Auteur Topic: Welke radio trigger voor een K-1  (gelezen 1475 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Welke radio trigger voor een K-1
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2018, 23:47:16 »
Bedankt voor je toelichting.
Het is prettig om te lezen dat de triggers zicht niet tot 1 merk beperken en ik ook eens in de Canikon hoek kan snuffelen.
Dat maakt het zoeken een makkelijker  :)
Ik zeg dus niet dat het altijd/ of met iedere trigger werkt. Er zijn er heel veel meer dan ik ooit heb gebruikt. Maar velen zullen wel werken. Ik zou iets wel eerst uit proberen voor je het aanschaft.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Welke radio trigger voor een K-1
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2018, 23:47:16 »

Offline Bumblebee

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Welke radio trigger voor een K-1
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2018, 21:19:43 »
Bedankt voor je toelichting.
Het is prettig om te lezen dat de triggers zicht niet tot 1 merk beperken en ik ook eens in de Canikon hoek kan snuffelen.
Dat maakt het zoeken een makkelijker  :)
Old guys rule: The older I get, the better I was.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Welke radio trigger voor een K-1
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2018, 23:15:54 »
Ik gebruik hiervoor mijn oude trouwe cactus IV set nog steeds . Ik had hem voor mijn K5, daarna voor de K3 en nu voor de K1. Volgens insiders zou hij niet werken met de K5 en K3 (Moet zelfs nog een topic van zijn op dit forum) maar bij mij werkt het al jaren zoals het moet. Wellicht zijn de nieuwere versies van cactus ook gewoon geschikt, maar de meeste merken zullen wel werken, alleen heb je bij de meeste geen TTL, maar dat is voor mij geen probleem, omdat ik als ik het gebruik alles manueel instel, dus ook de flitser. Ik heb tijdens workshops ook vaak andere merken er op gehad, die op zowel Canikon als Pentax werkten, alleen Sony schijnt andere flitsschoen te hebben. De gewone triggers (zonder TTL) werken alleen via midden contact.

Offline Bumblebee

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 56
Welke radio trigger voor een K-1
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2018, 21:28:22 »
Omdat je met een flitser veel meer kan dan alleen op de hotshoe op de camera ben ik aan het rondkijken naar een betrouwbare radio trigger.
Het internet staat vol met triggers maar het is lastig om te ontdekken welke er voor Pentax K-1 geschikt is.
Zo kan je voor een Canikon uit verschillende Pocketwizard's kiezen maar kom je het woord Pentax niet op de website van Pocketwizard tegen.
Heeft er iemand goede ervaring met een set van een zender met twee of drie ontvangers die goed samen gaan met een K-1?
Alvast bedankt voor het meedenken :)
Old guys rule: The older I get, the better I was.