Hallo allemaal,
Ik las een tijdje geleden een topic van iemand die binnen de garantie zijn 'shake reduction'-knopje had laten vervangen, iets dat gratis is gebeurd.
Bij mij is hetzelfde gebeurd, alleen was mijn K10 al buiten de garantie (½ jaar). Omdat ik toch deze knop weer functioneel wilde hebben en omdat ik het idee had dat de AF niet geheel klopte ben ik teruggegaan naar KE, waar ik deze camera aangeschaft heb.
Het verhaal aldaar verteld en na een beetje doorzeuren (in de trant van: 'ik heb de camera bij uw bedrijf gekocht en daarme gaat u een overeenkomst met me aan een product te leveren dat gezien de prijs niet na 1½ jaar niet spontaan uit elkaar dient te vallen') was KE bereid bij de Beukelaer na te gaan of dit onder coulance kon gebeuren (coulance is in mijn ogen vaak een mooi woord voor: "we doen het wel omdat we er niet onderuit kunnen maar we willen geen jurisprudentie scheppen", verzekeringsmaatschappijen zijn hier ook erg goed in).
Camera op 02-02-2009 achtergelaten en een paar dagen later kreeg ik bericht dat de Beukelaer bereid was dit onder coulance te doen en is deze naar de Beukelaer gegaan voor reparatie.
Op 13-02-2009 kreeg ik het bericht dat de camera gemaakt was + de AF nagezien en deze opgehaald kon worden bij KE.
Al met al dus zeer snelle service voor een mooi bedrag (€0,-).
(http://img135.imageshack.us/img135/7568/radarej3.jpg)
Mijn nominatie gaat naar KE en de Beukelaer.
Groeten, John.
Inderdaad hoort een knop er niet zo snel af te vallen.
Ik denk dat ze er bij Pentax ook over nagedacht hebben, ik heb pas, mede omdat ik niet zonder body wil zitten een K20 aangeschaft en daar hebben ze de SR-knop net iets anders gepositioneerd, zodat bijvoorbeeld bij het in je tas doen de knop niet ergens aan kan blijven hangen:
(http://img5.imageshack.us/img5/5718/67371635le2.jpg)
Groeten, John.