Auteur Topic: 5 foto limiet  (gelezen 3027 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:5 foto limiet
« Reactie #33 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:36:51 »
+1 Erik.
De engelse buren hebben geen limiet maar daar wordt zelden meer dan 3 foto's geplaats.

Hier is toevallig een recente met meer maar vindt dat niet moeilijker kijken dan 5.
http://www.pentaxuser.co.uk/forum/topic/new-york-monos--image-heavy-thread-----30943

Aanvulling: En soms heb je de behoefte om je topic aan te vullen naar aanleiding van geleverd commentaar, bijvoorbeeld die tips en aanbevelingen die je hebt toegepast of om foto's meer in context te plaatsen, dan kom je ook in de knoei met de max-5-foto's-regel, maar later foto's bijplaatsen (>5) is ook in strijd met de regels.
Zover ik weet is dat een uitzondering op de regel, wat ik bedoel te zeggen dat je "edits" erbij mag plaatsen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:5 foto limiet
« Reactie #33 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:36:51 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8276
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:5 foto limiet
« Reactie #32 Gepost op: 19 oktober 2011, 20:40:39 »
Ik verwacht niet dat het een zooitje wordt als de max-5-foto's-regel wordt losgelaten.
Als er meer dan vijf foto's geplaatst worden zul je merken dat er nog weinig per foto wordt gereageerd. Als het gaat om commentaar per foto, zul je - na wellicht enige tijd - merken dat er geen grote topics geplaatst worden.
Als het gaat om een serie, kun je dan in de fotohoek je gang gaan. Je zult dan voornamelijk commentaar krijgen op de serie. Als ik kijk naar andere fora waar een limiet of een limiet geldt die aanmerkelijk hoger ligt dan vijf, zie ik geen grote hoeveelheid aan topics met veel foto's. Ik heb dan ook wel vertrouwen in een soort van zelf-regulerend-karakter van het forum. In die zin vind ik de huidige limiet dan ook onnodig beperkend.

Ik vind het overigens wel treurig dat de admin niet in wil gaan op deze discussie. Het feit dat een topic als dit met enige tijd de kop op steekt, is voor mij een aanwijzing dat de max-vijf-foto's per topic als knellend wordt ervaren. Jammer dat er dan zondermeer vast gehouden wordt aan een beslissing die ooit eens is genomen.

Ik vind het maken van meerdere topics over eenzelfde onderwerp niet echt een geschikt alternatief. zoals reeds gezegd in dit topic, het komt de overzichtelijkheid niet ten goede. Evenmin het moeten doorklikken naar een externe site het overzicht en het geven van commentaar niet ten goede komt.

Aanvulling: En soms heb je de behoefte om je topic aan te vullen naar aanleiding van geleverd commentaar, bijvoorbeeld die tips en aanbevelingen die je hebt toegepast of om foto's meer in context te plaatsen, dan kom je ook in de knoei met de max-5-foto's-regel, maar later foto's bijplaatsen (>5) is ook in strijd met de regels.

greetz,
Erik
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2011, 21:05:24 door EviZ »

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:5 foto limiet
« Reactie #31 Gepost op: 19 oktober 2011, 20:28:54 »
Zoals aan alles zitten er ook aan deze regel voors en tegens.
Voordeel vind ik zelf dat je jezelf dwingt om keuzes te maken uit de foto's. Alleen de 5 beste plaats je. En mocht je echt geen keuze kunnen maken dan maak je gewoon een tweede draadje aan. Voordeel is verder nog bij meer dan 5 foto's je nog veel vaker van boven naar beneden zit te scrollen om nog even te kijken naar de nummering van de foto voor je reactie. Zeker als je niet de eerste reactie plaatst zie je de foto's niet als je zit te schrijven. Hoe meer foto's hoe vaker je heen en weer moet.
Nadeel is toch, dat als je net 6 of 7 foto's in een serie hebt je een keuze móét maken en dat dat lang niet altijd meevalt, dan vallen er soms ook gewoon goede foto's af of de serie is geen eenheid meer, en dat is jammer.
Overigens heb ik dat zelf nog maar een paar keer gehad, een stuk of 4 keer denk ik. Niet dat ik zo'n veelplaatser ben, maar toch.

Een mooie softwarematige oplossing zou zijn om meerder foto's als een lint te plaatsen die uitvergroten als je er met de muis overheen gaat. (Maar dat zit nu eenmaal niet in de software).

Ik vraag me af wie er hier echt tegen dit probleem aanloopt. Hoe zou de fotohoek zich ontwikkelen als de regels eens voor een bepaalde tijd opgeschort werd, puur als test. Wordt het dan een  zootje of krijgen we echt kwalitatief betere series.....

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:5 foto limiet
« Reactie #30 Gepost op: 19 oktober 2011, 18:41:25 »
Gelukkig zijn die kosten niet voor de forum want de foto's staan op een andere server (flickr, photobucket, ect.)  ;)
Dat is waar, daarom kan je de foto's niet rechtstreeks op het forum plaatsen. Anders zouden we nog veel meer dataverkeer moeten huren en dat zit er financiël gesproken echt niet in!
Ik wil nog wel benadrukken dat je complete fotoseries maar op je eigen website zet, het is hier geen online fotoalbum. Het gaat in de Fotohoek om het feedback geven/krijgen op de foto's opzich.
Maar verder ga ik niet op deze discussie in, als jullie het niet erg vinden. Er is in het verleden meer dan genoeg over gezegd en uitgelegd en dat ga ik niet nog eens herhalen. (zoekt en gij zult vinden...)

Gr. Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

asplx

  • Gast
Re:5 foto limiet
« Reactie #29 Gepost op: 19 oktober 2011, 18:34:49 »
Mag nu alleen met toestemming geloof ik

Er ontstaat nu ook snel verwarring of iemand zijn foto's afzonderlijk of als serie beoordeeld wil hebben.

Zo heb ik zojuist 2 topics geopend met foto's van hetzelfde event. Deze zijn eigenlijk deel van een grotere serie en ik zou liever de serie als geheel beoordeeld zien en wat extra commentaar op een specifieke foto als mensen dat willen. De limiet van 5 breekt deze serie nogal en daarom is mijn doel met de geplaatste foto's in dit geval ook niet meer het beoordelen van de serie. Andere mensen denken dan echter weer dat het wel het geval is en dan krijg je logische vragen. Zoals dat het beeld wat eenzijdig is en de boodschap van het event niet overkomt in de serie.

Je kunt natuurlijk ook gewoon even vragen hoe dat zit met series.  :)

Gelukkig zijn die kosten niet voor de forum want de foto's staan op een andere server (flickr, photobucket, ect.)  ;)

Maar als hele volksstammen via het forum er naar gaan kijken lopen de kosten wel op.
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2011, 18:41:03 door asplx »

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:5 foto limiet
« Reactie #28 Gepost op: 19 oktober 2011, 18:26:05 »
Het levert voor de serieuze bezoekers een hoop overlast op van veel inhoudloze topics en toren hoge kosten voor het data-verkeer, die toch op de een of andere manier zullen moeten worden opgehoest.
Gelukkig zijn die kosten niet voor de forum want de foto's staan op een andere server (flickr, photobucket, ect.)  ;)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

  • Gast
Re:5 foto limiet
« Reactie #27 Gepost op: 19 oktober 2011, 16:06:30 »
Voor zover ik mij kan herinneren, is de limiet van 5 foto's in het verleden ingesteld, om te voorkomen dat er een hele ris foto's wordt geplempt, waar de hele familie- en vriendenkring van de fotograaf m/v naar kan/mag kijken en waarna van de topicstarter vervolgens niets meer vernomen wordt.

Dat is op meerdere forums gebeurd.
Het levert voor de serieuze bezoekers een hoop overlast op van veel inhoudloze topics en toren hoge kosten voor het data-verkeer, die toch op de een of andere manier zullen moeten worden opgehoest.

Door het stellen van de limiet wordt een hogere foto-kwaliteit bewerkstelligd - hoewel met name Jordy hier zijn vraagtekens bij zal stellen, anders gezegd: zonder limiet zou er nóg meer van dat spul geplempt worden - en een betere uitdieping van de fotografie voor de individuele deelnemer, doordat er een betere mogelijkheid onstaat tot het leveren van inhoudelijk en opbouwend commentaar.

Bovendien word je door de beperking in aantal nog eens extra gedwongen, om kritisch naar je eigen foto's te kijken voor je gaat plaatsen.

Andere mogerlijkheden voor het plaatsen zijn al door anderen genoemd en die ga ik hier niet herhalen.

@Jordy: Voor het plaatsen van series zijn er ook mogelijkheden op het forum ingebouwd.

Groeten,
Ruurd

Edit:
@Stefan:
Alhoewel ik geen behoefte had aan het topic, blijkt wel uit de reacties, dat het tóch goed is, dat je er over begonnen bent. :good:
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2011, 16:09:31 door asplx »

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:5 foto limiet
« Reactie #26 Gepost op: 19 oktober 2011, 13:30:22 »
Mag nu alleen met toestemming geloof ik

Er ontstaat nu ook snel verwarring of iemand zijn foto's afzonderlijk of als serie beoordeeld wil hebben.

Zo heb ik zojuist 2 topics geopend met foto's van hetzelfde event. Deze zijn eigenlijk deel van een grotere serie en ik zou liever de serie als geheel beoordeeld zien en wat extra commentaar op een specifieke foto als mensen dat willen. De limiet van 5 breekt deze serie nogal en daarom is mijn doel met de geplaatste foto's in dit geval ook niet meer het beoordelen van de serie. Andere mensen denken dan echter weer dat het wel het geval is en dan krijg je logische vragen. Zoals dat het beeld wat eenzijdig is en de boodschap van het event niet overkomt in de serie.
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2011, 13:34:31 door jjw »
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

bbwijdieks

  • Gast
Re:5 foto limiet
« Reactie #25 Gepost op: 19 oktober 2011, 13:20:07 »
Iedere manier heeft zo zijn voor- en nadelen.
Er worden hier veel topics geplaatst met 1 of 2 ('goede') foto's.
Hierdoor wordt er meer kwaliteit geplaatst maar neemt de kwantiteit ook toe.
Als iemand een serie plaatst dan wordt deze vaak in 2 topics opgesplitst
Ten eerste is dit niet overzichtelijk en ten tweede bestaat de kans dat een deel van serie zelden wordt bekeken.
Het beoordelen van foto's wordt er dan ook niet beter op want een serie moet je in zijn geheel beoordelen en niet de helft daarvan (of foto voor foto).

Wellicht is het handiger dat er een plek op het forum word gemaakt om een fotoserie te plaatsen (max. 15 foto's)
Of mocht dit al bij Xtra! Meetings en Specials?

Offline The_King

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 251
Re:5 foto limiet
« Reactie #24 Gepost op: 19 oktober 2011, 12:07:49 »
De argumenten die genoemd worden door JJW en Jazzer zijn destijds inderdaad ook de argumenten geweest van de forumleiding  en mods: eerst kritisch zelf een selectie maken en commentaar geven op meer dan vijf foto's is bijna ondoenlijk. Heel eerlijk gezegd wilde ik me met het oog op commentaar geven zelfs beperken tot drie. Als je iets wil tonen is een linkje naar een eigen site of webalbum zo gemaakt. En, voor de duidelijkheid, deze site was *nooit* opgezet als webalbum!

Een echte fotoserie beoordeel je als 1 geheel. Niet als 5 of x losse foto's. Losse foto's kan je beter per stuk (lees: 1 per topic) beoordelen zonder afleiding van andere foto's. De limiet voor series slaat nergens op, de limiet voor losse foto's in een topic is al behoorlijk hoog...

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:5 foto limiet
« Reactie #23 Gepost op: 19 oktober 2011, 08:21:37 »
Soms wordt er voor de hele serie van meer dan 5 verwezen naar een extern adres. Ik vind dat als ik voor mezelf spreek wel goed werken. Tegenwoordig duurt het starten van zo'n programma niet alng meer, dus ik vind dat minder irritant werken dan deel 1 tot en met zoveel te moeten doorlopen. Bovendien krijg je dan ook de commentaren in de verschillende topics.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:5 foto limiet
« Reactie #22 Gepost op: 19 oktober 2011, 08:12:32 »
Hoi,

om foto's te beoordelen vindt ik 5 eigenlijk al veel te veel!
Ik heb soms ook dat ik graag iets wil laten zien en dan is 5 wel eens te krap, maar die hoeven dan ook niet zo nodig beoordeeld  te worden op fotografie van mij.
Maar om te bespreken (en/of beoordelen) is 5 te veel naar mijn idee.

Je zou kijk-topics kunnen maken waar dan meerdere foto's in mogen.

Daarnaast bespreek-topics.....met max 2 foto's per inzender.
Het dwingt je ook om kritisch naar je eigen foto's te kijken, als je slechts 1 of 2 foto's mag laten beoordelen van een serie.

Maar zoals het nu is opgezet...zeker niet meer als 5 foto's!!

Henk

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:5 foto limiet
« Reactie #21 Gepost op: 19 oktober 2011, 05:59:31 »
De argumenten die genoemd worden door JJW en Jazzer zijn destijds inderdaad ook de argumenten geweest van de forumleiding  en mods: eerst kritisch zelf een selectie maken en commentaar geven op meer dan vijf foto's is bijna ondoenlijk. Heel eerlijk gezegd wilde ik me met het oog op commentaar geven zelfs beperken tot drie. Als je iets wil tonen is een linkje naar een eigen site of webalbum zo gemaakt. En, voor de duidelijkheid, deze site was *nooit* opgezet als webalbum!

Uiteraard kan elke regel worden aangepast, maar om het dan overzichtelijk te houden zou ik per 'suggestie' (5-limiet, grootte foto, enz) een topic aanmaken en proberen de argumenten voor en tegen zo duidelijk mogelijk op te sommen. Dat wordt alleen maar op prijs gesteld.

Overigens wordt er (dacht ik)  buiten de fotohoek al geen limiet gehanteerd bij technische topics als zelfbouw. Een mailtje naar de mods volstaat.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:5 foto limiet
« Reactie #20 Gepost op: 19 oktober 2011, 03:24:35 »
Als je foto's wilt tonen die je gemaakt hebt op concerten of tijdens reizen, is elke limiet inzake het aantal vanzelfsprekend ongewenst.
In zo'n geval kan je gewoon een link naar jouw website of fotoalbum posten.
Ergens druist het wel in tegen de opzet van een forum, dat bedoeld is om foto's kritisch te beoordelen en te bespreken. Daarvoor lijken me zelfs 5 foto's meestal reeds teveel.  ;)

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:5 foto limiet
« Reactie #19 Gepost op: 19 oktober 2011, 00:26:47 »
Ga jij je notebook draaien bij een portrait?
Ik heb hier (nog) een 22" scherm, incl browserbalk etc wordt het al lastig om op vol formaat te kijken.

Ik had het ook over het vergroten van de limiet naar 1024px bij landscape, bij portrait zou ik inderdaad 900px aanhouden. Daar heb ik ook al moeite mee namelijk.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:5 foto limiet
« Reactie #18 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:46:52 »
Daar is functietoets F11 voor en weg zijn de balken. ;)
Vind ik irritant ;)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

RonHendriks

  • Gast
Re:5 foto limiet
« Reactie #17 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:38:54 »
Ik heb hier (nog) een 22" scherm, incl browserbalk etc wordt het al lastig om op vol formaat te kijken.
Daar is functietoets F11 voor en weg zijn de balken. ;)

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:5 foto limiet
« Reactie #16 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:33:03 »
zelfs die hebben minimaal al wel 1024 x 768 volgens mij?
Meest android 10 inch zitten rond de 1280 x 800
iPad's zitten op 1024 × 768
Maar op kleinere tablets is het nog niet echt een probleem, de meeste browsers daarvoor zijn namelijk ontworpen voor telefoons dus het schalen van foto's en gehele sites is meestal goed geregeld.
Ik maak me daar ten minste geen zorgen over.

Zoals al wordt gezegd zijn kleine notebooks en netbooks het probleem.
Maar gewoon opera gebruiken daarvoor, die kan de foto's automatische schalen, zal ook wel met andere browsers moeten kunnen  ;)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:5 foto limiet
« Reactie #15 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:31:33 »
zelfs die hebben minimaal al wel 1024 x 768 volgens mij?
Ga jij je notebook draaien bij een portrait?
Ik heb hier (nog) een 22" scherm, incl browserbalk etc wordt het al lastig om op vol formaat te kijken.
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2011, 23:35:04 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:5 foto limiet
« Reactie #14 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:29:36 »
Je vergeet dat er op de pagina ook nog je avatar en de forum layout op moet dus de limiet van 900px is wel begrijpelijk.

Ik heb het al een keer over gehad dat de forum tegenwoordig nu toch al automatische de foto resize dus dat iets grotere foto's niet echt een probleem meer opleveren maar jammer genoeg kreeg ik daar geen gelijk in.
Volgens mijn als we grotere foto's maken en gebruik maken van de [img widht=900] tag dan is het wel goed maar voor mijn gevoel zit er zo goed als geen verschil tussen beide methodes... maar ja ik run de forum niet dus ik volg de regels (soms  ;))
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:5 foto limiet
« Reactie #13 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:26:46 »
zelfs die hebben minimaal al wel 1024 x 768 volgens mij?
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

RonHendriks

  • Gast
Re:5 foto limiet
« Reactie #12 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:26:21 »
Maar...toch ook niet helemaal... Ik denk dat die voor horizontale foto's prima opgerekt kan worden naar 1024px. Het hele punt van de 900px is volgens mij dat anders niet iedereen ze in een keer kan bekijken zonder te scrollen. Dit is voor verticale foto's nog steeds waar omdat zelfs full-HD schermen maar 1080 pixels verticaal hebben.

Ik heb 1440 pixels verticaal en er zijn ook schermen met 1200 pixels verticaal.

Tsja ik ben wel een voorstander van 1024 pixels, maar die discussie is al vaker gevoerd.

Ik publiceer soms wel eens een serie van meer dan 5 foto's. Soms hier, en soms doe ik er hier dan 5 uit de serie, en soms publiceer ik hier niks over zo'n onderwerp als ik de selectie de moeite niet vind.

Enige nadeel is dat je soms oneindig lange serie krijgt van foto's die niet genoeg boeien. maar goed dan klik je vanzelf ook wel weer weg.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:5 foto limiet
« Reactie #11 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:25:14 »
Er zijn er ook zat die op hun netbook/macbook/tablet op het forum kijken (ik niet overigens)  ;)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:5 foto limiet
« Reactie #10 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:21:41 »
Over 'foto limiet' gesproken, wat mij betreft valt hier ook de 900px regel onder.
Al vaak besproken en laat duidelijk zijn dat ik het met de regel eens ben!

Maar...toch ook niet helemaal... Ik denk dat die voor horizontale foto's prima opgerekt kan worden naar 1024px.
Het hele punt van de 900px is volgens mij dat anders niet iedereen ze in een keer kan bekijken zonder te scrollen.
Dit is voor verticale foto's nog steeds waar omdat zelfs full-HD schermen maar 1080 pixels verticaal hebben.

Wie horizontaal echter nog geen 1024 pixels heeft die leeft volgens mij echt onder een steen ;)
Die mogen van mij dus best wat groter.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:5 foto limiet
« Reactie #9 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:20:41 »
 :D

hey limiet is een limiet maar volgens mijn kan je bij de mods voor uitzondering vragen  ;)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ