Auteur Topic: k3  (gelezen 1593 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: k3
« Reactie #13 Gepost op: 17 maart 2016, 11:16:30 »
Heline,
Als je niet bij je oude account kan, omdat je je wachtwoord bijv. vergeten bent, dan kan je beter mij een mailtje of pb sturen ipv een nieuw account openen..
Wellicht kan ik dit oplossen.

Vr.groet,
Carel (een zeer tevreden K3 bezitter...)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: k3
« Reactie #13 Gepost op: 17 maart 2016, 11:16:30 »

Offline Harold1974

  • Newbie
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Re: k3
« Reactie #12 Gepost op: 17 maart 2016, 09:14:43 »
Ben je inmiddels al overgestapt op een andere camera @heline72 ?

Offline August

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 151
  • Geslacht: Man
  • Manipulating fotons
Re: k3
« Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2016, 15:15:04 »
K-3 is een mooie upgrade, zeker prijstechnisch op dit moment interessant, enorm veel toestel voor je geld. De AF is heel veel beter, vooral ook met weinig licht. Je houdt veel meer geslaagde foto's over percentueel. Voor je K-5 krijg je nog steeds een leuk bedrag op de tweedehands markt. Een K-3 vereist wel iets meer van je techniek en lenzen om de beste resultaten te halen. Ook zijn er een aantal instellingen die je moet doen wat net even anders is dan de K-5. Met de camera zelf is niets mis. Hier is genoeg over geschreven.

Als je een goede upgrade wilt op sensorvlak en AF, maar iets minder complex in te stellen dan raad ik je persoonlijk ook aan eens naar de K-S2 te kijken. Een prachtige 20MP sensor, ingebouwde wifi, klapscherm en net even makkelijker dan de K-3 om gewoon te pakken en goede resultaten mee te krijgen.
Pentax K-1, K-3 II
en wat glaswerk

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: k3
« Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2016, 15:33:02 »
Ik heb een paar maanden de K-3, en hij bevalt mij prima. Eigenlijk geen echte negatieve ervaringen ermee. Het is gewoon een hele goede camera, snel in gebruik. Zal alleen wennen zijn na de K-5, sommige knoppen werken net iets anders. Maar is aan te wennen.
Beeldkwaliteit is gewoon erg goed. Ik heb zelf de K-01 (zelfde sensor als de K-5). En moet zeggen, in sommige gevallen is het beeld van de K-01 mooier door dat er net minder pixels zijn. Maar over het algemeen zeer tevreden met beeldkwaliteit van de K-3

Offline heline72

  • Newbie
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Vrouw
Re: k3
« Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2016, 09:54:07 »
Je moet uiteraard helemaal zelf weten wat je doet. Ik reageerde alleen op de reden voor vervanging die je gaf. De K1 full-frame komt er inderdaad aan maar hem vergelijken met de D7200 is onzin want deze laatste is gewoon een APS-C camera. (vergelijking met de Nikon D850 eigenlijk nog ergere onzin want die bestaat helemaal niet eens). Je kunt de K1 (voor zover dat al kan) op zijn specs vergelijken met de D810 van Nikon maar aangezien er nog weinig bekend is over de K1 zullen er vast wel verrassingen inzitten.

Heb je uberhaupt nagedacht over waarom je een full-frame nodig zou hebben en wat dat zou betekenen voor je huidige lenzen? Een 70-300mm van Pentax bestaat momenteel niet, wel de nieuwe FF HDFA70-200mm van tegen de tweeduizend euro...bedoel je die soms? Mooie lens inderdaad.
haha ja die is mooi..zeker te weten. en nee hoef geen full frame...maar zag het staan en verder ik wilde gewoon weten of de k3 goed was.
Maar ieder zijn eigen ervaring denk ik dan maar zo,en dat is met zovele..dingen  toch

Offline heline72

  • Newbie
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Vrouw
Re: k3
« Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2016, 09:51:11 »
kees...ik heb geprobeerd me oude account te krijgen maar dat lukte me niet baal ik van maar toen maar een nieuwe aangemaakt.....

de scherpte en instellingen heb ik nu echt wel door.

Het enige waar ik nog druk mee ben  was,met vuurwerk maar ook daar ben ik inmiddels al door iemand geholpen
.
Avond foto grafie  dat vind ik nog lastig,maar dat komt wel denk ik dan.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: k3
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2016, 09:34:05 »
dus ja ...wie kan mij helpen.....en dan nog een vraagje ...ik kan geen foto plaatsen of hoe doe ik dat ...,,,,met welk programma zodat ik ook weer wat werkjes kan laten zien...hoor het graag en iemand toevallig  uit de omgeving flevoland..hoor het wel groetjes heline

Volgens mij kun je dit makkelijk zelf, je hebt toch al eerder geplaatst? Onder dezelfde naam zonder geboortejaar er bij?
Misschien had je onder hetzelfde account verder kunnen gaan?

Ik denk dat je even in verschillende materies moet duiken om de boel weer op te frissen. En als je dan toch bezig bent, probeer de boel een beetje leesbaar te houden d.m.v. hoofdletters, punten, nieuwe zinnen e.d. Dan krijg je echt meer lezers.

En lees je oude topics nog eens na over de onscherpte bij de K-5: dan moet je echt niet in een nog hoger segment gaan zitten!

newmikey2

  • Gast
Re: k3
« Reactie #6 Gepost op: 24 januari 2016, 09:33:50 »
nou new mikey2 jij kan het wel onzin vinden maar ik gebruik me toestel echt wel intensief en heb het als ik het kon altijd gedaan ...om de vier jaar een andere ...dus waarom onzin........en als je lid ben van de Pentax forum...op een andere site engels....dan kan je toch echt lezen dat binnekort de k1 uit komt met een full frame...zoals ze dat nu al hebben bij de nikon 7200....d850 met een kantelscherm...maakt niet uit het staat er nu eenmaal weet ook dat Pentax overgenomen is dus ik lees het ook maar.......

en als ik toch besluit om de k3 te kopen neem ik meteen de lens van Pentax 70.300 erbij..,,,,,maar bedankt voor je antwoord......en de rest ook
Je moet uiteraard helemaal zelf weten wat je doet. Ik reageerde alleen op de reden voor vervanging die je gaf. De K1 full-frame komt er inderdaad aan maar hem vergelijken met de D7200 is onzin want deze laatste is gewoon een APS-C camera. (vergelijking met de Nikon D850 eigenlijk nog ergere onzin want die bestaat helemaal niet eens). Je kunt de K1 (voor zover dat al kan) op zijn specs vergelijken met de D810 van Nikon maar aangezien er nog weinig bekend is over de K1 zullen er vast wel verrassingen inzitten.

Heb je uberhaupt nagedacht over waarom je een full-frame nodig zou hebben en wat dat zou betekenen voor je huidige lenzen? Een 70-300mm van Pentax bestaat momenteel niet, wel de nieuwe FF HDFA70-200mm van tegen de tweeduizend euro...bedoel je die soms? Mooie lens inderdaad.

Offline heline72

  • Newbie
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Vrouw
Re: k3
« Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2016, 09:21:38 »
nou new mikey2 jij kan het wel onzin vinden maar ik gebruik me toestel echt wel intensief en heb het als ik het kon altijd gedaan ...om de vier jaar een andere ...dus waarom onzin........en als je lid ben van de Pentax forum...op een andere site engels....dan kan je toch echt lezen dat binnekort de k1 uit komt met een full frame...zoals ze dat nu al hebben bij de nikon 7200....d850 met een kantelscherm...maakt niet uit het staat er nu eenmaal weet ook dat Pentax overgenomen is dus ik lees het ook maar.......

en als ik toch besluit om de k3 te kopen neem ik meteen de lens van Pentax 70.300 erbij..,,,,,maar bedankt voor je antwoord......en de rest ook

newmikey2

  • Gast
Re: k3
« Reactie #4 Gepost op: 24 januari 2016, 09:07:29 »
ik heb zelf nu nog de k5 van Pentax en omdat hij al vier jaar oud is en nu het geld ervoor heb ...zou ik graag overstappen naar de k3.....
Dat is de slechtste reden die ik ooit gehoord heb om over te stappen.

Citaat
en niet naar de k3 11 dit is meer om te filmen en dat doe ik er dus niet mee....,,
Weet niet waar je dit vandaan hebt maar het is onzin.

Citaat
nu lees ik best veel negatieve dingen over de k3 en positieve dingen...
Wij ook, iedere dag.

Citaat
weet ook dat er binnekort een nieuwe aankomt de Pentax k1..als ik het goed heb ..die is vergelijkbaar met de nikon d7200
Hoe kom je toch aan die onzin?

Citaat
dus ja ...wie kan mij helpen.....en dan nog een vraagje ...ik kan geen foto plaatsen of hoe doe ik dat ...,,,,met welk programma zodat ik ook weer wat werkjes kan laten zien...hoor het graag en iemand toevallig  uit de omgeving flevoland..hoor het wel groetjes heline
Gewoon lekker je K-5 blijven schieten, daar is niets ms mee. Foto's plaats je door hier de link naar de foto binnen img tags te plaatsen of de kant en klare code van de site waar de foto's staan hier neer te zetten (heet meestal BBCode).

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: k3
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2016, 09:05:28 »
Hallo Heline,

Ik raad het je af! Waarom? Niet omdat de K-3 niet goed zou zijn (zéér recentelijk hele mooie platen van gezien) en het verhaal van Willy heeft zo ook zijn achtergrond....

Maar ik raad het je af omdat je in je openingstopic het volgende schrijft:
...... heb al vier jaar een Pentax k5 met de lens....van 18-135mm 70 300mm en een portretlens 50mm........... het is echt me hobby en voel me rust hier in ......voornamelijk doe ik veel portretten van me kinderen en ben gek op dieren dus die doe ik ook..... :D

ik oefen vooral veel op me zoontje  en zou zo graag meer kinderen willen doen maar goed ..helaas moet ik het hier bij houden de reden dat ik me weer aangemeld heb is dat ik het altijd leuk gevonden heb hier ..en nu weer iets meer tijd voor mezelf heb.....en ja  de k5 ken ik nog steeds niet goed denk ik hahahahahahahahahaaha

Voor wat jij omschrijft lijkt een K-5 mij ruim voldoende en kun je met een K-3 weleens minder fraai overkomen. Als je dan toch geld wil uitgeven: besteedt het aan glas!

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: k3
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2016, 07:27:48 »
Met de K3 is niets mis. Je moet er goed glas voor zetten en er mee leren werken.
Voor "point and shoot" dienen compactcamera's.

Foto's plaats je op een fotohostingsite waarna je het linkje hier op het forum post.
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=11437.0
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=36336.0

Offline heline72

  • Newbie
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Vrouw
k3
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2016, 00:15:30 »
hallo allemaal

ik heb zelf nu nog de k5 van Pentax en omdat hij al vier jaar oud is en nu het geld ervoor heb ...zou ik graag overstappen naar de k3.....en niet naar de k3 11 dit is meer om te filmen en dat doe ik er dus niet mee....,,

nu lees ik best veel negatieve dingen over de k3 en positieve dingen...haha nu weet ik het niet meer hoor....raden julie het aan of niet doen......weet ook dat er binnekort een nieuwe aankomt de Pentax k1..als ik het goed heb ..die is vergelijkbaar met de nikon d7200 ....maar goed ..ben verder super tevreden met me Pentax dus overstappen naar een ander merk zo en zo niet en ja k1 geweldig mooi om te zien maar voor mij word die toch niet betaalbaar......

dus ja ...wie kan mij helpen.....en dan nog een vraagje ...ik kan geen foto plaatsen of hoe doe ik dat ...,,,,met welk programma zodat ik ook weer wat werkjes kan laten zien...hoor het graag en iemand toevallig  uit de omgeving flevoland..hoor het wel groetjes heline