Auteur Topic: Advies geheugenkaart  (gelezen 794 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Advies geheugenkaart
« Reactie #3 Gepost op: 3 april 2012, 15:44:23 »
Met JPEG is 8GB wel voldoende maar schiet je in RAW dan is 16GB wel lekker of groter.
Ga voor een class 10 van een bekend merk, sandisk en samsung, volgens mijn staat lexar, adata en trascended ook wel goed aangeschreven. Ik heb daar kaartjes van maar nooit zwaar gebruikt.

Als je video wil doen dan moetje echt op zijn minst 16GB hebben en 20MB/s snelheid of sneller is dan wel lekker.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Advies geheugenkaart
« Reactie #3 Gepost op: 3 april 2012, 15:44:23 »

RonHendriks

  • Gast
Re:Advies geheugenkaart
« Reactie #2 Gepost op: 3 april 2012, 10:45:55 »
Vanaf klasse 10 (met SanDisk) zul je zo'n beetje alle snelheid uit je K-5 halen. Vanaf klasse 6 (SanDisk) zul je alle functies van je camera kunnen gebruiken (filmfunctie op FullHD). Ik noem het merk, omdat ze niet allemaal hetzelfde zijn en dus andere prestaties kunnen hebben. Bij gebruik van nieuwe SanDisk PRO kaarten (UHS-I van 45MB/s of 95MB/s) kun je alle functies van de K-5 benutten en thuis (mits er een USB 3.0 poort en kaartlezer aan je pc hangt) op volle snelheid data overzetten.

Over de grootte van kaarten. Ik zou zeggen koop minstens 8 GB kaarten, die beschouw ik in ieder geval als kleine kaartjes. Ik gebruik zelf 32 GB kaarten.

Offline amellemseit

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 216
Advies geheugenkaart
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2012, 22:27:49 »
Dag allemaal, weer wat advies gevraagd hier:-)
Voor mijn binnenkort aan te schaffen K5 zoek ik een geheugenkaart. Wat adviseren jullie en wat zijn de overwegingen?

Hartelijke groet
Ties