Auteur Topic: Foto verbeteren?  (gelezen 1789 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #26 Gepost op: 8 mei 2014, 16:31:23 »
+1 (post van Kees SC)

En nog één ding: "schreeuwen"(extra grote letters of allemaal hoofdletters) zoals in Reactie #14 wordt hier niet op prijs gesteld.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Foto verbeteren?
« Reactie #26 Gepost op: 8 mei 2014, 16:31:23 »

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #25 Gepost op: 7 mei 2014, 08:01:29 »
Je kan als mod niet alles volgen, en ik heb dit topic dan ook enkel in het eerste (nog aardige) gedeelte gevolgd. Maar nu voel ik me toch geroepen om ook een reactie te geven.
Dit forum is niet bedoeld om allerlei zaken uit te vechten, het is wel bedoeld om elkaar kritiek, tips, hulp etc. te geven. Kritiek op foto's maar wat mij betreft ook op andere vlakken. Wel altijd netjes en met respect voor elkaar en elkaars mening.

Nou is het probleem van geschreven tekst altijd dat het anders kan overkomen dan bedoeld. Daar moet je voor waken en dat is lang niet voor iedereen weggelegd. Journalistiek/tekstschrijven is niet voor niets een vak! Houd ten alle tijde rekening met verkeerde interpretaties en gevoeligheden.

In dit onderhavige geval denk ik persoonlijk dat het niet zo handig/netjes is om binnen 2 dagen terug te komen om een eerder verzoek ("Hallo, ben je er nog?"). Iets meer tijd geven voor een reactie zou niet misstaan, dit komt drammerig over. Ik zeg met opzet "komt drammerig over" omdat het wellicht helemaal niet zo de bedoeling is. Maar netjes.... :-\ Je zou het veel beter via een PB kunnen afdoen.
De reacties die er op volgen zijn vervolgens doorspekt met allerlei gevoeligheden wat de discussie weer niet ten goede komt. En daar schaar ik ook de een na laatste reactie onder. Verwijzingen naar een 2tje achter een naam en het regelmatig gebruiken van het woord "weer" werken als olie op het vuur. De suggestie van PB's deel ik, al gelden ook daar dezelfde fatsoensregels!
Mijn conclusie: de randzaken zijn hiermee wel gezegd en we gaan weer terug ON TOPIC! En hou het leuk, want 95% van de tijd gaat het hier prima op het forum!

newmikey2

  • Gast
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #24 Gepost op: 6 mei 2014, 22:38:22 »
 :-X

Offline KDJ-FOTOGRAFIE

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #23 Gepost op: 6 mei 2014, 22:26:25 »
Ik neem aan dat het privé bericht met toestemming geplaatst is?
Meer woorden wil ik er maar niet aan vuil maken meer. Genoeg gezegd lijkt me.

Genoeg gezegd en toch moest je nog wat zeggen, Edzo.

Arie schrijft wat op en vraagt om nog een gunst om een foto te bewerken en gelijk komen jullie er boven op, als Bob dit niet wil komt hij er zelf wel mee..maar nee newmikey2 moet zonodig er wat van zeggen...heeft niet voor niets een nummer 2 achter zijn naam.

joostdh vind het nodig om te vertellen dat het hier niet de juiste plek voor fotobewerkingen, klopt joostdh daar hebben we mods voor die daar iets van kunnen zeggen, heb jij tekst gezien van een mod met de woorden dat het hier niet mag ?....ik niet...  VanMar moet ook zo nodig iets zeggen, tja kan er nog wel bij, VanMar verteld zomaar dat Bob er veel tijd in heeft gestoken...nu blijkt uit woorden van Bob zelf dat het maar 5 minuten werk was.

Edzo doet ook nog eens een duit in het zakje, hij is het weer met Mike eens waarop newmikey2 er ook weer aankomt. OudjesEric begrijpt ik dan weer het beste met andere woorden dat geschreven teksten ook verkeerd kunnen worden gelezen, dat klopt want je leest het hoe je het lezen wilt, er zit bij tekst geen emotie of iets dergelijks.

newmikey2 komt op 5 mei hier nog eens terug met de woorden 'ik reageer dan ook maar verder niet op je" maar eindigt nog wel even met de zin 'PS: erg lullig trouwens om wel Bob's antwoord maar niet je eigen opmerking naar hem te plaatsen' ...Als Bob er moeite mee heeft dat zijn mail hier staat dan komt hij er zelf wel mee,

6 mei, en daar hebben we Edzo weer die eindigt met de zin 'Meer woorden wil ik er maar niet aan vuil maken meer. Genoeg gezegd lijkt me'  man houd je dan stil en komt dan niet terug wat gaat ons dat nu aan of het bericht wel of niet met toestemming is geplaatst, als Bob het niet leuk vind komt hij er zelf wel mee.

Ik ben iemand die zowel hier als elders op internet zelden op dingen ingaat of een discussie aangaat, maar jongens jongens dit gebeurd hier toch regelmatig, en vaak zitten er weer de zelfde personen bij.

Ik ben het 100% met Arie eens, zijn woorden waren nog niet koud en hij kreeg van alles over hem heen, ik zag het kwaad er ook niet in, maar nee hoor er zijn anderen die willen vertellen wat Arie eerst had moeten doen.

Jammer jammer dat het hier af en toe zo gaat, op elke forum gebeurd wel wat maar hier is het af en toe wel raak hoor. jullie moeten eens wat vaker via pb iemand benaderen mocht je ergens niet mee eens zijn, en niet zo nodig alles via openbaar op het forum doen, is voor het forum beter.. Als iemand op dit forum een mooie foto plaats wordt het het misschien 100 keer bekeken soms zelf 200 keer en enkele keer zelf iets meer, MAAR als er ergens op dit forum een discussie plaatsvind dan schieten de aantallen omhoog. kijk eens bij de vreemdgangers board vanaf januari 2014 tot nu  toe is dit topic het beste beken topic [388 keer gelezen]...geen goed teken.

Ik ben het dan ook helemaal eens met de woorden van Bob zelf..

Mbt tot alle opmerkingen. Ik heb mezelf er in het verleden ook wel eens druk over gemaakt.
Met geschreven tekst lijkt het af en toe wel of alles verkeerd geintepreteerd moet worden.
Het beste is niet reageren. Helaas zijn er altijd wel een paar mensen die schijnbaar zelf geen fouten maken maar ieder ander alles in het gezicht moeten wrijven.
Hier door ben ik van enthousiast forum lid helaas ook maar slapend geworden om zo af en toe te kijken.


En verder wens ik iedereen veel plezier met het foto's maken  ;)  groet Kees de Jong.
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2014, 22:32:38 door KDJ-FOTOGRAFIE »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #22 Gepost op: 6 mei 2014, 21:06:01 »
Ik neem aan dat het privé bericht met toestemming geplaatst is?
Meer woorden wil ik er maar niet aan vuil maken meer. Genoeg gezegd lijkt me.

newmikey2

  • Gast
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #21 Gepost op: 5 mei 2014, 19:58:35 »
Géén idee waarom je hier een PM'etje post van een week na mijn bericht nadat je hier een hele discussie heb gevoerd. Ook géén idee wat je daarmee wilt zeggen. Ik reageer dan ook maar verder niet op je, dat lijkt me stukken beter voor ons allebei.

PS: erg lullig trouwens om wel Bob's antwoord maar niet je eigen opmerking naar hem te plaatsen.

Offline Adrie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 101
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #20 Gepost op: 5 mei 2014, 19:24:23 »
Adrie, mèt alle respect maar:
1) Je had Bob wel even kunnen bedanken (al meteen nadat hij zijn eerste bewerking postte) - dat lijkt me eigenlijk vrij normaal
2) Je vroeg om "quick and dirty" maar inmiddels wil je graag dat iemand in opdracht werkt naar instructies van een derde persoon - misschien wat meer dan je automatisch zou mogen verwachten op een forum

Slechts mijn mening hoor en je mag deze geheel negeren maar als ik Bob was geweest, was ik inmiddels afgehaakt.


Lees onderstaande eens rustig door! : :D


Berichten
Offline Bob

    Super Pentaxian
    ***
    Berichten: 1879
    Geslacht: Man
    Beauty is in the eye of the beholder!
        Bekijk profiel
        Persoonlijk bericht (Offline)

Re: Fotobewerking
« Verzonden aan: Adrie Gepost op: 1 mei 2014, 22:54:06 »

    Reageer
    Citaat
    Verwijder

Hoi Adrie,

Ik ben door drukke werkzaamheden de laatste tijd weinig op het forum geweest.
Het was maar 5 minuten werk dus ik wil er echt nog wel een keer naar kijken hoor.
Alleen wordt het dan wel ergens volgende week.

Mbt tot alle opmerkingen. Ik heb mezelf er in het verleden ook wel eens druk over gemaakt.
Met geschreven tekst lijkt het af en toe wel of alles verkeerd geintepreteerd moet worden.
Het beste is niet reageren. Helaas zijn er altijd wel een paar mensen die schijnbaar zelf geen fouten maken maar ieder ander alles in het gezicht moeten wrijven.
Hier door ben ik van enthousiast forum lid helaas ook maar slapend geworden om zo af en toe te kijken.

Naar mijn mening is het leveren van opbouwende kritiek (waar het beter kan zeker zeggen) altijd een goede zaak zonder oog te verliezen voor de moeite die al gedaan is.

Een heel verhaal off-topic tov je vraag.

Groeten en sterkte met fotograferen want dat is toch waar het om gaat.

Groetjes, Bob
Rapporteer aan de beheerder
MX1, K5+grip, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, remote F.

SMC Pentax-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm al/ Sigma Zoom1:4-5.6 DC 55- 200mm / SMC Pentax-M 1:1.7 50 mm / Unitax MC auto zoom 1:4.0 80-200mm

Offline Boebels

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1062
  • Geslacht: Vrouw
    • K9meetsK5
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #19 Gepost op: 28 april 2014, 18:30:17 »
Bob, +5

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #18 Gepost op: 26 april 2014, 22:50:50 »
Ik had hier nog niet gereageerd maar, het verhaal wel gevolgd. Even een paar dingen op een rijtje:
- dit forum is bijzonder gastvrij
- dit forum verwacht nette omgangsvormen
- dit forum heeft mensen die het voor elkaar opnemen
 
Een tip voor Adrie, ga er niet van uit dat mensen snappen hoe je het bedoelt, dat moet je beschrijven en expliciet vermelden.
Dat geldt voor alle geschreven boodschappen, dus lijkt me goed om daar rekening mee te houden...
 
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #17 Gepost op: 26 april 2014, 20:56:56 »
Damn €1000  ???  ??? ....   had ik dat geweten had ik ook wel een poging gewaagd .....  :evil:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

newmikey2

  • Gast
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #16 Gepost op: 26 april 2014, 17:00:39 »
Mensen wees gerust , ik zal niets meer vragen op dit zeer gastvrije forum!
Je kunt erg slecht tegen wat kritiek, lijkt me héél slecht voor je hart. Je reaktie is buitensporig en onnodig maar soi, als je je er beter door voelt, ga gerust je gang hoor.

Ik zou overigens gewoon doorgaan met vragen op dit zeer gastvrije forum, maar dan voortaan met inachtneming van een paar basis beleefdheidseisen.

Offline Adrie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 101
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #15 Gepost op: 26 april 2014, 16:22:04 »
Okay , hier gaat ie dan:

Bob heel erg bedankt voor je bewerking en snelle reactie, als je hier je bankrekeningnummer vermeld dan maak ik die € 1000,- over om iedereen hier op zijn gemak te stellen!!
Mensen wees gerust , ik zal niets meer vragen op dit zeer gastvrije forum!

Groet Adrie!!
SMC Pentax-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm al/ Sigma Zoom1:4-5.6 DC 55- 200mm / SMC Pentax-M 1:1.7 50 mm / Unitax MC auto zoom 1:4.0 80-200mm

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #14 Gepost op: 26 april 2014, 00:00:18 »
Bob, mooi gedaan. Jouw bewerkings software heeft een goede kettingzaag  :D 8)
Mooie bewerking ondanks de "quick & dirty".

Ik ben het overigens met Mike eens, je bedankt voor de snelle reactie, niet voor de bewerking.
Maar goed, wellicht heb je ondertussen Bob een PM gestuurd en hem bedankt en gevraagd of hij dit voor je wil doen en wat het eventueel moet kosten.

Offline VanMar

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 596
  • Geslacht: Man
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #13 Gepost op: 25 april 2014, 23:50:39 »
Sorry Adrie maar Bob zei dat 'met de boom mooier' is, heeft niets gezegd over een rechte boom en een gele helm.
Bob heeft hier zoals gevraagd vrij veel tijd besteed om dit voor U te doen (niet enkel om dit te doen maar ook om het te leren).
IK zou heel tevreden zijn en Bob nog eens bedanken en het daar bij laten.
Maar profiteren is dan ook niet mijn ding.
Trouwens prima gedaan Bob.+4
Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |
https://www.flickr.com/photos/vanmar

newmikey2

  • Gast
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #12 Gepost op: 25 april 2014, 23:21:22 »
Dus eigenlijk is hier niets aan de hand om je druk over te maken. :D
Niemand "moet" hier iets en ik ben de allerlaatste om me druk te maken. Ik geef slechts aan dat ik je manier van optreden niet correct vind. Daar mag je iets mee doen, of je mag gewoon in de ontkenning schieten - suit yourself.

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #11 Gepost op: 25 april 2014, 22:16:33 »
 ::) Denk niet dat dit de juiste plek is om bewerkingsopdrachten te plaatsen.
Verliefd op de K-1

Offline Adrie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 101
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #10 Gepost op: 25 april 2014, 21:23:13 »
Hallo,

Eigenlijk heb  ik helemaal geen zin om hierop te reageren, want zulke commentaren heeft helemaal geen zin!
Maar goed, 2 berichten hierboven heb ik Bob natuurlijk wel BEDANKT  voor zijn werk !
, maar dat jij dat niet gezien hebt oke!
En verder ben ik allen maar nieuwsgierig of  de foto met een rechte boom erop ook mooi is, want dat is wat Bob zei.
Als Bob verder gen zin of tijd meer heeft, dan begrijp ik dat , maar dan moet hij dat even zeggen.
Dus eigenlijk is hier niets aan de hand om je druk over te maken. :D
SMC Pentax-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm al/ Sigma Zoom1:4-5.6 DC 55- 200mm / SMC Pentax-M 1:1.7 50 mm / Unitax MC auto zoom 1:4.0 80-200mm

newmikey2

  • Gast
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #9 Gepost op: 24 april 2014, 22:20:45 »
Hallo Bob ben je er nog?
Kan ik nog een keer een beroep op je doen?

Gr Adrie
Adrie, mèt alle respect maar:
1) Je had Bob wel even kunnen bedanken (al meteen nadat hij zijn eerste bewerking postte) - dat lijkt me eigenlijk vrij normaal
2) Je vroeg om "quick and dirty" maar inmiddels wil je graag dat iemand in opdracht werkt naar instructies van een derde persoon - misschien wat meer dan je automatisch zou mogen verwachten op een forum

Slechts mijn mening hoor en je mag deze geheel negeren maar als ik Bob was geweest, was ik inmiddels afgehaakt.

Offline Adrie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 101
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #8 Gepost op: 24 april 2014, 21:49:33 »
Groeten, Bob

Hallo Bob,
Dus met boom vind jij hem mooier, dan moet de boom wel recht gezet worden zeker, en kan je  de gele helm zwart kleuren ?
Zou jij dat ook nog kunnen laten zien, dan kan mijn collega een keuze maken?
Heb jij misschien nog meer ideeen om de foto beter te krijgen?
In ieder geval alvast bedankt voor de snelle reactie !!!

Hallo Bob ben je er nog?
Kan ik nog een keer een beroep op je doen?

Gr Adrie
SMC Pentax-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm al/ Sigma Zoom1:4-5.6 DC 55- 200mm / SMC Pentax-M 1:1.7 50 mm / Unitax MC auto zoom 1:4.0 80-200mm

Offline Adrie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 101
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #7 Gepost op: 22 april 2014, 21:19:43 »
Groeten, Bob

Hallo Bob,
Dus met boom vind jij hem mooier, dan moet de boom wel recht gezet worden zeker, en kan je  de gele helm zwart kleuren ?
Zou jij dat ook nog kunnen laten zien, dan kan mijn collega een keuze maken?
Heb jij misschien nog meer ideeen om de foto beter te krijgen?
In ieder geval alvast bedankt voor de snelle reactie !!!
SMC Pentax-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm al/ Sigma Zoom1:4-5.6 DC 55- 200mm / SMC Pentax-M 1:1.7 50 mm / Unitax MC auto zoom 1:4.0 80-200mm

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #6 Gepost op: 22 april 2014, 14:25:51 »
+3  (zeker ook de tenues heel mooi 'geupgrade'  ;))
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline Ozz

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 123
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #5 Gepost op: 22 april 2014, 14:22:02 »

newmikey2

  • Gast
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #4 Gepost op: 22 april 2014, 13:43:40 »
Quick and dirty? Mooi gedaan!!
+1!

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #3 Gepost op: 22 april 2014, 13:39:46 »
Quick and dirty? Mooi gedaan!!

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Foto verbeteren?
« Reactie #2 Gepost op: 22 april 2014, 11:55:10 »
Een quick en dirty aanpassing zoals je gevraagd had.
De oude tenus waren er trouwens 3 en persoonlijk vindt ik hem met boom mooier.



Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.