Auteur Topic: Optio E60  (gelezen 623 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aaddrrii

  • Gast
Re:Optio E60
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2012, 20:31:07 »
Ik bedoelde dus de alkalines.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Optio E60
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2012, 20:31:07 »

aaddrrii

  • Gast
Re:Optio E60
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2012, 20:30:02 »
Hallo ,

Allereerst hartelijk bedankt voor je reactie; blijkt toch dat er meer mensen met dit verschijnsel te kampen hebben.
Zojuist eens geprobeert met een setje waarvan de spanning onbelast  1.54 Volt per cel is en deze doet het tijdens de korte testperiode goed. Een setje met een spanning van 1,47 Volt laat het al afweten.
Toch die "always ready's" ook eens aanschaffen, alhoewel die natuurlijk een ruim lagere spanning leveren. Tnx again.  Adri

Offline amiganut

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 71
  • Geslacht: Man
Re:Optio E60
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2012, 08:51:33 »
Mijn vriendin heeft ook een Optio E60. Heel leuk toestelletje maar inderdaad helaas een beetje erg kieskeurig als het om batterijen gaat.

Op goede alkaline batterijen doet de camera het eigenlijk altijd wel, maar oplaadbare batterijen zijn volgens de camera bijna altijd "leeg".

Batterijen die we geprobeerd hebben zijn als volgt: Powerbase oplaadbare batterijen van de action, GP Recyco, gewone oplaadbare GP batterijen.

Allemaal deden ze het wel even maar al snel weigerde de camera.
Dus maar een tijd gebruik gemaakt van goede Alkaline batterijen.

Totdat we een setje oplaadbare batterijen van de Hema probeerde, de "always ready" variant. Met deze batterijen functioneert de camera net zo betrouwbaar als met goede Alkaline batterijen. Gaat gewoon netjes aan en de camera beweert niet na 2 foto's genomen te hebben dat de batterijen leeg zijn.

Misschien dat Eneloops ook goed werken, maar aangezien de Recyko batterijen van GP ook een Eneloop achtige is en deze niet goed werkt met de E60 durf ik het zo niet te zeggen.

Misschien dat je hier iets aan hebt.

aaddrrii

  • Gast
Optio E60
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2012, 19:06:46 »
Vraag:    Betreft mijn Optio E60, dit is een handig meeneemapparaatje waar ik al veel plezier aan heb beleefd.
Maar, de laatste tijd heb ik steeds meer moeite om het app. aan te krijgen, steeds maar weer batt. verversen en dan lukt het soms wel een poosje ,maar het wordt steeds moeilijker om het aan de gang te krijgen.,Als ik de oplaadbare batt. meet heb ik onbelast 1,3 tot 1,4 volt , wat toch voldoende moet zijn. Belast meten is wat lastig.
Ik heb de indruk dat het app. "denkt"; de klemspanning is te laag dus ik weiger. Na meerder pogingen lukt het soms wel.  Eenmaal aan is er geen probleem.

Heeft iemand hier ook deze ervaring mee of een mening er over?  Ik hoor het graag.

Gr.  Adri