Auteur Topic: Groeten vanuit Brazzaville...  (gelezen 1167 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Groeten vanuit Brazzaville...
« Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2016, 14:14:07 »
Thanks August, enkele dagen geleden zou ze goed van pas gekomen zijn!
P.S, zou het kunnen zijn dat tijdens de upload met photobucket mijn foto's aan scherpte verliezen?


Yeps ..  Flickr is dan mogelijk een betere keus...

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Groeten vanuit Brazzaville...
« Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2016, 14:14:07 »

Offline Abynormal

  • Newbie
  • Berichten: 10
Re: Groeten vanuit Brazzaville...
« Reactie #7 Gepost op: 7 mei 2016, 14:08:44 »
Hallo Yves, welkom hier en bedankt voor de mooie foto's nu al. Ik zal de 50-135 voor je vasthouden tot je terug bent uit de Congo.

Thanks August, enkele dagen geleden zou ze goed van pas gekomen zijn!
P.S, zou het kunnen zijn dat tijdens de upload met photobucket mijn foto's aan scherpte verliezen?











« Laatst bewerkt op: 7 mei 2016, 14:11:57 door Abynormal »
Pentax K3 - Sigma 10-20/Tamron 17-50, Pentax 50mm en Samyang Fish Eye CS 3.5/8 mm

Offline August

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 151
  • Geslacht: Man
  • Manipulating fotons
Re: Groeten vanuit Brazzaville...
« Reactie #6 Gepost op: 7 mei 2016, 09:51:03 »
Hallo Yves, welkom hier en bedankt voor de mooie foto's nu al. Ik zal de 50-135 voor je vasthouden tot je terug bent uit de Congo.
Pentax K-1, K-3 II
en wat glaswerk

Offline Abynormal

  • Newbie
  • Berichten: 10
Re: Groeten vanuit Brazzaville...
« Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2016, 00:05:34 »
Bedankt voor de reacties zover, het is relatief makkelijk om mooie foto's te trekken in de USA met zijn adembenemende natuur! Een ton van mooie foto's en herinneringen overgehouden aan die reizen...







« Laatst bewerkt op: 4 mei 2016, 11:01:15 door Abynormal »
Pentax K3 - Sigma 10-20/Tamron 17-50, Pentax 50mm en Samyang Fish Eye CS 3.5/8 mm

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Groeten vanuit Brazzaville...
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2016, 22:52:53 »
Na 1,5 jaar kan ik zeggen ..  een einde kun je ook als een nieuw begin bezien.
Heel veel geluk met je rustpunt vinden !

Over de zoom kan ik vrij simpel zijn .. de DA* 50-135 2.8  ( vanwege de cropfactor nagenoeg gelijk aan de 70-200 op FF )  is een beest in "mini" formaat.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3514
  • Geslacht: Man
Re: Groeten vanuit Brazzaville...
« Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2016, 22:27:27 »
Welkom op het forum Yves. Leuk uitgebreid bericht waarin je je voorstelt en meteen al met een (mooie) foto :good:.

Groet,  Peter

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Groeten vanuit Brazzaville...
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2016, 15:44:33 »
Hallo Yves, welkom op het forum. Zo te lezen geen beginneling. Mooie streek waar je woont, ook genoeg te fotograferen daar.

Groet, Henk

Offline Abynormal

  • Newbie
  • Berichten: 10
Groeten vanuit Brazzaville...
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2016, 14:27:26 »
Hallo allemaal,

Ik lees sinds langere tijd mee maar heb nooit de tijd niet genomen om me voor te stellen.

Ik ben Yves en woon in de France Vogezen. Voor mijn werk zit ik nu voor langere tijd in Congo Brazzaville...
Sinds jaren Pentax gebruiker...het begon allemaal met een Pentax IstDL en een Tamron 28-200 waar we op onze reizen door de USA prachtige foto's gemaakt hebben, althans toch voor ons  ;)
Eigenlijk was het mijn ex die me de liefde en de smaak van fotografie bijgebracht heeft.
Na de Ist DL overgestapt op een K20 die ik na enige tijd aan mijn moeder gegeven heb, nog een Pentax addicted en foto liefhebber. Het is eigenlijk mijn moeder die ons in de eerste plaats op het Pentax spoor gebracht heeft. Thx Mom!
Dan volgde de K7 en nu heb ik een K3...die laatste was eigenlijk niet echt gepland.
Begin 2015 zat voor mijn werk in Tokyo en wou me een Sigma 10-20 aanschaffen, het is algemeen gekend dat je daar tax free kan kopen nietwaar? Als ik toen de prijzen zag voor de camera's ??? ...tja een lang verhaal. Ik kwam dus thuis met een K3 en een Sigma 10-20.
Parallel had mijn ex een K5 met een Tamron 18-250 waar we eigenlijk van dag 1 problemen mee hadden, die is dus vervangen door een K5II die zich gedroeg zoals het hoorde...
Nu ik alleen verder ga in het leven heb ik me een 2de hands Tamron 17-50 en een Pentax 50mm gekocht. De laatste is eigenlijk meer om wat te experimenteren...alleen nog op zoek naar een betaalbare zoom die goed fuctioneerd op de K3!
Wat ik voornamelijk trek, eigenlijk zo wat van alles. Zowel binnen als buiten en landschap voor als ik toeren doen op de motorfiets.
Voila, ik hoop hier verder nog een heleboel te kunnen opsteken en lees dus mee achter de schermen.



Groetjes vanuit Congo,

Yves






« Laatst bewerkt op: 29 april 2016, 14:36:17 door Abynormal »
Pentax K3 - Sigma 10-20/Tamron 17-50, Pentax 50mm en Samyang Fish Eye CS 3.5/8 mm