moeten.
En misschien hun foto-uitrusting, visgerei, caravan, huis of auto moeten verkopen.
En daar door ongewild méér in beslag worden genomen, dan goed is voor wie dan ook. En daardoor fouten maken of onverschillig worden...

Ruurd
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: EricR op 11 mei 2011, 22:41:34
Ruurd, de fouten worden niet gemaakt door TNT-bezorgers zelf meestal. Het zijn de bedrijfjes die tegenwoordig vaak worden ingehuurd door TNT om hun pakketjes te bezorgen waar het bij mis gaat. Of bij de sorteercentra waar het ook nog wel eens fout wil gaan.

De TNT-ers die lang meedraaien verstaan hun vak wel, maar op sorteercentra is het verloop hoog en niet ieder bezorgbedrijfje heeft capabel personeel in dienst.

Heb gelukkig in mijn wijk 1 vaste bezorger die werkt voor zo'n bedrijfje maar die jongen verstaat zijn vak zeer goed en kon ik wel eens 's avonds bellen om een pakketje alsnog af te leveren.

Qua verzending heb ik overigens meer foutjes meegemaakt dan met te ontvangen pakketten. Nationaal gaat het wel goed maar bij internationaal heeft TNT nu op net iets meer dan 20 pakketten al twee keer een fout gemaakt en alhoewel het op zo'n aantal wat vertekent vind ik bijna 10% foutenpercentage wel wat hoog. 1 keer een onvindbaar pakket dat nooit in hun sorteercentrum leek te zijn opgenomen en een andere keer een pakket dat ze niet naar de geadresseerde stuurden maar naar mij (de afzender). Beide keren wel goed gekomen maar als je pech hebt belandt zo'n pakket in het depot voor niet te bezorgen pakketten zonder dat ze er verder achter gaan om het alsnog te bezorgen of terug te zenden.
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: gnodde op 11 mei 2011, 23:09:05
Van mij is één keer een pakketje, dat vanuit Engeland naar mijn huisadres gestuurd was, terecht gekomen op een heel ander adres in een dorpje in Zuid Holland. Gelukkig was de (onrechtmatige) ontvanger van het pakket een eerlijk mens, en heeft hij het pakketje weer netjes doorgestuurd naar mij.
De adressering op het pakket was helemaal correct, incl. mijn postcode, dus waarom het pakket verkeerd bezorgd is.... ???

Verder heb ik echter alleen maar goede ervaringen met de pakketdienst van TNT.

Jan.
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: asplx op 11 mei 2011, 23:38:06
Citaat
en een andere keer een pakket dat ze niet naar de geadresseerde stuurden maar naar mij (de afzender). Beide keren wel goed gekomen maar als je pech hebt belandt zo'n pakket in het depot voor niet te bezorgen pakketten zonder dat ze er verder achter gaan om het alsnog te bezorgen of terug te zenden.

Ook die ervaring deel ik...  >:(
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: bvds op 12 mei 2011, 08:25:58
Iig is mijn bestelling weer onderweg en ga ik Track&Trace weer volgen

Postbezorging blijft een boeiend en interessant onderwerp, los van alle vervelende voorbeelden hier genoemd. Beroemd (broodje aap?) zijn natuurlijk brieven die na 50 jaar bezorgd worden.

Gek; nog nooit gehoord van een pakje waarin na 50 jaar een, weliswaar digitaal achterhaald, maar inmiddels mooi collectors item zich bevond..... ;D

Overigens heel wat anders; wij kregen jaren geleden het boekenpakket van onze oudste zoon nooit, bleek in de buurt te staan bij mensen, na 3 weken onverrichter zake zoeken dus boven water. Stressy want eerste jaar brugklas en echt niemand (post, postkantoren ter plaatse, het boekenverzendhuis) die wist waar het gebleven was. Nu had de bezorger dus ook geen briefje in de bus gedaan bij wie in de buurt het pakket was afgeleverd.

Dus we hebben met onze huidige TNT chauffeur heldere en goed lopende afspraken bij wie hij dingen aflevert als wij er niet zijn (en omgekeerd, voor wie we het willen aanpakken  >:( )

gr,
Bram
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: bvds op 12 mei 2011, 15:54:33
Binnen,

keurig op orde, ook laten weten aan Cameranu en mijn TNT chauffeur gezegd dat hij een pos. hoofdrol op het forum heeft; dat was ook wel eens leuk om te horen!

(http://i51.tinypic.com/16hjj2w.jpg)

gr,
Bram
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: JohnnieS op 12 mei 2011, 16:32:28
 :D :D :D
Dus voor deze keer"eind goed al goed :toppie:
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: Edzo op 13 mei 2011, 22:46:14
Veel plezier met je lens Bram!
En complimenten ontvangen is altijd leuk. Doorgaans horen mensen alleen de shit en nooit de positieve verhalen. Daarmee maak je mensen vaak erg blij.
Ik snap ook niet goed waarom we dat niet doen. Zo gaf ik op mijn werk iemand van een ander team een compliment en die was helemaal flabbergasted hierover.....
In mijn team zijn ze niet anders van me gewend, dus moet je ook wel weer voor waken  ;)
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: bvds op 13 mei 2011, 22:50:45
Hoi edzo,
thnx

en we gaan weer een praktijktestje doen nu ik J@@ps Slik statiefje heb aangeschaft
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=21093.0 (http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=21093.0)

aan J@@p zal het vast niet gaan liggen,

gr,
Bram
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: asplx op 13 mei 2011, 22:58:44
Gefeliciteerd, Bram.

En ga je nu met dat lensje op het statiefje van J@@Pie een scherpe foto maken van het objectief, dat je voor deze foto hebt gebruikt? ???

Veel plezier met je nieuwe speeltjes :cheer:

Groeten,
Ruurd
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: patrick91 op 13 mei 2011, 23:07:06
Ik doe een praktijktest .. komt een pakje aan via packs, nooit van gehoord.
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: bvds op 14 mei 2011, 12:59:47
@Ruurd
Citaat
En ga je nu met dat lensje op het statiefje van J@@Pie een scherpe foto maken van het objectief, dat je voor deze foto hebt gebruikt?


Ja lastig he als je de krant van eergisteren niet goed kunt lezen en maar moet geloven dat er een Tamron te zien zou zijn.....
Dit beter?

(http://i55.tinypic.com/2jfca4p.jpg)
Uit de hand/camera als jpeg....

die andere foto was met de M35/2.8, moet die scherp vereeuwigd?

@Patrick91
Citaat
Ik doe een praktijktest .. komt een pakje aan via packs, nooit van gehoord.
Wat heb je dan besteld; bloembollen in Azie?

gr,
Bram
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: asplx op 14 mei 2011, 14:14:13
Nou, deze foto is wel scherp, hoor,

Maar troost je: Bij mij gaat het ook wel eens mis.. :( :'(

Veel plezier er mee...
Ruurd
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: bvds op 14 mei 2011, 14:34:11
scherpstelling zo in de huiskamer non af met ouder glas gaat bij een snel genomen foto wel eens wat minder goed; was wel de bedoeling om alleen tamron dop scherp te krijgen en rest juist buiten de dof
plus dat dit een jpeg is met scherpte op 0

heb trouwens het idee (dit was een standaard verkleining door image resizer, zit onder mijn muisknop, de Tamron buiten met Photofiltre verkleind) dat het ene of andere programma ook andere resultaten geeft?

maar vooruit, het is za. middag:

(http://i52.tinypic.com/m924hk.jpg)

gr,
Bram
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: asplx op 14 mei 2011, 15:09:24
Aha.... :cheer:

je kunt het wel....
Zal de spanning van het moment en het nieuwe wel zijn geweest....

Groeten,
Ruurd
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: patrick91 op 14 mei 2011, 15:14:46
Bram,

Nee hoor, het is het pakje met de 50-135 en de 90 tammy.. een half uurtje geleden netjes bezorgd, aangetekend en keurig verpakt.
Overigens kies ik altijd voor aantekenen als ik zelf iets verstuur, het is 1,50 duurder ongeveer maar wel zo prettig, er is toch wat extra aandacht.

Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: bvds op 14 mei 2011, 15:44:33
Citaat
Aha.... je kunt het wel....

daar zijn de complimentjes waar Edzo het over had..., idd af-ende-toe kenikhetbestwel!

@Patrick: Tammy...Tamron Wynette ::) ?
veel plezier met vooral dat objectief! ik heb nummertje 515643, en jij?

groeten
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: patrick91 op 14 mei 2011, 20:18:46
Leeft die nog :)

503585
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: bvds op 14 mei 2011, 20:23:37
Virginia Wynette Pugh, known professionally as Tammy Wynette (May 5, 1942 – April 6, 1998) (wikipedia)
nee, dus......

met alle respect, maar het wat heb jij op je PC draadje loopt ergens anders....gelukkig
Titel: TNT update
Bericht door: JohnnieS op 8 juni 2011, 00:05:09
En ja hoor hier weer een gevalletje van diefstal door TNT personeel

Hallo
 
Ik keek gister bij tnt of het al bezorgd was, toen zag ik het onderstaande

ollo 1: 3SKR19844697   
Volgnummer:
Afmeting (lxbxh):
Gewicht (gr.):
Volume:
 1
450x345x85
650
13196
 
    03.06.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum04.06.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum06.06.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum07.06.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum 04.06.2011: Chauffeur is onderweg04.06.2011: Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender07.06.2011: Chauffeur is onderweg
 


->Geadresseerde<- was niet bekent op dit adres, schijnbaar is hij geweigerd,  dus ik hoop dat ik hem terug krijg.
 




Hallo
 
Niet zo leuk voor u, maar zeker niet voor mij !!!
Ik heb net het doosje terug ontvangen, de inhoud is eruit, de doos is met vreemd plakband dichtgeplakt.
Het doosje zat in een groter doosje.
Ik maak nu gelijk het geld naar u over en ga bij de TNT verhaal halen.
 
Excuus, dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Onderstaand bewijs van terugboeken.
gegevens transactie afgeboekt bedrag EUR -30,00
boekdatum 07-06-2011
naam tegen rekeninghouder JohnnieS
tegenrekening 13.77.74.435
omschrijving 13.77.74.435 J.P.P. Schlenter terugboeking statief gondel na Diefstal TNT.

 
Titel: Re:TNT update
Bericht door: RonHendriks op 8 juni 2011, 01:45:58
Begrijp ik goed dat je iets verkocht hebt? Pakje weg en dat je het geld ook weer hebt overgemaakt terug naar de verkoper, waardoor jij dus zonder product en zonder geld zit? :(

Das nie zo mooi.
Titel: Re:TNT update
Bericht door: JohnnieS op 8 juni 2011, 11:51:28
Begrijp ik goed dat je iets verkocht hebt? Pakje weg en dat je het geld ook weer hebt overgemaakt terug naar de verkoper, waardoor jij dus zonder product en zonder geld zit? :(

Das nie zo mooi.

Nee gekocht, een statiefgondel via Marktplaats, tenminste dat was de bedoeling.
De bezorger van TNT kon zogenaamd mijn adres niet vinden,dus heeft hij de spulletjes uit het pakje gehaald,
en de beschadigde doos met bruin plakband weer in een andere doos gestopt en terug gestuurd naar de verkoper.
Ik had dat gezicht wel eens willen zien,Hij kreeg een leeg pakje terug wat hij zelf zeer goed had verpakt.
Hij heeft het geld wat ik had overgemaakt meteen retour gestort.
En er wordt werk van gemaakt om dit soort problemen met de directie van TNT aan te kaarten.
Kortweg gezegd, er verdwijnen nog veel te veel spulletjes bij TNT >:( >:( >:(
Titel: Re:TNT update
Bericht door: J@@P op 8 juni 2011, 12:02:54
Pfff, dit is even schrikken. Ik verstuur zeer regelmatig spullen die ik via MP verkocht heb en laat ook dingen toesturen. Maar dit is wel het schrikbeeld van iedere (ver)koper. Terecht dat dit aangekaart wordt en dat het hoog opgespeeld wordt. Gelukkig dat je verkoper je geld direct teruggestort heeft, dan heb je er in ieder geval zelf de rust van dat je niet iets via een oplichter hebt proberen te kopen.
Om deze reden zet ik ook altijd m'n postcode en huisnummer op het pakketje zodat het altijd terug te bezorgen is. Maar de combinatie van "adres niet kunnen vinden" en "lege doos retour" is wel erg verdacht.....

Groeten,
J@@P
Titel: Re:TNT update
Bericht door: Kirsten op 8 juni 2011, 12:53:45
huh? wat nou, een adres niet kunnen vinden als KOERIER?  :rofl2:

Tenzij de koerier in kwestie enkel Arabisch lezen kan of blind is, is het toch niet logisch wat er achter het verhaal zit?
Hoe moeilijk kan het zijn om een straatnaam + huisnummer te lezen?

en dan open je het pakketje maar in de hoop dat je zo het adres zal vinden? raar...
Wij (heb ooit nog als koerier gewerkt bij DHL) mochten ook pakketjes openen onder bepaalde voorwaarden
maar nooit omdat we een adres niet vonden. Enkel wanneer er bijvoorbeeld verdachte goederen inzaten
zoals cash geld, juwelen, drugs, pornografisch materiaal, etc.

Maar koeriers zijn ook niet meer wat ze ooit waren, de werkdruk is immens hoog en dat brengt vaak veel stress mee
waardoor ze maar wat aan lullen.  :(

In ieder geval fijn dat je je centjes hebt teruggekregen van de verkoper!  :good:
Titel: Re:TNT update
Bericht door: Snipes op 8 juni 2011, 13:27:21
Weet niet of het veel uitmaakt, maar voor een paar euro meer kun je een pakketje aangetekend laten versturen!
Titel: Re:TNT update
Bericht door: Klaas op 8 juni 2011, 14:16:26
Er staat : " geadresseerde niet bekend op dit adres "

Dat is volgens mij heel wat anders dan: adres niet te vinden

Goed lezen is soms ook een kunst op fora !


@Johnnie
maar wel een raar verhaal. kan het zijn dat medebewoners of een bezoeker die de deur opende ten onrechte pakketje geweigerd hebben in ontvangst te nemen?
Titel: Re:TNT update
Bericht door: asplx op 8 juni 2011, 16:38:06
Dan nóg is het vreemd, dat het pakket is leeggehaald en in een andere doos is gedaan.
Titel: Re:TNT update
Bericht door: Albert op 8 juni 2011, 21:02:38
Wat er ook vaak gebeurd, ook hier in Portugal, dat ze weinig tijd hebben of het adres niet snel kunnen vinden, of uit de route ligt.
Dan zetten ze er maar iets op als "niet thuis" "pakket geweigerd" en meer van dat soort truckjes.

 
Met vriendelijke groet,
Albert
Titel: Re:TNT update
Bericht door: JohnnieS op 9 juni 2011, 00:16:08
Er staat : " geadresseerde niet bekend op dit adres "

Dat is volgens mij heel wat anders dan: adres niet te vinden

Goed lezen is soms ook een kunst op fora !


@Johnnie
maar wel een raar verhaal. kan het zijn dat medebewoners of een bezoeker die de deur opende ten onrechte pakketje geweigerd hebben in ontvangst te nemen?

Om het even te verduidelijken,ik laat alle post en pakjes bij mij op het werk afleveren.
Het bedrijf is overal bekend.
Ik schrijf altijd duidelijk de naam en afdeling waar het naar toe moet.
aangetekend of niet maakt niks uit, ze kunnen alle pakjes volgen via die code, track en nog wat.
En als zo'n malloot dan durft te zeggen geadresseerde niet bekend op dit adres,dan hoort die dit soort werk niet te doen.
Ik wil via TNT die Halve garen even spreken,die zoiets durft te vertellen,het begint bij mij nu ook langzaam aan te borrelen,en mijn handjes beginnen ook al te jeuken, dus wacht ik de reactie van de directie van TNT even af. >:( >:(
Dus vanaf nu worden er  Foto's gemaakt met iets te verzenden,zal ook de verkopende partij waarschuwen om alle verpakkingsdetails vast te leggen met Foto's dit als bewijs voor verdere acties.
 
Titel: Re:TNT update
Bericht door: asplx op 9 juni 2011, 00:18:41
OEIOEI.... Dát wordt een spannende reportage....

Wie deed er op  't forum ook alweer 112-fotografie?
Grijp je kans...  :D :D
Titel: Re:TNT update
Bericht door: JohnnieS op 10 juni 2011, 00:09:35
Er wordt aan gewerkt ;) ze kunnen daar ook nog niet eens goed lezen,Zending beschadigd??? nee mens Gestolen!!!
Ik zal doorgaan met dit probleem totdat ik die halve garen van een bezorger heb gesproken >:(

Geachte heer

Hartelijk dank voor uw reactie. Uit uw bericht begrijp ik dat de door u verzonden zending niet in goede staat is afgeleverd bij de geadresseerde. Ik vind het vervelend dat de zending beschadigd is aangekomen en bied daarvoor mijn excuses aan. Graag ontvang ik van u meer informatie.
Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen, ontvang ik graag de naam, adres- en contactgegevens van de geadresseerde. Met deze gegevens kan ik uw klacht bespreken met de leidinggevende van de bezorger.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

*******KNIP********
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten

www.postnlpakketten.nl/

[admin]Naam verwijderd. Je kan niet zomaar namen van anderen op het forum gooien, zonder hun toestemming. [/admin]
Titel: Re:TNT update
Bericht door: Snipes op 10 juni 2011, 07:43:58
Zal wel een standaard formatje zijn!
Titel: Re:TNT update
Bericht door: The_King op 10 juni 2011, 10:22:39
Die bezorger krijg je echt niet te spreken. TNT zal (zeer terecht) deze werknemer afschermen tegen boze en/of onredelijke klanten. Daar hebben ze een service afdeling voor die getraind is en ervoor betaald wordt. En de directie krijg je ook echt niet te spreken. TNT heeft 155.000 mensen in dienst, 26.000 voertuigen en 48 vliegtuigen. En een omzet van ongeveer 11.000.000.000 euro. En jij denkt dat ze ook maar enigsinds wakker liggen van een gestolen pakketje van drie tientjes? Waarschijnlijk storten ze het geld op de rekening van de verkoper en daarmee is de kous gewoon af. En als je in de tijd die je van plan bent erin te steken een krantenwijk gaat lopen kan je waarschijnlijk drie van die gondels kopen, dus waar hebben we het over?
Titel: Re:TNT update
Bericht door: joostdh op 10 juni 2011, 10:27:47
Dat het pakketje is opengemaakt is toch een misdrijf of ben ik nou gek?
Titel: Re:TNT update
Bericht door: The_King op 10 juni 2011, 10:29:43
Diefstal ook. Persoonsgerichte correspondentie openbaar maken zonder toestemming van de auteur overigens ook.
Titel: Re:TNT update
Bericht door: JohnnieS op 10 juni 2011, 11:38:04
Dat het pakketje is opengemaakt is toch een misdrijf of ben ik nou gek?


nee helemaal niet , het sleutelwoord is diefstal, en daar gaat het hier om.
Dit geval staat niet op zich zelf,er verdwijnen teveel pakjes bij TNT
En even ter verduidelijkheid, en zijn ook nog andere bedrijven die aan bezorging doen.
Negatieve reclame zijn ze blij mee bij TNT geloof me maar.
Je kunt ook je hoofd in het zand steken en er niks mee doen,Fout ik maak er werk van .
Dit heeft met Geld niks te maken ,het gaat om Service die niet goed is gedaan. >:(
En niet zo hoog van de toren blazen met hun slogan" Sure we Can!!!

JohnnieS
Titel: Re:TNT update
Bericht door: newmikey op 10 juni 2011, 12:02:50
Dit geval staat niet op zich zelf,er verdwijnen teveel pakjes bij TNT

Baseer je dit ergens op of ben je gewoon heel erg pissed off? Ik heb vroeger bij UPS gewerkt, kregen we ook wel van dat soort klachten - bleek bijna altijd aan fraude door verzender/ontvanger te liggen of aan de "geef maar, ik woon hier"-truc. Dat gaat zo:

Bezorg komt met pakje naar voordeur lopen, heeft deur nog niet bereikt of z.g bewoner/buurman/zoon/dochter loopt op hem af en zegt "geef maar, ik zet het wel even in de gang".

Ik vindt je uitspraken erg heftig en grenzen aan smaad/laster...
Titel: Re:TNT update
Bericht door: The_King op 10 juni 2011, 12:09:19
Je kunt ook je hoofd in het zand steken en er niks mee doen,Fout ik maak er werk van .

Van wat? Van jou is niet gestolen, alleen van de verkoper/verzender. En die heeft jou netjes je geld terug gegeven.
Titel: Re:TNT update
Bericht door: J@@P op 10 juni 2011, 12:50:40
Van wat? Van jou is niet gestolen, alleen van de verkoper/verzender. En die heeft jou netjes je geld terug gegeven.

Dat is de vraag, er was een deal, het was betaald, dus zonder dat ik weet hoe dit precies juridisch zit klinkt dit mij toch in de oren als dat het het eigendom van JohnnieS was geworden. Dat de verkoper uiteindelijk zo goed is geweest het geld retour te zenden is daarbij erg netjes van de verkoper. Die zit nu zonder geld en zonder spullen....

Groeten,
J@@P
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: Vulcan op 10 juni 2011, 13:10:53
Vervelend verhaal!  :(
Laat onverlet dat ik dit topic in het reeds bestaande TNT-perikel topic heb samengevoegd.
Ook heb ik in de posting waarin een mail van TNT wordt weergegeven de naam van de medewerker verwijderd. Reden lijkt mij duidelijk!
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: Rugzak op 10 juni 2011, 13:59:19
Ik heb ook zo'n gevalletje gehad met TNT.

Pakje vertsuurd, gezien dat ze dat er een barcode opkwam, gescand, bonnetje gehad met track en trace nr.
Pakketje nooit aangekomen, navraag gedaan.
Pakje was nooit aangeboden volgens TNT. Heb zelf gezien dat alles bij het aanbieden goed is gegaan.
Heel veel en langdurige correspondentie gehad, pakketje nooit boven water gekomen.
Aangifte van dieftsal gedaan bij politie: u bent al de zoveelste werd er gezegd.
Weer een aangetekend schrijven gestuurd, ( anders geven ze weer aan dat ik niet geschreven heb) en terugbetaling van verzendkosten en waarde geeist.
Uiteindelijk alleen de verzendkosten retour gehad omdat ze het pakketje niet bezorgd hadden moesten ze wel.

Kortom: schade maar voor eigenrekening genomen.
Elke poging tot verder verhaal kan je wel vergeten.
In hun verkoopvoorwaarden hebben ze het helemaal juridisch afgedekt.

Dus alles gaat hier nu via DHL, en is nog goedkoper ook.

Eric
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: JohnnieS op 11 juni 2011, 01:19:10
Baseer je dit ergens op of ben je gewoon heel erg pissed off? Ik heb vroeger bij UPS gewerkt, kregen we ook wel van dat soort klachten - bleek bijna altijd aan fraude door verzender/ontvanger te liggen of aan de "geef maar, ik woon hier"-truc. Dat gaat zo:

Bezorg komt met pakje naar voordeur lopen, heeft deur nog niet bereikt of z.g bewoner/buurman/zoon/dochter loopt op hem af en zegt "geef maar, ik zet het wel even in de gang".

Ik vindt je uitspraken erg heftig en grenzen aan smaad/laster...

Als eerste, nee ik ben niet pissed off.  UPS Uw pakje spoorloos :D :D of DHL doe het langzaam  :D :D :D  (Geintje)
Bij ons op het bedrijf moet altijd getekend worden ,voor alle inkomen goederen,ook pakjes van TNT, DHL, UPS,
Er wordt niet zomaar iets aan een vreemde gegeven,de bezorgers weten precies bij wie zij moeten zijn!
Zo kunnen ze altijd controleren of er een bepaald onderdeel binnen is gekomen.
Dus geen bewoner/buurman/ zoon /of wat dan ook het is dezelfde persoon die de paketten in ontvangst neemt.
De bezorger waar het om gaat is helemaal niet op het terrein geweest,dus conclusie???
Eens kijken als jij een nieuwe K5 hebt besteld met een paar dure primes, en betaald en hij komt nooit aan , Ja? en dan.
Een lege doos,in een doos, wauw dat wordt kicken.
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: Snipes op 11 juni 2011, 06:48:36
Moet zeggen dat het hier ook zo gaat, en dat is toch een bezorger van de TNT. Hij weet precies wie we zijn ;) en hij weet ook dat hij een pakje bij de buren mag afgeven. Als hij dat doet zit er ook netjes een briefje in de bus, met het huisnummer erop van degene waar hij dat pakketje heeft afgegeven. Er wordt overigens niet voor getekend, tenzij het aangetekend verstuurd is. Tot nu toe gaat het gelukkig altijd goed*klopt af*!
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: JohnnieS op 11 juni 2011, 14:16:24
Ik zeg ook niet dat het allemaal rotte appels zijn, de meeste oudere Postbezorgers zijn Toppy :good: :good:
Maar sinds de bezuinigingen aan de gang zijn en de oudere mannen van TNT het veld moeten ruimen voor wat minder gemotiveerde krachten,tja dan krijg je dit soort acties.
Op weg van A naar beter verdwijnt een besteld item,waarheen??? wie zal het zeggen, Untraceable?
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: patrick91 op 11 juni 2011, 14:27:18
Wij merken hier trouwens met de normale post van tnt post dat er 1 keer in de week wel post bijzit welke niet voor ons is. Andersom gebeurd het ook dat van ons post bij de buren komt, na 22:00 uur komt er geen postbode meer aan de deur maar wel post dus.
Titel: Re:TNT-postpakket bezorging perikelen
Bericht door: JohnnieS op 14 juni 2011, 20:32:42
ja"er wordt nog steeds aan gewerkt  14-06-2011 mailtje  :good:

Maar ze zijn wel wat dingetjes door elkaar aan het gooien.
Ik heb het Pakketje nooit gezien. :D :D :D

Geachte heer Schlenter,

Hartelijk dank voor uw reactie. U heeft een klacht over uw pakket met verzendcode 3SKR19844697 , deze heeft u retour ontvangen en de inhoud ontbreekt. Graag leg ik uit wat ik voor u ga doen.  

Ik heb een melding hiervan gemaakt naar mijn collega's van de afdeling onderzoeken. Zij zullen binnen 13 werkdagen contact met u opnemen hierover. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,