Auteur Topic: Pentax K-50  (gelezen 829 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Pentax K-50
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2016, 12:26:08 »
Hallo Sander,
Gefeliciteerd met je aankoop. De K-50 is een hele mooie camera die prachtige foto’s kan maken.

Je vraag (kortweg: hoe maak ik scherpe foto’s) is lastig te beantwoorden want er speelt van alles mee. Als je de camera op auto zet en er is genoeg licht (overdag, buiten) dan zouden je foto’s scherp moeten zijn. Als dingen bewegen (kind, hond, auto) dan komt er al iets meer kijken. En als je binnen wilt fotograferen (met de 18–55mm kitlens neem ik aan?) met weinig licht dan komt er nog meer om de hoek kijken.

Er is tegenwoordig heel veel op youtube te vinden. Heb je al wat filmpjes gekeken? Leer een beetje wat de sluitertijd is, wat de diafragma doet, wat de ISO is en het begin is er.

En als je een foto maakt die echt niet scherp is en je begrijpt niet waarom, omdat je dacht alles goed te doen, upload de foto hier op het forum zodat we kunnen meekijken en meedenken.

Fotograferen kan je leren en het is vooral veel leren van de ‘fouten’ die je maakt :) Dat geldt ook als je verder bent want het kan altijd beter...
Verliefd op de K-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Pentax K-50
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2016, 12:26:08 »

RonHendriks

  • Gast
Re: Pentax K-50
« Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2016, 15:50:47 »
Hoe kleiner de sensor Hoe meer scherpte diepte erin je foto zit. De K-50 heeft een sensor formaat van aps-c en dat is vele malen groter dan voor een kleine compact camera of een telefoon.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Pentax K-50
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2016, 22:44:21 »
De vraag is of een foto waarop alles scherp is, ook de mooiste foto oplevert.....dat zal per type foto verschillen.
Maar leesvoer:
http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/de-beste-camera-instellingen/
of download dit gratis boekje over scherpte(diepte): http://vinkacademy.nl/gratis-fotografie-ebook-alles-over-scherptediepte/

Succes!  :)

Offline sanderc2

  • Newbie
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Pentax K-50
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2016, 22:14:58 »
Ik ben geen leek maar nog minder dan dat  :) Ik heb sinds een tijdje een K-50. Ik heb problemen met scherpe foto's maken. Ik wil fotos kunnen maken waarop alles scherp is. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Camera staat op auto.