Auteur Topic: Aanpassing 'stemming foto opdracht'  (gelezen 1269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #15 Gepost op: 6 maart 2008, 20:05:42 »
Leuke discussie.

In mijn ogen is keuzes maken juist het leuke element. Niet de kaasschaaf, niet allemaal goed, maar 'e'en stem.

Ik heb ook maar 'e'en vrouw gekozen :)

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #15 Gepost op: 6 maart 2008, 20:05:42 »

Chapter

  • Gast
Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #14 Gepost op: 5 maart 2008, 14:09:41 »
Het liefste zou ik iedereen een stem geven, elke foto is uniek en heeft zijn eigen kenmerken.
Ik vind ze allemaal prachtig en mogen wat mij betreft allemaal in de eregallerij !

  [smiley=2vrolijk_08.gif]

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #13 Gepost op: 4 maart 2008, 23:32:55 »
Ikzelf zie er eigenlijk weinig heil in. Er komen alleen meer stemmen, meer niet!
Je doet niemand tekort als je gestemd hebt. Als jouw nummers 2 en 3 ook echt extra goed zijn, dan vinden anderen deze wellicht ook goed...
Maar prima om hierover van gedachtes te wisselen!  :)
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

edwindev

  • Gast
Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #12 Gepost op: 4 maart 2008, 22:46:58 »
Citaat
Wat mij betreft niet, liever gewoon 3 x 1 stem. Het stemmentotaal bepaalt vanzelf wel wie er 1, 2 en 3 wordt.
Idem als je maar 1 stem uitbrengt.

Atmikes

  • Gast
Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2008, 20:17:27 »
Citaat

Wat mij betreft niet, liever gewoon 3 x 1 stem. Het stemmentotaal bepaalt vanzelf wel wie er 1, 2 en 3 wordt.


Hier kan ik me ook wel in vinden, de keuze was inderdaad heel moeilijk

Ruud

  • Gast
Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2008, 18:33:50 »
Citaat
1, 2 en 3 punten toekennen aan de nummers 3, 2 en 1?

Wat mij betreft niet, liever gewoon 3 x 1 stem. Het stemmentotaal bepaalt vanzelf wel wie er 1, 2 en 3 wordt.

edwindev

  • Gast
Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2008, 17:11:21 »
1, 2 en 3 punten toekennen aan de nummers 3, 2 en 1?

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2008, 16:42:30 »
Hi Ruud,
ja ik vind de invoering van een tweede stemronde wat te veel van het goede. Ben ook meer voor een 1-2-3 methode die je dan in een keer moet doen. Denk dat het voor de mods moeilijk wordt om bij te houden of en hoe je gestemd hebt ivm die stapelstemmen. Kans wordt wat groter dat er meer ex equo op nummer één komen. Daar mogen Johan en Carel verder over nadenken hoe ze dat onder controle houden  ::)
Maar ik zie de foto opdracht als een extraatje op het forum hier, we zijn hier toch niet bezig voor de zilveren camera.
Per slot van rekening is het enige wat er te winnen valt de de eeuwige roem en erkenning van de mede pentaxians hier  :D  ;D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Ruud

  • Gast
Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2008, 16:26:22 »
Citaat
Als voorstel:

Misschien kan je op deze manier doen. 1e ronde nomineren van foto's. Daarna een stemming op de top 3/4 of 5 van genomineerde foto's.

Johan.

Johan, dat lijkt me een onnodige tussenstap. De periode van een opdracht (4 weken inzenden, 1 week stemmen, 1 à 2  weken nieuwe opdracht) vind ik al erg lang. Als ik 2, 3 of 4 stemmen heb, die ik kan verdelen is mijn bezwaar ondervangen.

Om een concreet voorstel te doen:
Iedereen kan maximaal 3 stemmen uitbrengen, waarbij je nooit meer dan 1 stem op 1 foto uit kan brengen. Dat voorkomt 'stapelstemmen'.

Wat vinden anderen van dit voorstel?

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2008, 16:00:35 »
Zie hier ook wel wat in, dwz een nr. 1-2-3 kunnen kiezen waaruit dan een top 3 ontstaat. Wacht de ontwikkelingen af en ga nu stemmen!
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Peter

  • Gast
Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2008, 14:30:56 »
@Ruud: Gezien het aantal stemmen dat wordt uitgebracht lijkt mij dit een prima optie. Er worden nu ongeveer veertig stemmen verdeeld over een 20-tal foto's. Ik vind het aantal stemmen dat wordt uitgebracht nog aan de lage kant om een duidelijke waardering neer te zetten (de verschillen zijn minimaal) en bovendien vind ik mijn nummer 2 en 3 zeker zo goed als mijn nummer 1.

@Johan/vvo: dit is dan wel steeds 2x stemmen!

Gr.Peter.  
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2008, 14:31:44 door Peter »

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2008, 14:10:17 »
Als voorstel:

Misschien kan je op deze manier doen. 1e ronde nomineren van foto's. Daarna een stemming op de top 3/4 of 5 van genomineerde foto's.




Johan.
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2008, 14:10:43 door vvo »
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Ruud

  • Gast
Re: De Stemming Foto opdracht "Portret"
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2008, 14:03:42 »
Als dat kan, dan is mijn vraag aan Vulcan (die ik als beheerder van de foto-opdracht beschouw) of hij dit vanaf de volgende keer wil wijzigen c.q. dit aan iedereen wil voorleggen d.m.v een peiling.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: De Stemming Foto opdracht "Portret"
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2008, 13:58:35 »
Citaat
Ik zou het ook wel prettig vinden als ik wat meer stemmen had om te verdelen. Nu geef je er eentje een stem en daar doe je dan naar je gevoel een aantal anderen tekort mee. Is het forumtechnisch mogelijk om bijvoorbeeld drie of vier stemmen uit te mogen brengen?

Hoi Ruud,
Dit is idd mogelijk in de software.


Johan.
(die ook gestemd heeft ....en het ook moeilijk vond)
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Ruud

  • Gast
Aanpassing 'stemming foto opdracht'
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2008, 13:52:30 »
Ik zou het ook wel prettig vinden als ik wat meer stemmen had om te verdelen. Nu geef je er eentje een stem en daar doe je dan naar je gevoel een aantal anderen tekort mee. Is het forumtechnisch mogelijk om bijvoorbeeld drie of vier stemmen uit te mogen brengen?


modbreak vvo: apart topic voor aangemaakt
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2008, 14:08:45 door vvo »