Auteur Topic: Blowbeat  (gelezen 1805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ballone

  • Gast
Re: Blowbeat
« Reactie #11 Gepost op: 20 december 2007, 19:06:36 »
Citaat

En ze bestaan nog steeds!!



ja, dat wel, maar wel in een sterk gewijzigde - niet meer zo erg originele - samenstelling.
De bassist op die foto - Karry Mulder - is overleden. Hij was de originele bassist van The Jets. De vroegere sologitarist - Nico Witkamp - speelt nu bas.  Er zijn nu twee andere gitaristen bijgekomen, overigens ook bekende Utrechters. Ook een dame op toetsen is erbij gekomen, omdat Eddy Geurtsen in Leeuwarden woont en het soms wat te ver vindt om alleen maar te komen oefenen....
Om het eggie is hij er wel altijd bij....

gr.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Blowbeat
« Reactie #11 Gepost op: 20 december 2007, 19:06:36 »

lreyns

  • Gast
Re: Blowbeat
« Reactie #10 Gepost op: 20 december 2007, 18:59:56 »
Citaat
jammer dat de pianist er weer niet opstaat....

Deze foto staat de pianist wel op, want dat ben ik zelf. En voor de "oudjes" onder ons: de basgitarist en de gitarist/zanger met de rode gitaar speelden in de zestiger jaren in de roemruchte Utrechtse groep "The Jets" met o.a. de hits Goldfinger en Pied Piper.
Ik heb ook wel op heel wat plaatjes meegespeeld, maar dat is verder niet belangrijk. De foto is gemaakt door een beroepsfotograaf en je ziet het.....ik vind het toch niet zo bijzonder goed. Dus Hen, ik vind dat je best mooie foto's gemaakt hebt, want ik weet hoe moeilijk of het is.



gr. peter

En ze bestaan nog steeds!!



Guido_Franssens

  • Gast
Re: Blowbeat
« Reactie #9 Gepost op: 19 december 2007, 15:43:51 »
Bij dit soort werk ga ik meestal spotmeten op de huid en laat ik de rest gewoon voor wat het is. Heb vandaag onder heel slechte lichtomstandigheden gewerkt  maar geen rood licht maar goed !

Guido

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Blowbeat
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2007, 14:03:05 »
Citaat
Is het niet mogelijk de persoon te selecteren en dan het rood kanaal te verminderen? Dan blijft de sfeer, maar wordt de persoon iets menselijker...

Ik zal het eens gaan proberen Harry.

Heb al veel uit de kast gehaald, de originelen waren (zomogelijk) nog roder. Witbalans op zonlicht en automatisch boden praktisch hetzelfde resultaat. Heb me verder gehouden aan wijze lessen voor dit soort werk (waaronder 1 stop onderbelichten).
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Blowbeat
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2007, 06:34:56 »
Is het niet mogelijk de persoon te selecteren en dan het rood kanaal te verminderen? Dan blijft de sfeer, maar wordt de persoon iets menselijker...
« Laatst bewerkt op: 19 december 2007, 06:35:24 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Blowbeat
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2007, 18:37:39 »
Mooie foto's, en prima de sfeer vastgehouden!
Toch nog redelijk wat licht gezien de iso/sluitertijden.
Ik heb ook eens een concert van een band gefotografeerd zonder flits, en met de kitlens! Ik moest echt naar iso3200 voor een haalbare sluitertijd! Oké, wel wat beeldruis, maar je houdt wel de sfeer vast!
Hier heb ik ook eens foto's van geplaatst hier op het forum. Zie: http://pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1189624365
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8276
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Blowbeat
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2007, 17:37:46 »
Ik vind het geslaagde foto's. De concert-sfeer is er helemaal. De belichting is niet helemaal optimaal, maar dat hoeft bij dit soort foto's ook niet, als de sfeer er maar is. En dat is, zoals gezegd, prima in orde.

Ik denk dat een zwart-wit foto ook heel sfeervol kan zijn, als zou je de omzetting dan we via de kanaalmixer moeten doen. De rode toon is nog al dominant aanwezig.

greetz

ballone

  • Gast
Re: Blowbeat
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2007, 17:22:51 »
jammer dat de pianist er weer niet opstaat....

Deze foto staat de pianist wel op, want dat ben ik zelf. En voor de "oudjes" onder ons: de basgitarist en de gitarist/zanger met de rode gitaar speelden in de zestiger jaren in de roemruchte Utrechtse groep "The Jets" met o.a. de hits Goldfinger en Pied Piper.
Ik heb ook wel op heel wat plaatjes meegespeeld, maar dat is verder niet belangrijk. De foto is gemaakt door een beroepsfotograaf en je ziet het.....ik vind het toch niet zo bijzonder goed. Dus Hen, ik vind dat je best mooie foto's gemaakt hebt, want ik weet hoe moeilijk of het is.






gr. peter
« Laatst bewerkt op: 18 december 2007, 17:40:54 door ballone »

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Blowbeat
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2007, 17:09:58 »
Ruud,

Bedankt voor je reactie, is idd een optie maar een z.w foto van een concert doet m.i. afbreuk aan de sfeer....het WAS echt rood wat de klok sloeg. Je hebt helemaal gelijk hoor.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Ruud

  • Gast
Re: Blowbeat
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2007, 16:58:33 »
Het lijken mij heel behoorlijke resultaten voor foto's, onder zulke omstandigheden gemaakt, Hen. Maar ik vind ze toch vooral heel erg rood. Wat gebeurt er als je ze zwart-wit maakt? Wordt het dan te grijzig?

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Blowbeat
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2007, 16:51:35 »
Ook hier hebben jullie naar ik denk nog nooit van gehoord. Misschien wordt dat (voor muziekliefhebbers) wel tijd..het betreft Blowbeat, een fun(k)rock band rond zanger-gitarist Ton Engelsen in de jaren 80-90 legendarisch in Duitsland en Zwitserland. Featuring Leendert Haaksma (oa Anouk), Arthur Lijten, Eric Coenen en Ton Engels. Muziek van fenomenale kwaliteit!

Toelichting:
Er was op 2 groene spots na uitsluitend rood licht en tot overmaat van ramp ook nog een rode achtergrond.

Genomen met vast brandpunt objectief SMC-50mm 1.7 op f 1.7 en ISO 800-1600. Neat Image ruisonderdrukking toegepast en voor zover de situatie het toeliet groen toegevoegd.  

Laat eens wat horen!









« Laatst bewerkt op: 18 december 2007, 16:56:42 door Hen »
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III