Auteur Topic: Sigma 10-20mm F3.5 doet zijn werk niet meer  (gelezen 1265 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Beani

  • Newbie
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Re: Sigma 10-20mm F3.5 doet zijn werk niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2018, 20:46:36 »
Ai, even geen tijd gehad om te reageren.

@6x7. Het ligt inderdaad aan de lens voor zover ik weet. Andere lenzen doen het namelijk prima op de body. Heb contact opgenomen met de verzekering, die willen eerst graag een prijsopgave van de reparatie/vervanging dus eerst maar eens langs de camerawinkel.

@Jan-61. Camera vraagt niet echt ergens naar lijkt het. Hij reageert nergens op als de lens erop zit dus ben bang dat het echt aan de lens ligt. Met andere lenzen werkt het prima.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Sigma 10-20mm F3.5 doet zijn werk niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2018, 20:46:36 »

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Sigma 10-20mm F3.5 doet zijn werk niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2018, 13:16:40 »
Aanvullend:

Vraagt de K5 om opgave van brandpuntsafstand als je hem aanzet met de Sigma er op?
Doet die dat nu ook met andere lenzen?

Sterke!


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: Sigma 10-20mm F3.5 doet zijn werk niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2018, 17:58:52 »
Dag Beani,

Dat is vervelend zeg!
Weet je zeker dat het aan de lens ligt en niet aan de body, werkt de body wel goed met een andere lens?

Bij F-- herkent de kamera je lens niet meer of de diafragma waarde niet, waarschijnlijk krijg je ook geen exif data met de lensgegevens meer.
Je kunt kijken of de contactjes op de lens nog soepel veren. maar als het het gevolg is van de val dan zit er in de lens iets los.

Contact opnemen met de verzekering lijkt me.

Succes Gert Jan
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline Beani

  • Newbie
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Sigma 10-20mm F3.5 doet zijn werk niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2018, 15:24:20 »
Goedemiddag,

Enige tijd geleden is tijdens mijn vakantie mijn K5 inclusief net nieuwe Sigma groothoek (< 2 weken) uit mijn cameratas gevallen omdat er nog een ritsje openstond.
Dit was uiteraard een zeer pijnlijk geheel. Mijn camera ging nog aan, echter van de lens kreeg ik geen enkele informatie meer door. Het top-display geeft alleen F-- aan. Hij doet verder helemaal niets meer.

Ontzettend balen natuurlijk, nou is mijn vraag of jullie weten wat ik hier het beste mee kan doen? Ik had/heb gelukkig wel een reisverzekering, maar vroeg me af of jullie weten waar ik bijvoorbeeld terecht kan met deze lens of dat jullie iets meer weten van de staat van de lens als de F-- melding wordt getoond bij opstarten?