Auteur Topic: achtergrondsysteem aankoop  (gelezen 2280 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #20 Gepost op: 25 februari 2013, 04:51:41 »
met wit achtergrondpapier en een goed opgestelde softbox met grid op onderwerp, is de achtergrond ook zo grijs te krijgen (in een grotere ruimte dan ik heb, zelfs zwart) en is het toevoegen van een kleurtje ook best te doen.

Inderdaad merk ik ook een voorkeur voor wit en zwart. Normaal zwart papier is eigenlijk heel donkergrijs, dus daar kan je ook veel kanten mee uit met wat creativiteit.
Zelfde met grijs natuurlijk.
Het punt was dat je makkelijk kleur effecten op grijs kan doen.
Op wit word het overbelicht en op zwart moet je zoveel flits licht gebruiken dat het niet meer leuk is.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #20 Gepost op: 25 februari 2013, 04:51:41 »

kdj4

  • Gast
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #19 Gepost op: 22 februari 2013, 23:25:45 »
Veel plezier met je aankopen  :)

Offline klompken

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #18 Gepost op: 22 februari 2013, 22:26:58 »
achtergrondsysteem is besteld met wit en zwart papier,
kan beginnen oefenen met de voetjes op de grond en dit is weer een nieuwe uitdaging.
dank voor de nuttige reacties
Pentax K-x, 18-55 en 55-300, Tamron 90mm f2,8   Manfrotto 055 XDB/804 RC2

bellen met een fototoestel gaat niet, dus neem ik geen foto's met mijn telefoontoestel maar met een
pentax K-x.

Offline mikekiwi

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 96
    • Low Spark
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #17 Gepost op: 20 februari 2013, 09:08:59 »
met wit achtergrondpapier en een goed opgestelde softbox met grid op onderwerp, is de achtergrond ook zo grijs te krijgen (in een grotere ruimte dan ik heb, zelfs zwart) en is het toevoegen van een kleurtje ook best te doen.

Inderdaad merk ik ook een voorkeur voor wit en zwart. Normaal zwart papier is eigenlijk heel donkergrijs, dus daar kan je ook veel kanten mee uit met wat creativiteit.

kdj4

  • Gast
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #16 Gepost op: 20 februari 2013, 08:16:45 »
Ik zou een grijze kleur nemen.
Grijs is namelijk makkelijker in te kleuren (met behulp van een flitser en wat kleurgelletjes) dan een witte achtergrond.

Op dat advies heb ik in die tijd de grijze ook genomen.
Toch willen bij mij de mensen vaak met de witte achtergrond, vooral de dames  ;)

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #15 Gepost op: 19 februari 2013, 23:09:51 »
Ik zou een grijze kleur nemen.
Grijs is namelijk makkelijker in te kleuren (met behulp van een flitser en wat kleurgelletjes) dan een witte achtergrond.

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

kdj4

  • Gast
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2013, 21:50:14 »
Ik zag net dat als je boven €100, rollen besteld, in jou geval twee dan is het gratis verzenden.


kdj4

  • Gast
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2013, 21:45:21 »
dank voor de reacties,
@ cire, ik had hier nog niet door dat je het over studioflitsers had  :-[ (beginner dus)

ben hier toch weerom wat wijzer geworden en ga voor een systeem met 2 rollen (zwart en wit)  op breedte 2,75.
heb het idd eens nagemeten en kan deze juist in mijn wagen meenemen.

thnx
Patrick

Helmaal goed, gebruik ik dus ook. zwart / wit kom je al een heel eind mee. ik heb er dan nog grijs bij maar dat kan later altijd nog.

Bij Camernu is het nu twee rollen bestellen dan is het gratis verzenden, normaal kost verzenden van een rol €20 of € 25.
Je moet dan wel twee rollen in het wit nemen maar je kunt vragen of je voor de ene rol een zwarte mag hebben.
Als je daar de achtergrond besteld dan hoef je de deur ook niet uit en heb je voor €7,- alles in huis , het is maar een tip en misschien wil je ook wel even graag naar een winkel toe.

Offline klompken

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #11 Gepost op: 19 februari 2013, 20:28:22 »
dank voor de reacties,
@ cire, ik had hier nog niet door dat je het over studioflitsers had  :-[ (beginner dus)

ben hier toch weerom wat wijzer geworden en ga voor een systeem met 2 rollen (zwart en wit)  op breedte 2,75.
heb het idd eens nagemeten en kan deze juist in mijn wagen meenemen.

thnx
Patrick
Pentax K-x, 18-55 en 55-300, Tamron 90mm f2,8   Manfrotto 055 XDB/804 RC2

bellen met een fototoestel gaat niet, dus neem ik geen foto's met mijn telefoontoestel maar met een
pentax K-x.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2013, 13:54:52 »
Probleem bij die mooie opklapbare achtergronden is altijd de overgang bij de grond. Voor portret/half body top, maar full body een ramp.

Als het alleen gaat om een achtergrondset: wat mij betreft zo goedkoop mogelijk. Wat is het nu helemaal? twee statieven met een stang ertussen... Als het goed is gaat er niemand aan hangen :)

Misschien een tip: ga naar de Professional Imaging, daar hebben ze vaak een boel zooi opgesteld en wellicht een leuke aanbieding..
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

kdj4

  • Gast
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2013, 09:48:25 »
Binnen maat van de rollen is toch altijd het zelfde ?
Ik gebruik rollen van 2,75 maar ik kan mijn achtergrond systeem verlengen tot rollen van 3,55

Ik zou niet gaan voor de rollen van 1,35 dat is idd vrij klein, wil je meerdere personen er op hebben dan is 1,35 te klein.

Offline mikekiwi

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 96
    • Low Spark
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2013, 09:33:52 »
Die lange rollen passen niet in mijn bus, dus dat is ook iets om op te letten.
Je kunt ook brede rollen kopen en dan afzagen (ja idd, zagen) op de breedte die je wel max. kunt gebruiken. Zo is mijn studio net te smal voor 272cm en zaag ik ze dus af naar ca 250cm, dan past het wel. En 135 is erg smal en beperkend wat mij betreft...

kdj4

  • Gast
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2013, 21:17:21 »
Met de lampen zelf had ik idd wat problemen met de linkstar, ik ben daarvoor 3 x terug gereden naar Cameranu.
Het probleem met de linkstar set die ik had was dat na plm 50 x flitsen steeds een lamp uitviel. na wat ruilen met een nieuwe set en ook al eens de lampen weer vervangen was ik het zat en ik een bowens set gekocht waar ik zeer veel plezier van heb.

De problemen die ik had met de linkstar waren volgens de kenners een stroom probleem in mijn huis, als de toevoer van stroom of wat ook maar niet constant is dan krijgen de lampen te weinig spanning zeggen ze. ik weet dat verder ook niet want heb daar verder ook niet zoveel verstand van.

Ik heb later mijn linkstar setje omgeruild en bijbetaald voor een bowens set, als je de bowens set uit de verpakking haalt verneem je gelijk dat het toch weer heel andere kwaliteit lampen zijn.
Ik werk er vrij veel met min studio set en ben er dan ook zeer tevreden mee.

Als je wilt weten wat ik verder gebruik aan studio materiaal kijk dan maar eens op mijn website, zie link hieronder.


http://www.kdj-fotografie.nl/mijn-apparaten/
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2013, 21:20:24 door kdj »

kdj4

  • Gast
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2013, 21:02:26 »
Tja, ik vind het moeilijk om iets aan te prijzen. Ik ben tevreden over mijn linkstars 300, maar Kees de jong had alleen maar pech met dit merk.
Het is maar wat je er mee wilt.
Wil je echt de prtofessionele kant opgaan, kies dan voor de duurdere merken bv elinchrom, bowens enz
Cire

Sorry, snap even het verhaal niet, gaat het ook om de flits set of alleen om de achtergrond systeem ?

Offline jeffrl

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
    • flickr
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2013, 20:45:52 »
Er zijn ook opvouwbare achtergronden, die zijn er ook van 2,5 x 5 meter.
Je vouwt ze op als een reflector, heb er geen ervaring mee maar als je het moet vervoeren past wat makkelijker in je auto denk ik.

Offline klompken

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2013, 19:58:11 »
dank voor de reacties,
@cire,
het is niet de bedoeling deze set wekelijks te moeten gebruiken, maar ik heb de vraag al enkele malen gehad of ik geen
"studio-achtergrond heb om mee te brengen voor bepaalde opdrachtjes. denk dat dit gaat over maximum 5x per jaar.
Daarom kijk ik ook wel uit naar prijs kwaliteit in functie van gebruik.

@ Ron,
kan idd een probleem opleveren, maar heb ik het goed dat de breedte 1,38 moeilijk wordt om 2 of meerdere personen binnen deze breedte te kaderen.

dank,
Pentax K-x, 18-55 en 55-300, Tamron 90mm f2,8   Manfrotto 055 XDB/804 RC2

bellen met een fototoestel gaat niet, dus neem ik geen foto's met mijn telefoontoestel maar met een
pentax K-x.

RonHendriks

  • Gast
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2013, 19:25:04 »
Die lange rollen passen niet in mijn bus, dus dat is ook iets om op te letten.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2013, 19:08:07 »
Tja, ik vind het moeilijk om iets aan te prijzen. Ik ben tevreden over mijn linkstars 300, maar Kees de jong had alleen maar pech met dit merk.
Het is maar wat je er mee wilt.
Wil je echt de prtofessionele kant opgaan, kies dan voor de duurdere merken bv elinchrom, bowens enz
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline klompken

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
achtergrondsysteem aankoop
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2013, 10:23:19 »
beste forumleden,

ik ben aan het uitkijken om een achtergrondsysteem aan te kopen dat ook op locatie kan meegenomen worden.
Wanneer je hierover gaat  googelen dan ziet een mens het bos door de bomen niet meer.

nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met een systeem van falcon eyes of linkstar.
ook of het aangewezen is voor breedte 1,38 of 2,75.
als er ervaringen zijn met internetverdeler benel hoor ik het ook graag. (er is hier in de buurt een verdeelpunt van dit internetbedrijf)

dank voor de reacties,
Patrick
Pentax K-x, 18-55 en 55-300, Tamron 90mm f2,8   Manfrotto 055 XDB/804 RC2

bellen met een fototoestel gaat niet, dus neem ik geen foto's met mijn telefoontoestel maar met een
pentax K-x.