Auteur Topic: Scherpte Pentax K3  (gelezen 14472 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Scherpte Pentax K3
« Reactie #6 Gepost op: 12 november 2015, 18:45:53 »
Ik ging enkele foto voorbeelden bijvoegen maar dat lukt me niet, ik ben niet zo goed op de PC, dacht klikken op " afbeelding toevoegen", maar dat lukt niet
 Groeten Willy


lees dit eens :)

http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=36336.0

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Scherpte Pentax K3
« Reactie #6 Gepost op: 12 november 2015, 18:45:53 »

Offline Willytje65

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Scherpte Pentax K3
« Reactie #5 Gepost op: 12 november 2015, 17:28:56 »
Jullie spreken van oude objectieven, mijn kit lens van K3 18/55 is dus nieuw, en mijn Sigma 18/200, 3.5-6.3 II dc os hsm is 3 jaar oud, ik weet natuurlijk dat dit geen toplenzen zijn, maar je moet toch op zijn minst een voldoende scherpe foto kunnen maken.
Maar met mijn K100 kit lens en diezelfde Sigma kon ik toch scherpere foto's maken dan nu met de K3. , Dus met de K3, 900 €, en de Sigma 300 €= 1200€ kan ik maar foto's maken die qua scherpte in de buurt ligt van het fototoestelletje van mijn zoon  van 200/300 €.
 Ik ging enkele foto voorbeelden bijvoegen maar dat lukt me niet, ik ben niet zo goed op de PC, dacht klikken op " afbeelding toevoegen", maar dat lukt niet
 Groeten Willy

risseeuw

  • Gast
Re: Scherpte Pentax K3
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2015, 09:49:40 »
Inderdaad ben ik ook benieuwd wat voor objectieven je gebruikt, de sensor in de k3 is waarschijnlijk minder vergevingsgezind bij het gebruik van "mindere" kwaliteit objectieven.
Te denken valt ook aan het gebruik van laatste update firmware of laten checken van de Kalibratie  van je gebruikte objectieven of heb je wellicht een instelling niet goed staan. .

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Scherpte Pentax K3
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2015, 09:48:43 »
Precies zoals Jaap zegt. Het plaatsen van voorbeelden levert meer op dan de klacht in meerdere draadjes neer te leggen. Zo kunnen we er echt niets mee!

Feit is wel dat de klachten er zijn vanuit meerdere kanten, dus echt lekker gaat het nog niet.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Scherpte Pentax K3
« Reactie #2 Gepost op: 11 november 2015, 09:43:34 »
Om hier een zinnig antwoord op te kunnen geven zou je wat foto's moeten plaatsen. Scherpte wordt door veel meer dingen bepaald dan alleen de genoemde instelling. En welke lenzen gebruik je. Oudere lenzen vallen bij een nieuwe camera soms behoorlijk door de mand omdat er ineens een veel betere sensor achter zit.
Dus als je wat voorbeelden hebt waar je niet tevreden over bent zou je deze het beste even kunnen posten, met de exif informatie erin.

Groeten,
J@@P
« Laatst bewerkt op: 11 november 2015, 10:20:23 door J@@P »
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Willytje65

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 57
Scherpte Pentax K3
« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2015, 09:30:40 »
Nog maar eens over scherpte Pentax K3, Ik werk nu ongeveer een half jaar met mijn nieuwe K3, en ik vind de scherpte echt niet goed, minder dan mijn oude K100, en drie van mijn vier lenzen zijn dezelfde, zou het kunnen dat er iets is verkeerd is ingesteld? eigenlijk heb ik de scherpte al op +1 gezet , maar het is nog niet beter.
 Heeft nog iemand dergelijke ervaring met de K3?