Het Nederlandstalig Pentaxforum
Algemeen => Algemene discussie => Topic gestart door: Johan op 3 december 2007, 21:50:40
-
heeft iemand ervaring met de service van pentax?heb namelijk mijn toestel stuk.(de e knop draait zwaar,voor het instellen van de diafragma en gevoeligheid.)dus zal wel een paar weken zonder zitten. :(
-
Ik heb nog niet zo lang gelden mijn FA 80-320 laten repareren. De AF werkte niet en diafragma verscheen niet. Bleek bij nazoeken een bekend probleem. Ik heb bij Pentax Nederland gevraagd waar ik mij lens voor reparatie kon aanbieden, te vinden via hun website.
Bleek dat ik de lens bij een officiele dealer voor reparatie kon aanbieden, in dit geval mijn fotozaak waar ik mijn K10 had gehaald.
Reparatie heeft ca 4 weken geduurd, was zelfs al aangegeven toen ik de lens aanbood.
Hoop dat je snel geholpen wordt.
grtz, Andre
-
ja, hij is terug!vrijdag werd ik gebeld. dus zaterdag direct maar opgehaald.'s avonds kom ik er achter dat er dat de foto teller op 100-9774 staat!en bij inlevering op 100-5592.dus in 3 week dik 4000 foto's gemaakt? :o
dus morgen maar even weer terug om verhaal tehalen.kijken wat ze zeggen.
-
31 oktober mijn IF-ED 300mm ter reparatie aangeboden,handmatige scherpstelling werkte niet meer. Van dealer naar Belgie en vandaar naar Duitsland.
Handig is wel dat je meteen weet wat zoiets gaat kosten,kun je wat sparen.
Het objectief is nog niet terug overigens.
-
ja, hij is terug!vrijdag werd ik gebeld. dus zaterdag direct maar opgehaald.'s avonds kom ik er achter dat er dat de foto teller op 100-9774 staat!en bij inlevering op 100-5592.dus in 3 week dik 4000 foto's gemaakt? :o
dus morgen maar even weer terug om verhaal tehalen.kijken wat ze zeggen.
Ik denk dat je niet je eigen toestel hebt terug gekregen.
Heb je het serienummer nog ergens (opgeschreven of de originele doos bewaard)?
greetz
-
ja, het serie nummer komt overeen met dedoos.bij de winkel konden ze me ook niet vertellen hoe het zat.dus heb een mail naar de importeur gestuurd.afwachten wat zij te vertellen hebben.
-
Ja, ik ben ook wel benieuwd naar een verklaring.
Blijft vreemd natuurlijk.
greetz
-
er zit wel een nieuwe firmware 1.30 op.zouden ze dat, van een ander toestel met de teller op 9770 op die van mij hebben gezet?nou ik wacht wel af.............................
-
Ik denk dat dat twee losstaande zaken zijn: het is niet ongebruikelijk dat er als service de nieuwste firmware op wordt gezet...
Ben overigens wel benieuwd naar de verklaring: een heel nieuw binnenwerk omdat een wieltje stroef draait lijkt me onwaarschijnlijk, maar goed, niet onmogelijk...
Keep us informed!
-
Dat is wel vergezocht allemaal. Wisten jullie dat de camera standaard het nummer van de laatste foto op de SD card automatisch overneemt? Dat is ook de reden dat mijn nagelnieuwe K10D automatisch naar ca. 6000 sprong toen ik de card van mijn voormalige *ist DS erin stopte. ;)
Het werkelijke aantal opnamen dat de camera heeft gemaakt zou ook ergens in de EXIF moeten staan. Kijk daar maar eens naar.
-
Probeer het eens via Haspel Camera Service in Rotterdam, is gecertificeerd reparateur voor oa Pentax, snel en eerlijk oordeel (wel kosten aan verbonden), en goede communicatie.
-
31 oktober mijn IF-ED 300mm ter reparatie aangeboden,handmatige scherpstelling werkte niet meer. Van dealer naar Belgie en vandaar naar Duitsland.
Handig is wel dat je meteen weet wat zoiets gaat kosten,kun je wat sparen.
Het objectief is nog niet terug overigens.
Vandaag het objektief mogen ophalen. Scherpstelmechanisme vernieuwd en €120 lichter. Met 6 mnd garantie.
(http://i223.photobucket.com/albums/dd259/pentapim/300-1.jpg)
-
Vandaag het objektief mogen ophalen. Scherpstelmechanisme vernieuwd en €120 lichter. Met 6 mnd garantie.
Dat is een hele nette servicetermijn als je bedenkt dat er redelijk wat feestdagen zaten tussen moment van inleveren en vandaag...