Auteur Topic: Productie foto's  (gelezen 1511 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Productie foto's
« Reactie #18 Gepost op: 14 november 2012, 17:45:36 »
Ik sta achter deze foto's !  ;)

Als ik de foto's zo bekijk sta je er voor.
Ik zelf zou er waarschijnlijk aan gaan zitten.
cire

Overigens alle gekheid op een stokje; m.i. valt er weinig aan te merken op deze foto's en als de opdrachtgever er mee content is...dan is het toch goed:  Missie geslaagd!
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Productie foto's
« Reactie #18 Gepost op: 14 november 2012, 17:45:36 »

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Productie foto's
« Reactie #17 Gepost op: 7 november 2012, 07:35:34 »
Altijd leuk om te zien: de opstelling waarmee het gedaan is. Bedankt voor het delen!

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline San

  • Junior Member
  • Berichten: 29
    • mijn website
Re: Productie foto's
« Reactie #16 Gepost op: 6 november 2012, 22:23:17 »
LOL zo is het maar net! - Het is denk ik ook welke keuze je maakt. Als je commercieel bezig bent en in opdracht werkt, heb je het soms gewoon te doen zoals de opdrachtgever het wil. Zij betalen jou.. Je kunt wel adviseren, maar als de opdrachtgever het perse op zijn eigen manier wil en zolang hij zijn rekening betaald, zou ik er ook niets op tegen hebben. Het heeft ook te maken met het budget van de opdrachtgever. Is er bijvoorbeeld budget voor een foodstyliste, dat is echt een vak apart...

Opdrachtgevers kijken in eerste instantie toch naar je portfolio. Werk waar je minder trots op bent of liever anders had gezien hoef je natuurlijk niet in je portfolio/website te plaatsen.

Wat betreft de foto's vind ik de overzichtsfoto's zoals de eerste en vierde het beste. De anderen wringen naar mijn idee net een beetje wat betreft composities. Wel lekker frisse platen!
Fotografie blog | website | "Every photo you take is a self-portrait"

kdj4

  • Gast
Re: Productie foto's
« Reactie #15 Gepost op: 6 november 2012, 19:51:39 »


Als je niet achter je eigen foto's staat moet je hem niet schieten of/en niet publiceren!

Ik sta achter deze foto's !  ;)

kdj4

  • Gast
Re: Productie foto's
« Reactie #14 Gepost op: 6 november 2012, 19:51:09 »
Hier de foto's van de opstelling.
Foto 1 en 2 zijn met de ipad genomen.
Foto 3 is met de camera zelf genomen vandaar dat het zo donker is omdat hier de flits in de boxen afgaan.

Foto 6


Foto 7


Foto 8

Offline cjhmoors

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 53
  • Geslacht: Man
  • Cjhmoors
    • Cjhmoors
Re: Productie foto's
« Reactie #13 Gepost op: 6 november 2012, 12:26:02 »
Ik heb echt het idee dat ze hier de doelgroep vergeten zijn...

Ik zou zeggen dat de Jungle burger voornamelijk bedacht/bedoeld/gericht is op/voor kinderen? Ik snap dat je niet alleen friet en appelmoes ernaast wilt leggen maar als ik kind was zou ik geen zin hebben in deze burger. Het bord is veel te netjes opgemaakt en het is ook overduidelijk dat de groente gewoon rauw op het bord ligt, dit ziet er gewoon echt niet uit. Ik had hier een gezellig bord van gemaakt en niet een bord zoals je in een restaurant terug vindt. Het enige echte lekkere op dit bord is juist deze Maïskolf, deze hoort een beetje gekleurd te zijn want dan is die juist lekker zoet door de caremalisatie.

Je kunt je als fotograaf wel terug trekken door te zeggen dat jij niet verantwoordelijk bent voor wat er op het bord ligt maar dat werkt zo niet. Jij bent de fotograaf die de foto maakt en jou naam staat onder de foto en uit eindelijk wordt jij dus beoordeeld.  Stel, een bedrijf is op zoek naar een fotograaf voor hun producten en zien dan deze foto's bij jou portfolio staan. Ik denk niet dat ze jou dan een mailtje sturen om te vragen of je het bord ook zelf hebt opgemaakt of dat iemand anders dat heeft gedaan, nee ze zoeken gewoon een andere!

Als je niet achter je eigen foto's staat moet je hem niet schieten of/en niet publiceren!

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Productie foto's
« Reactie #12 Gepost op: 5 november 2012, 21:02:47 »
Ziet er goed uit. Vind alleen de maiskolf niet zo lekker. Bij 1 is het uiteinde van het bord ook was weinig zichtbaar vind ik.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Productie foto's
« Reactie #11 Gepost op: 5 november 2012, 20:16:21 »
Deze foto's zijn gemaakt met een ondergrond van spiegelend plastic, als men dat niet wil gebruik ik ik wit papier op rol.

Duidelijk, dank je wel!

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

kdj4

  • Gast
Re: Productie foto's
« Reactie #10 Gepost op: 4 november 2012, 21:55:04 »
Foto's zien er prima uit! Op wat voor ondergrond heb je gefotografeerd, ik zie een lichte spiegeling van het bord (leuk effect overigens!).
Nr. 1 springt er voor mij het meest uit, mooi geheel met bestek, doet me net wat meer dan de wat krapper gekaderde details.

Groeten,
J@@P

Deze foto's zijn gemaakt met een ondergrond van spiegelend plastic, als men dat niet wil gebruik ik ik wit papier op rol.


kdj4

  • Gast
Re: Productie foto's
« Reactie #9 Gepost op: 4 november 2012, 12:10:07 »
Bedankt voor  de reactie's  ;)

Over de foto's
De keus van de maïskolf is van de opdrachtgever zo ook de foto's waarbij de scherpte alleen op het product zit waar het omgaat.
Ik heb verder niets te maken met de opstelling van de producten op het bord, dit doe iemand anders.
De detail foto's die ik gemaakt heb zo als je ziet op foto 5 is bedoeld om die weer te verwerken in 1 grote foto, er zijn canvas foto's gemaakt waarbij meerdere foto's door elkaar zitten.

Ik zal wat foto's plaatsen van de opstelling...

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Productie foto's
« Reactie #8 Gepost op: 1 november 2012, 11:08:20 »
Foto's zien er prima uit! Op wat voor ondergrond heb je gefotografeerd, ik zie een lichte spiegeling van het bord (leuk effect overigens!).
Nr. 1 springt er voor mij het meest uit, mooi geheel met bestek, doet me net wat meer dan de wat krapper gekaderde details.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Productie foto's
« Reactie #7 Gepost op: 1 november 2012, 10:14:50 »
Weer mooie foto´s Kees, je beheerst vele aspecten van de fotografie en heb daar veel respect voor.
Maar waarom heb je die smerige maiskolf erop gezet ? Dat heb je zeker weten zelf toch ook gezien.
Ik tegenstelling tot Cire zou mijn trek over zijn  ;) maar dat geld alleen voor het bord met de maiskolf, de rest is smakelijk hoor  :)

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Productie foto's
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2012, 22:16:08 »
Zou dat nu aan mij liggen dat ik hier een hongerig gevoel bij krijg...
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Productie foto's
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2012, 08:24:04 »
Ik vind de dof bij nr 2 en 4 te kort.
Bijvoorbeeld de aardappels, sla en rijst hadden wat mij betreft ook scherp mogen zijn.
Ze horen tenslotte ook bij het gerecht.

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Productie foto's
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2012, 08:06:48 »
Deze opdracht heb je goed uitgevoerd.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Productie foto's
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2012, 07:20:11 »
Goede foto`s, maar ik ben aan het lijnen dus snel uit beeld gescrold ;)

RonHendriks

  • Gast
Re: Productie foto's
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2012, 20:13:42 »
Die aangebrande maiskolf vind ik zelf niet zo heel smakelijk, maar de foto's zijn prima.

kdj4

  • Gast
Productie foto's
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2012, 20:11:05 »
Deze bord ontwerpen gemaakt in opdracht van Plusfood BV Oosterwolde.
Deze foto's worden gebruikt bij de presentatie voor de nieuwe jungle burger voor Jumbo.

Foto 1


Foto 2


Foto 3


Foto 4


Foto 5