Auteur Topic: aperture - nederlands ?  (gelezen 2631 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wim

  • Gast
Re: aperture - nederlands ?
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2009, 10:48:52 »
sinds kort is lightroom 2 in het nederlands leverbaar, is ook een trial van beschikbaar.
gr. Wim

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: aperture - nederlands ?
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2009, 10:48:52 »

wiwa

  • Gast
Re: aperture - nederlands ?
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2009, 10:45:07 »
dank u Joco

Offline Joco

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 191
  • Geslacht: Man
  • al doende leert men
    • los gestort
Re: aperture - nederlands ?
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2009, 20:42:17 »
Hallo Wiwa,

Bij mijn weten is er geen Nederlandse versie. Ik heb zelf de Engelse en het is mij persoonlijk om het even; de termen kende ik al vrij snel.

Ik vind Aperture behoorlijk intuïtief, zeker ten opzichte van Lightroom (maar dan zijn ook andere meningen over :-) ), het is een soort iPhoto plus. Er zijn een heleboel instructiefilmpjes te bekijken op apple.com, daar heb ik ook veel aan gehad.

Grote voordeel ten opzichte van Photoshop is dat je foto's kan bewerken zonder te hoeven opslaan. Je kan experimenteren wat je wil, het origineel blijft gewoon bewaard. Bovendien is handig dat je je foto's eenvoudig kan organiseren, je hoeft geen mappen op de harde schijf aan te maken of bestanden te hernoemen ofzo.

Vanzelfsprekend kan je in PS veel meer qua bewerken, maar alle zaken die je nodig hebt om een foto optimaal te krijgen zijn Aperture/Lightroom aanwezig (levels, witbalans, sharpenig, stof weghalen, croppen enzovoort enzovoort.

Succes ermee en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Groet, Hans
K10D, 1*K, 2*DA, 3*FA, 4*A, Meyer 135 2.8 Orestor, Accura 135 2.8 Supertel

Ik zoek nog de 85 en 105mm Accura Supertel

wiwa

  • Gast
aperture - nederlands ?
« Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2009, 00:40:56 »
ik heb gisteren aperture trial gedownload.
bij de trial kon ik maar kiezen uit een drietal talen.  heeft de betaalde software een nederlandse versie??
bestaan er online cursussen om fotobewerking te leren?

groetjes

wiwa
 ::) :-* ;D